jorikdev

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

beltegoed

ik belden laast iemand en diegene nam niet op en toch ging er  20 cent van mijn beltegoed af.

kan dat ?

mag dat?

hoe zit dat ?

ik zou dat graag weten 

jorikdevries

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @jorikdev 
Deze vraag heb ik wel eens eerder gezien en volgens mij heb ik toen gelezen dat Vodafone schreef dat als je belt en je maakt actief gebruik van het netwerk bij Vodafone, dat je dan moet betalen, dus een starttarief krijgt. Dit alleen als je dus actief een netwerk verbinding hebt gemaakt. Heb vaker gelezen dat mensen die belde kosten kregen maar niet door hadden dat ze toch, NET, doorverwezen waren naar de voicemail (dan maak je dus gebruik van een actief netwerk).   

Nu is er maar 1 die je daar alles over kan vertellen en dat is een Vodafone Community medewerker. Deze komen hier regelmatig online en zullen je antwoord geven zodra ze je bericht hebben gelezen. Heb daarom nog even geduld en dan krijg je zeker het juiste antwoord. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @jorikdev 
Deze vraag heb ik wel eens eerder gezien en volgens mij heb ik toen gelezen dat Vodafone schreef dat als je belt en je maakt actief gebruik van het netwerk bij Vodafone, dat je dan moet betalen, dus een starttarief krijgt. Dit alleen als je dus actief een netwerk verbinding hebt gemaakt. Heb vaker gelezen dat mensen die belde kosten kregen maar niet door hadden dat ze toch, NET, doorverwezen waren naar de voicemail (dan maak je dus gebruik van een actief netwerk).   

Nu is er maar 1 die je daar alles over kan vertellen en dat is een Vodafone Community medewerker. Deze komen hier regelmatig online en zullen je antwoord geven zodra ze je bericht hebben gelezen. Heb daarom nog even geduld en dan krijg je zeker het juiste antwoord. 

John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

@Energieboy Haha natuurlijk mag en kan vodafone geen kosten in rekening bellen voor het alleen laten overgaan van een telefoon, dat mag/kan alleen als er echt een verbinding tot stand is gekomen.

Dus de kans is groot dat inderdaad net de voicemail is gesprongen zonder dat de topicstarter dat doorhad.

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
John500 wrote:

@EnergieboyHaha natuurlijk mag en kan vodafone geen kosten in rekening bellen voor het alleen laten overgaan van een telefoon, dat mag/kan alleen als er echt een verbinding tot stand is gekomen.

Dus de kans is groot dat inderdaad net de voicemail is gesprongen zonder dat de topicstarter dat doorhad.

 

 

Wat ik bedoelde te zeggen is het volgende:
Er kunnen geen kosten gemaakt worden zonder dat er een verbindig tot stand is gekomen (dus actief netwerk verbinding). Behalve als de TS even een aanmelding heeft gehad op het netwerk. Vodafone kan wel voor de klant inzien wanneer deze kosten zijn gemaakt en of dit komt door bellen, SMS of internet.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb even naar de tarieven gekeken. Je betaalt 20 cent per minuut bij prepaid voor het bellen. Dit wordt alleen in rekening gebracht als er ook daadwerkelijk een verbinding is geweest.

Waarschijnlijk op het moment van ophangen, springt of de voicemail van die persoon aan of de persoon neemt zelf op @jorikdev 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic