Niet van toepassing

beltegoed verdwijnt zonder iets te doen

Sinds 2 weken heb ik een nieuwe telefoon en de laatste dagen is mijn opgevallen dat er dagelijks een euro van mijn beltegoed af gaat, met mijn vorige telefoon had ik hier geen last van. Dit snap ik niet omdat ik bij vodafone heb opgezocht dat 100 mb per dag 1 euro kost, je moet hiervoor een sms sturen naar vodafone dit heb ik nooit gedaan. Ondertussen heb ik mij voor de zekerheid toch afgemeld. Voor de verdere info mijn MOBIELE NETWERK staat altijd uit ik maak alleen gebruik van van WiFi waar dit niet aanwezig is gebruik ik geen internet met mijn mobiel en in de 2 weken tijd heb ik maar 243 kb aan mobiel netwerk gebruik.

Kort samengevat dagelijks verdwijnt er 1 euro beltegoed zonder dat ik iets van internet abbo heb, en het mobiele netwerk staat altijd uit. En aangezien de site van vodafone niet up to date is met merken van telefoons kan ik ook niet mijn mobiele instellingen bekijken in heb een oneplus one.

En aangezien ik dit al vaker heb gelezen ook over vodafone denk ik dat de fout bij vodafone zit en niet bij ons gebruikers overigens heb ik deze klacht ook gelezen over hollandsnieuwe die gebruik maken van het vodafone netwerk.
6 Reacties 6
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Johan, zou je eens op je telefoon willen kijken als wifi uit staat / als je buiten bereik van je wifi bent? Als je daar dan een 2G/3G/4G teken ziet maakt je telefoon toch een internetverbinding. Dat lijkt de meest waarschijnlijke oplossing.

Internet kost namelijk altijd €1,- per 100MB per dag als je geen internet BloX aan hebt staan. Dat is geen BloX die je uit of aan kunt zetten, dat is het reguliere tarief. Als dat afgetrokken wordt van je tegoed moet de verbinding eigenlijk aan staan.
Groeten, Bas
topicstarter
Niet van toepassing
Mijn mobiele netwerken staan uit enbals ik geen wifi heb kan ik niets opzoeken op internet, als ik dan bj datagebruik kijk zie ik staan dat ik niets verbruikt heb. Ook op die dagen word er geld af gehaald zelf heb ik nooit internetgebruik aan gestuurd naar 4000, gister uit gestuurd en nu is er niets af gehaald dus Vodafone gaat volgensmij gewoon functies aanzetten en geld afschrijven in de hoop dat niemand het merkt aangezien ik dit vaker gelezen heb!!!!!
Thejanne

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies het zelfde probleem, beltegoed verdwijnt gewoon! en steeds met 1 euro, zodat het minder opvalt ofzo. Ik ben hier wel beetje klaar mee aangezien het al de zoveelste keer is. Zo gaan jullie klanten verliezen want lees er idd veel meer over!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Thejanne,

Jammer om te lezen. In het verleden was het veel duurder dan nu het geval is. Dan was er waarschijnlijk meer afgeschreven. Over het algemeen worden de tarieven steeds goedkoper. Dit wordt niet gedaan zodat het minder opvalt.

Wanneer je je verbinding wil uitschakelen kun je INTERNETGEBRUIK UIT sms'en naar 4000. Je kunt dit ook instellen via je My Vodafone. Wifi kun je dan wel nog gebruiken.
pietgro

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is een vreemde toestand als het waar is dat Vodafone simpelweg dataverbruik creëert zónder dat de gebruiker dit weet! Momenteel hebben mijn zus en zwager, die beiden een Hollandsnieuwe abonnement hebben, óók dit probleem. Zelfs als mobiele gegevens uit staat en alleen Wi-Fi actief wordt er geld van het abonnement afgeschreven! Als dit aanhoudt dan gaan wij naar Radar , Kassa en de Consumentenbond. Morgen eerst bellen naar helpdesk Hollandsnieuwe on een verklaring.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Dit is een oud topic dat niet meer actief is. Vandaar alsnog een slotje op het topic gezet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic