Mirjam406

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

behoud mobiel nummer

Beste, 

Ik heb op dit moment een zakelijk mobiel abbonement via mijn wergever. Mijn dienstverband eindigt per 1-7-2020. Via mijn werkgever heb ik bevestiging dat mijn mobiele nr. vrij is gegeven voor porting. Ik heb inmiddels een mobiel abbonement afgesloten bij KPN en krijg via hen te horen dat vodaphone mijn huidige nummer niet wil vrijgeven omdat mijn werkgever een contract heeft meg vosaphone tm september 2022. Ik ben wanhopig. Ik heb mijn huidige nummer sinds ik een een mobiele telefoon (ik denk meer dan 20 jaar)heb . Een nieuw nummer is een nachtmerrie.

Zouden jullie mij kunnen helpen/vertellen wat ik kan doen om dit nummer toch te behouden

Ik hoor graag

Mvg

Mirjam

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Mirjam406 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Een heel vervelend verhaal om te lezen. Je werkgever mag je dan wel toestemming geven om over te stappen, maar dat wil dan nog niet zeggen dat dit ook van je provider mag. En als je al nu al een nieuw abonnement hebt bij een andere provider, kan je je nummer daar nooit naar toe verhuizen. Je kan pas je nummer meenemen als Vodafone daar toestemming voor geeft en dan pas ga je bij een andere provider een nieuw contract aan met nummerbehoud

Als het contract loopt tot 2022, dan kan alleen je werkgever dit afkopen en zorgen dat het contract vrij komt. Daarnaast moet je werkgever eerst het contract op je eigen naam laten zetten, en dan pas kan je over naar een andere provider, onder je eigen naam. Zomaar van zakelijk, op naam, bij Vodafone naar een andere provider, op een andere naam kan ook niet zomaar! 

Mijn advies, zet je huidige contract van Vodafone, die van je werkgever, over van zakelijk naar privé en dan kan je je eigen abonnement hebben en behouden bij Vodafone tot einde contract. Als het is zoals jij het omschrijft dan is dit de beste oplossing. En je moet, als je nu ook bij KPN ook al een abonnement hebt afgesloten, deze binnen je bedenktijd stoppen. Anders heb je twee rekeningen en abonnementen. 

Wil je meer advies, wacht op een Vodafone medewerker en die kan met je mee kijken. Vul dan bij je profielinstellingen alle gegevens in zodat ze met je mee kunnen kijken. Maar let op, door de AVG wet kan het zijn dat Vodafone je hiermee niet helpt en dat je werkgever deze vragen moet stellen. Want alleen de contractant mag hierover worden geïnformeerd. Deze medewerkers zijn maandag hier weer aanwezig! 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Mirjam406 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Een heel vervelend verhaal om te lezen. Je werkgever mag je dan wel toestemming geven om over te stappen, maar dat wil dan nog niet zeggen dat dit ook van je provider mag. En als je al nu al een nieuw abonnement hebt bij een andere provider, kan je je nummer daar nooit naar toe verhuizen. Je kan pas je nummer meenemen als Vodafone daar toestemming voor geeft en dan pas ga je bij een andere provider een nieuw contract aan met nummerbehoud

Als het contract loopt tot 2022, dan kan alleen je werkgever dit afkopen en zorgen dat het contract vrij komt. Daarnaast moet je werkgever eerst het contract op je eigen naam laten zetten, en dan pas kan je over naar een andere provider, onder je eigen naam. Zomaar van zakelijk, op naam, bij Vodafone naar een andere provider, op een andere naam kan ook niet zomaar! 

Mijn advies, zet je huidige contract van Vodafone, die van je werkgever, over van zakelijk naar privé en dan kan je je eigen abonnement hebben en behouden bij Vodafone tot einde contract. Als het is zoals jij het omschrijft dan is dit de beste oplossing. En je moet, als je nu ook bij KPN ook al een abonnement hebt afgesloten, deze binnen je bedenktijd stoppen. Anders heb je twee rekeningen en abonnementen. 

Wil je meer advies, wacht op een Vodafone medewerker en die kan met je mee kijken. Vul dan bij je profielinstellingen alle gegevens in zodat ze met je mee kunnen kijken. Maar let op, door de AVG wet kan het zijn dat Vodafone je hiermee niet helpt en dat je werkgever deze vragen moet stellen. Want alleen de contractant mag hierover worden geïnformeerd. Deze medewerkers zijn maandag hier weer aanwezig! 

Mirjam406
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Energieboy, 

Eindelijk een goedadvies, dank je wel!!

Ik g het KPN contract annuleren en probeer het verder via Vodaphone. 

Mirjam

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Succes en als je nog vragen hebt, laat het maar weten en hopelijk kan ik, of iemand anders, je dan helpen ??. Fijn weekend!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Mirjam406 . Welkom hier!

Na 20 jaar niet meer je eigen gewende nummer, dat wil je natuurlijk niet. Logisch! Heb je inmiddels het een en ander kunnen regelen, of kan ik nog voor je aan de slag? 🙂 

Mirjam406
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Lycke, wat fijn dat je reageert. Ik  ben nog niet veel verder.... kun je bellen? Inmiddels arm gebroken, typen is lastig

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Oh verdorie, wat vervelend :-(. 

Ik kan je vanuit hier niet bellen, helaas. Sorry! Maar ik snap dat typen op deze manier lastig is. Je kunt ons natuurlijk wel zelf bellen! Lukt dat? 🙂

Mirjam406
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag lykedenkbdar nj gaat luken. Heb via mjn wergeveroveddachtgormulier ontvangen mef alle nodige info. Histeren gelijk gestuurd naar ecs.nl@vodaphone. Finers crossed! 

Joseppe

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste lezer,

Mijn werkgever heeft mijn zakelijke nummer overgezet naar een privé nummer, aan alle formaliteiten is voldaan.

Simkaart is reeds geactiveerd, ik vraag me alleen af als ik mijn werkgeverstelefoon inlever ik ook een nieuwe simkaart moet aanvragen?

Of heeft mijn werkgever geregeld dat ik mijn simkaart kan behouden?

In de e-mailwisselingen van zowel mijn werkgever als Vodafone wordt daarover niets gemeld.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Beste @Joseppe 
Je hebt zelf al een topic geopend dus is een tweede bericht niet nodig. Het maakt het er alleen maar lastiger door omdat er nu op meerdere plekken een zelfde vraag staat. 

Ik heb je antwoord gegeven op deze topic:
https://forum.vodafone.nl/vodafone-community-rewards-112/nummer-behoud-van-zakelijk-naar-prive-30199...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic