Hoi @Mirjam406
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Een heel vervelend verhaal om te lezen. Je werkgever mag je dan wel toestemming geven om over te stappen, maar dat wil dan nog niet zeggen dat dit ook van je provider mag. En als je al nu al een nieuw abonnement hebt bij een andere provider, kan je je nummer daar nooit naar toe verhuizen. Je kan pas je nummer meenemen als Vodafone daar toestemming voor geeft en dan pas ga je bij een andere provider een nieuw contract aan met nummerbehoud.
Als het contract loopt tot 2022, dan kan alleen je werkgever dit afkopen en zorgen dat het contract vrij komt. Daarnaast moet je werkgever eerst het contract op je eigen naam laten zetten, en dan pas kan je over naar een andere provider, onder je eigen naam. Zomaar van zakelijk, op naam, bij Vodafone naar een andere provider, op een andere naam kan ook niet zomaar!
Mijn advies, zet je huidige contract van Vodafone, die van je werkgever, over van zakelijk naar privé en dan kan je je eigen abonnement hebben en behouden bij Vodafone tot einde contract. Als het is zoals jij het omschrijft dan is dit de beste oplossing. En je moet, als je nu ook bij KPN ook al een abonnement hebt afgesloten, deze binnen je bedenktijd stoppen. Anders heb je twee rekeningen en abonnementen.
Wil je meer advies, wacht op een Vodafone medewerker en die kan met je mee kijken. Vul dan bij je profielinstellingen alle gegevens in zodat ze met je mee kunnen kijken. Maar let op, door de AVG wet kan het zijn dat Vodafone je hiermee niet helpt en dat je werkgever deze vragen moet stellen. Want alleen de contractant mag hierover worden geïnformeerd. Deze medewerkers zijn maandag hier weer aanwezig!