Kardinaal

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

beeldscherm weigerd Xperia Z

Sinds afgelopen Zaterdag de Z in gebruik maar eigenlijk loop ik al gelijk tegen een probleem aan, ongeveer 3 a 4 keer per dag als ik de telefoon wilt aanzetten weigerd die gewoon en gaat het scherm niet aan met het knopje aan de zeikant, ik moet hem dan dus resetten en dan werkt die weer.. Iemand anders dit probleem ook of iemand een oplossing..?
10 Reacties 10
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Zo dat is vervelend zeg! Heb je een nieuw toestel en doet het scherm het niet goed. Ik kan je aanraden om je toestel even terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Wellicht is er iets niet goed geinstalleerd. Mocht het daarmee niet opgelost zijn dan kun je hem het beste opsturen ter reparatie of het toestel retour sturen en de bestelling annuleren of een herlevering aanvragen. Ligt een beetje aan de manier waarop je het toestel gekocht hebt.
Kardinaal
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Idd even langs de voda geweest, kon hem opsturen (3 dagen oud) of een hard reset proberen, maar eerst gekozen voor het laatste en nu geen last meer van gelukkig..
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Kardinaal, goed om te horen dat het opgelost is. Laat het ons even weten mocht je de problemen weer ervaren.
Kardinaal
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
probleem leekt opgelostt te zijn maar is het dus zeker niet, het is het bekende sudden death probleem voor de xperia`s.. Er is nu voor unbranded toestellen een update uit (4.1.2) die dit probleem moet oplossen, maar voor die van mij nog niet, wanneer gaat vodafone die update brengen?
kurk

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
heb me experia z nu een paar weken en is er net in ene mee gestopt.lag gewoon naast me en werkt niet meer,krijg de telefoon niet meer aan.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Heel vervelend. Wat heb je al geprobeerd om hem weer aan te krijgen? Batterij eruit, resetten, iets anders?
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ik dacht dat de Z geen verwijderbare batterij had.
Omdat ze hem water dicht hebben gemaakt en ook de gehele achterkant van glas is.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, daar heb je helemaal gelijk in. Batterij er uit is zo'n goede eerste stap in elke troublesoot dat ik er niet eens aan dacht dat dat in dit geval niet kan 😄

Voor de duidelijkheid: ik raad niet aan je Xperia Z uit elkaar te slopen, je lost er misschien een klein probleem mee op maar je houdt er een iets groter aan over 😄
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
precies.
Maar hoe kan je het dan oplossen?

Ik heb momenteel nog een LG optimus 2x speed.
Die hangt ook af en toe vast. (vreemd genoeg toen ie pas nieuw was vaker als nou)
En dan is het inderdaad even de batterij eruit halen en weer erin.

Hoe moet dat bij de Z?
Zit er ergens een reset knopje waar je met een recht gebogen paperclip op kunt drukken?
Want ik zie geen andere oplossing voor dit probleem.

Dus ik ben echt benieuwd.
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ik heb even wat onderzoek gedaan.
Maar ik kon nog niks concreets vinden.

Wel dat de experia S gereset kan worden door de power knop en de volume knop omhoog tegelijk ingedrukt te houden voor enkele seconden.
Dan zou je de telefoon moeten kunnen resetten.

Dan mijn vraag aan diegene die de Z al hebben.
En met name de maker van dit topic of dit ook op de Z werkt.
Ik hoop van wel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic