frankielan

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

bedrag prepaid elke dag

Hallo,

Ik heb een prepaid sim in tablet waarvan mobiele data uit staat. Werk meestal via wifi en heb de sim alleen nodig als er geen wifi is.

De vraag: waarom wordt er elke dag 1 cent afgeschreven van tegoed als ik de sim niet gebruik?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik heb even gekeken op mijn tweede toestel met prepaid en ook daar zie ik, wat ik zelf nog nooit had gezien, dat er elke dag wel 1 of 2 cent is afgeschreven. Nu heb ik even contact gehad met de chat van Vodafone en krijg ik het volgende: Dit kan gebeuren wanneer je internet aanzet en je nog geen stabiel Wi-Fi netwerk hebt. Sommige toestellen zijn heel "eigenwijs" als je mobiele data uit hebt staan, soms glipt er toch een paar kB's er door. Dit kan soms een paar seconden duren. Deze minimale verbindingen met ons netwerk kosten je inderdaad een paar eurocent. 

Weet niet of je hier iets aan hebt maar ik heb hetzelfde. En het was me nog nooit opgevallen, beetje stom misschien. Misschien kan een medewerker van Vodafone nog helderheid geven? Wat voor een tablet heb je?

Bekijk in context

5 Reacties 5
John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

Kans lijk mij groot dat het toch door heel kort data gebruik is, heb je mobiele gegevens echt volledig uitgeschakeld?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @frankielan 
Dit zou best kunnen omdat je toch contact maakt met internet.
Heb je al eens op vliegtuigmodus gezet en gekeken wat die dan doet?

frankielan
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heren, dank voor jullie reacties, de mobiele data staan écht helemaal uit. Ook als wifi uitvalt gaat de tablet niet automatisch op sim over.

Vliegtuigmodus getest en werkt wel alleen heb ik dan ook geen wifi meer dus dat is ook geen oplossing.

Nu is het maar één cent per dag maar blijft vreemd…

Thanks again, ik zoek verder….

Groet,

Frank 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik heb even gekeken op mijn tweede toestel met prepaid en ook daar zie ik, wat ik zelf nog nooit had gezien, dat er elke dag wel 1 of 2 cent is afgeschreven. Nu heb ik even contact gehad met de chat van Vodafone en krijg ik het volgende: Dit kan gebeuren wanneer je internet aanzet en je nog geen stabiel Wi-Fi netwerk hebt. Sommige toestellen zijn heel "eigenwijs" als je mobiele data uit hebt staan, soms glipt er toch een paar kB's er door. Dit kan soms een paar seconden duren. Deze minimale verbindingen met ons netwerk kosten je inderdaad een paar eurocent. 

Weet niet of je hier iets aan hebt maar ik heb hetzelfde. En het was me nog nooit opgevallen, beetje stom misschien. Misschien kan een medewerker van Vodafone nog helderheid geven? Wat voor een tablet heb je?

frankielan
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kreeg hetzelfde antwooord en de tip om apps te checken die mogelijk verbinding maken.

Samsung S6 bij mobiele data alles uitgezet maar mogelijk slipt er idd iets doorheen voordat wifi goed werkt. Morgen nog eens checken..

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic