Na het downloaden van de beveiligingsupdate van november 2017 had mijn telefoon samsung s6 edge plus last van een battery drain. Zonder dat de telefoon gebruikt is loopt de accu leeg. Hiervoor is op het samsung forum gezocht naar een oplossing. Nu 9 maanden verder was het zover ze hadden een fix update gemaakt die dit probleem eindelijk verhielp. Maar nu bleek dat niet alle telefoons deze update binnen kregen. Hier hebben ze verder onderzoek naar gedaan.. Vandaag kreeg ik volgend bericht van Samsung;
"Ik ben er even aanvullend voor je achteraan gegaan. Het klopt inderdaad dat de Vodafone branding de oorzaak is voor het uitblijven van de update. Wij hebben de update namelijk uitgerold voor alle unbranded toestellen.
Het proces voor een provider update is een lang proces, waarbij providers ook een aanvullende check en aanpassingen moet uitvoeren. Ik verwacht daarom ook niet dat de update voor S6 voor specifieke providers beschikbaar zal komen.
Aangezien de branded updates speciaal worden afgestemd op je provider, kan ik het eerlijk gezegd ook niet aanraden om een unbranded update handmatig te installeren op je toestel. Het zou namelijk kunnen dat enkele functies niet meer werken of je simkaart niet wordt herkent.
Ik had je veel positiever nieuws willen geven, maar is de combinatie tussen het toestel en de Vodafone branding uiteindelijk doorslaggevend
😞 "
Dit is dus een ontzettend teleurstellend bericht. Daarom wend ik me aan dit forum in de hoop dat Vodafone hier iets aan kan doen. Graag jullie reactie.