wendy19283

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

battery drain fix update niet te downloaden door vodafonbranging

Na het downloaden van de beveiligingsupdate van november 2017 had mijn telefoon samsung s6 edge plus last van een battery drain. Zonder dat de telefoon gebruikt is loopt de accu leeg. Hiervoor is op het samsung forum gezocht naar een oplossing. Nu 9 maanden verder was het zover ze hadden een fix update gemaakt die dit probleem eindelijk verhielp. Maar nu bleek dat niet alle telefoons deze update binnen kregen. Hier hebben ze verder onderzoek naar gedaan.. Vandaag kreeg ik volgend bericht van Samsung;

"Ik ben er even aanvullend voor je achteraan gegaan. Het klopt inderdaad dat de Vodafone branding de oorzaak is voor het uitblijven van de update. Wij hebben de update namelijk uitgerold voor alle unbranded toestellen.
Het proces voor een provider update is een lang proces, waarbij providers ook een aanvullende check en aanpassingen moet uitvoeren. Ik verwacht daarom ook niet dat de update voor S6 voor specifieke providers beschikbaar zal komen.

Aangezien de branded updates speciaal worden afgestemd op je provider, kan ik het eerlijk gezegd ook niet aanraden om een unbranded update handmatig te installeren op je toestel. Het zou namelijk kunnen dat enkele functies niet meer werken of je simkaart niet wordt herkent.

Ik had je veel positiever nieuws willen geven, maar is de combinatie tussen het toestel en de Vodafone branding uiteindelijk doorslaggevend 😞 "


Dit is dus een ontzettend teleurstellend bericht. Daarom wend ik me aan dit forum in de hoop dat Vodafone hier iets aan kan doen. Graag jullie reactie.
4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi wendy19283
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Twee keer hetzelfde bericht, daarom ga ik verder met chatten op de andere topic: https://forum.vodafone.nl/samsung-16/battery-drain-fix-update-niet-te-downloaden-door-vodafone-branding-295357

Misschien dat anders Steven deze kan sluiten, beetje overbodig om 2x te plaatsen 🙂
wendy19283
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Energieboy @Ik weet dat het twee keer was. Ik zag dat in de titel van dit bericht fouten stonden. En het lukte niet de titel te veranderen. Dus misschien handiger om dit bericht te sluiten en het andere waar de titel wel goed is open te laten.
Alvast bedankt. Steven
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Oke, dan kan misschien de moderator deze topic sluiten met goedkeuring van de TS 😛
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic