Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

apple watch esim

Waarom heeft Vodafone Duitsland wel een esim voor de Apple watch en Vodafone Nederland niet..?  Zijn jullie concurrenten van elkaar..? Ondersteunen jullie elkaar niet op technisch gebied?

49 Reacties 49
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Nikes007 

 

Ik kan me voorstellen dat je gebruik wilt maken van de eSIM en je Apple watch. Ik leg hier graag meer over uit.

Vodafone Duitsland is een ander bedrijf dan Vodafone Nederland. Beide bedrijven bieden dan ook andere abonnementen aan met hun eigen inhoud en voorwaarden. Ditzelfde geldt voor de toestellen, apps en opties die beide bedrijven aanbieden. Vodafone Duitsland en Vodafone Nederland zijn geen concurrenten van elkaar en behoren tot Vodafone Group. Echter werken wij met andere systemen dan Vodafone Duitsland. Hierdoor kan het zijn dat Vodafone Duitsland dit wel de eSIM voor de Apple Watch ondersteunt en wij (nog) niet. 

Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model, die we op dit moment nog niet ondersteunen.

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

Dag Steven, dank voor de uitleg.
Als ik een nu apple watch met eSIM koop in Duitsland…, ( dan heb ik alsvast 1) kan ik deze dan ook gebruiken in Nederland als VF of een ander provider deze eSIM in de toekomst wel gaat ondersteunen..?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Wij blijven ontwikkelingen in de markt volgen en kijken daarbij ook naar de wensen van de klant. Als wij ons aanbod hierop aanpassen gaan wij onze klanten hierover informeren.

@Nikes007 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Nikes007 wrote:

Dag Steven, dank voor de uitleg.
Als ik een nu apple watch met eSIM koop in Duitsland…, ( dan heb ik alsvast 1) kan ik deze dan ook gebruiken in Nederland als VF of een ander provider deze eSIM in de toekomst wel gaat ondersteunen..?

Er bestaat altijd een kans dat het niet kan werken!
Wat Steven schrijft, ze hebben wel de zelfde netwerk frequenties maar er kan altijd een kleine adder onder het gras zitten. En waarom zou je nu een horloge kopen die het aan kan, als je het in Nederland nog niet eens kan gebruiken. Lijkt me echt zonde van je geld!

Maar goed, die keuze moet je zelf maken. Ik zou het in ieder geval niet doen en wachten tot ze in Nederland ook te koop zijn. Het is niet voor niets dat ze hier nog niet te koop zijn.

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Steven Vodafone  ....dank voor de info

@Energieboy  ik wacht het nog even af…., maar ik zag toevallig dat Bol.com de Apple watch 6 met eSIM wel verkoopt online  ( verkoper / bedrijf komt wel uit België) …. 
@Energieboy … de gebruikte materialen van een AW met eSIM zijn mooier…. RVS etc….  daar doe ik het ook voor..?

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Ik heb inmiddels al een paar jaar een Duitse Apple Watch. Series 4 Met Cellular. Werkt naar alle tevredenheid.goud RVS. Gewoon super mooi. 
En maar wachten op Vodafone dat ze die eindelijk een keer gaan ondersteunen. Je wordt er moedeloos van.  Duurt eeuwen. Erg jammer. ?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Top en wat goed dat je hier je ervaring deelt Ruud001.

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Ruud001 ja....echt jammer dat o.a. VF Duitsland het wel ondersteund en VF Nederland niet… maar als dat wel wordt ondersteund...  kan jij je AW met eSIM in Nederland wel gebruiken dan… wat denk je.? Ik wil ook de AW 6 met eSIM kopen in Duitsland…. ook omdat de materiaal keuze veeeeeel mooier is dan de AW6 zonder eSIM die hier wordt verkocht…..

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Nikes007 Daar ga ik wel vanuit. Lijkt me stug dat Vodafone verschillende protocollen hiervoor gebruikt. Maar we gaan het hopelijk een keer zien. Ik snap niet waarom dit al jaren moet duren. Ik vind dat een slechte zaak van Vodafone, maar het is niet anders. Wij als klanten zijn afhankelijk van dit soort grote telecombedrijven. Ik had gehoopt dat ze het samen met de e-Sim zouden invoeren. En er is volgens mij nog geen ander bedrijf die het wel aanbied. De rvs Apple Watch is zoveel mooier en minder gevoelig voor schade. Ik heb hem altijd om. Succes met beslissen, welke je gaat kopen. 

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Ruud001 ik ga de AW 6 de RVS versie kopen… deze is toch met saffier glas? Deze is echt mooi.… trouwens hoe lang gaat jouw accu mee voordat je deze weer moet opladen?


Ik vind het ook vreemd dat de eSIM voor de Apple Watch nog steeds niet wordt ondersteund in Nederland… ik ga er vanuit dat volgend jaar deze eSIM wel wordt ondersteund  want  nu wordt eindelijk de eSim voor de telefoon ook ondersteund…  (veels te laat maar uiteindelijk  wel gekomen) 

 

Ik vind de AW die nu in Nederland wordt aangeboden geen meer waarde hebben… in die zin van... je moet (bijna altijd) de telefoon in de buurt hebben voor bepaalde functies…,  ik wil  in een t-shirt en korte broek ook willen sporten, bellen en wat  berichten ontvangen en uiteraard music willen beluisteren… zonder de telefoon mee te nemen…  misschien dat andere merken dat wel kunnen… maar ik heb gekozen  voor Apple...

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Nikes007 Aan het eind van een lange dag is de accu nog minimaal 50%. Zou er twee dagen mee kunnen, maar hij gaat iedere avond aan de lader. 
Ja, ik hoop echt dat de E-sim voor de Apple Watch snel uitkomt. 

hangkous

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Energieboy wrote:

En waarom zou je nu een horloge kopen die het aan kan, als je het in Nederland nog niet eens kan gebruiken. Lijkt me echt zonde van je geld!

“Zonde van het geld” is geen afgewogen advies. Een watch kopen van 430 Euro die je een jaar later moet inruilen voor eentje met eSim is ook prijzig.

hangkous

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Ik zou graag voor mijn ouders met hartproblemen (en nu dankzij Covid-19 beperkte ziekenhuistoegang) apple watch family willen hebben. Maar dat kan niet om Vodafone geen eSim ondersteuning heeft. Erg jammer, want voor de gezondheid zou dit een absolute plus zijn.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@hangkous op dit moment wordt dit nog door geen een provider ondersteunt. 
Hopelijk zal dit snel veranderen. 

Mrstootshorn

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Nedelandse providers houden zich al jaren op de vlakte. Na een paar jaar als expat in Duitsland te hebben gewerkt ben ik teleurgesteld in het niveau ten opzichte van de Duitse providers (ook Vodafone en Tmobile notabene). Dat Apple een andere techniek gebruikt (1 nummer op 2 toestellen) weten we inmiddels wel. Dat de providers niet willen investeren in de kastjes die dit ondersteunen plaatst Nederland echter in de categorie ontwikkelingsland. Het onderstreept hoe Nederland de strijd als innovatief land van de wereld heeft verloren.Voor mij een reden om niet meer te investeren in deze providers.

nickven

Gedreven Ontdekker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

@Vodafone Nu er aangekondigd is dat onze belgische zuiderburen Esim ondersteuning gaan krijgen voor de Apple Watch is er zicht op dat Vodafone binnen afzienbare tijd ook aanhaakt? Telenet is ook een onderneming van Liberty Global waar jullie (VodafoneZiggo) ook onder vallen. 

 

Zie bericht op iCulture: https://www.iculture.nl/nieuws/apple-watch-4g-belgie-release/

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@nickven …. dat is goed nieuws…. hoop echt dat een Nederlandse provider de eSIM voor de AW spoedig ook zal ondersteunen…. anders lopen we hier enorm achter

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@nickven Mooi bericht, ik hoop echt dat Vodafone Nederland er nu ook eens iets aan gaat doen. We zijn al jaren aan het wachten en zeuren. Nee, echt modern dat Vodafone van Nederland. Loopt altijd voorop met innovaties.

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Hey Vodafone, hoe staan de zaken er in Nederland voor? Zijn jullie al verder met de E-sim voor Apple Watch? Je kan toch niet achterblijven bij België? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic