Bazztard

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

'android-systeem' verbruikt abnormaal veel MB

Beste forumgangers,
Ik heb een probleem!
 
De app Android-systeem heeft afgelopen maand voor meer dan 700MB aan data verbruikt.
Deze ruim 700MB is verspreid over de hele maand, per dag dus ongeveer 15MB per dag alleen door Android-systeem. 

We zijn inmiddels al in een nieuwe maand aangekomen en weer heeft Android-systeem vandaag alleen al 20MB verbruikt.


Alles wat gebeurt, gebeurt op de achtergrond, ik zie dus niks updaten of iets dergelijks, ik krijg ook nergens meldingen van ook niet als ik mn mobiele gegevens uit zet.
Ik kan deze app ook niet openen en ook geen instellingen veranderen, want het is een systeemproces.
Ik heb AVG Free op mijn toestel (sgs3) staan en die geeft ook geen virussen o.i.d. aan.
Maar ondertussen vreten de MB gewoon door...

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
 
 
3 Reacties 3
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik heb zelf eens gezien dat een Android update bleef hangen. Dan probeert die iedere keer weer de update te downloaden, gaat het fout en probeert die het later nog eens.

Als ik jou was zou ik backuppen wat je allemaal graag wilt bewaren, dan je toestel volledig resetten (ook opslaggeheugen wissen) en dan na de reset controleren of dat er nog updates beschikbaar zijn. Alvorens je alles weer insteld en apps terug gaat zetten, eerst even 24 uur kaal laten draaien om te zien of dat die nog steeds download. Als dat niet het geval is dan je toestel weer opnieuw instellen. Mocht het dan weer gebeuren dan is er een app schuldig aan.

Mocht deze tip je geholpen hebben, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Onder batterij->gebruik kan je zien welke processen allemaal onder de noemer van android-systeem vallen. Ik heb geen samsung maar zie bij mijn One oa htc backup, kijk eens zelf naar alle processen welke mogelijk data verbruik kunnen opleveren
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@robertwebbe, misschien kun jij ook eens meekijken met ArHu in dit topic? Hij geeft aan dat zijn HTC niet goed op standby gaat. Weet jij hier meer over?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic