Ik meld mij hier maar nog een keer.
Sinds de start van het melden van klachten op dit forum (dit onderwerp is al sinds het voorjaar van 2013 open) gebeurt er weinig tot niets. De Vodafone SmartCrew reageert netjes op elk bericht hier op het forum, maar Vodafone blijft in gebreke met het daadwerkelijk aanpakken van de problemen die hier (in Almere Poort, ik woon hier nu bijna 5 jaar, en wad dus een van de 1e bewoners) spelen. De rode draad in de reacties van Vodafone is de bekende vraag "Wat is de volledige postcode?'. Het collectief antwoord hierop aan Vodafone is: Het probleem speelt in heel Almere Poort (zie ook: https://www.google.nl/maps/@52.3485806,5.152581,14z) uiteraard zijn er gebieden waar het beter en slechter is, maar de meldingen in deze thread komen vanuit het hele gebied 'Almere Poort'.
Vodafone geeft bij name van Annabelle, Forum Beheerder VF, aan dat de dekking 'inderdaad' niet 'optimaal' is (17-12-2013). Structurele verbeteringen en oplossingen later echter tot op de dag van vandaag op zich wachten. Vodafone kan zelf toch ook polshoogte komen nemen in de wijk? In plaats van 'af afstand' metingen te verrichten? Indien gewenst staat de koffie en thee met een koekje klaar!
In 2013 heb ik al een SignaalPlus aangeschaft. Dit verhelpt inderdaad het probleem (gedeeltelijk, maar niet naar volle tevredenheid) binnenshuis. Met het huidige zwakker 4G signaal blijven veel toestelen dit aanhouden in plaats van te kiezen voor het sterkere 3G signaal. (Dit heeft, heb ik mij laten vertellen ermee te maken dat de huidige toestellen 4G al dan niet zwak, te verkiezen boven een 'sterk' 3G signaal. In 2013 heb ik de Signaalplus zelf moeten aanschaffen. Vreemd dat deze ons, bewoners van Almere Poort, niet kosteloos is aangeboden. Bij deze wil ik dan ook informeren of het mogelijk is het kastje in te leveren en het geld terug te krijgen gezien het kastje, maar ook de software, niet geupdate blijkt te worden.
Reden voor dit bericht is dat het nu zelfs in de krant staat:
http://www.dichtbij.nl/almere/regionaal-nieuws/artikel/3793505/bellen-in-poort-deze-mobiele-telefoon-is-niet-bereikbaar.aspx?
Volgens Vodafone zou er echter goed signaal moeten zijn; de praktijk is echter anders.