Stella78

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

al 4 dagen amper (lees bijna de hele dag door) geen bereik op 1083

Het is prachtig dat Vodafone aan verbeteringen werkt, maar ik heb deze week dus al voor de 4e dag op een rij amper bereik.
Ik kan niet bellen, gebeld worden of internetten... ben dus volledig onbereikbaar.
 
Ben benieuwd of ik de enige ben, maar blij word ik hier dus niet van.
En even voor de duidelijkheid, m'n toestel en sim doen het (deden het hiervoor iig) wel.
 
Zijn er nog meer mensen in de omgeving die hier last van hebben??
 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Er zijn inderdaad geen problemen bekend op 1083. Het zou wel kunnen dat er in de omgeving wat problemen met masten zijn waardoor er overbelasting is op 1083. Deze overbelasting kan dan op zowel het 2g als op het 3g net zijn.
Gelukkig heb je wel bereik op 2g, op deze manier kan je tenminste nog bellen, smsen of gebeld worden.
Probeer af en toe eens of je weer 3g ontvangst hebt door deze weer in te schakelen op je telefoon.
Je simkaart kan je natuurlijk altijd even laten testen in de winkel.

Bekijk in context

8 Reacties 8
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Hoi Stella78,

Wat heb je al geprobeerd om deze problemen op te lossen?

Stella78
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey TomS,
 
Ik heb alles gedaan zoals op de site aangegeven (heb gekeken naar de geplande werkzaamheden op mijn locatie) ...
Toestel aan/uit, vliegtuigmode aan/uit ... alles tot in de puntjes gevolgd maar heb nog steeds geen of heel kort bereik.
Niks dus... "no service" en dat dus dag na dag vanaf maandag en alleen op m'n werk (thuis bel ik met de vaste lijn en heb wifi dus niet echt op gelet of ik daar ook problemen ondervind).
(Even ter info... tot afgelopen vrijdag heb ik nergens last van gehad.)
 
HELLLLPPPPP
😞
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
En het wisselen tussen 3g/ 2g? Heeft dat enig effect gehad?
Werkt de simkaart wel goed in een ander toestel?

Stella78
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
M'n simkaart deed het wel (tot aan zondag iig) en aangezien ik net v.a. 4 maart bij Vodafone klant ben, ging ik er van uit dat de simkaart het gewoon doet. Ik kan het nu niet testen omdat ik geen ander toestel tot m'n beschikking heb. Kan vanavond wel even langs de winkel gaan... dat is geen punt.
Het is gewoon heel erg vervelend als je volledig onbereikbaar bent. Want ook bellen gaat dus niet.
 
Heb net 3G uitgezet en heb dus (zoals het er nu naar uitziet) nu wel bereik...
 
Maar er zijn dus geen andere problemen op mijn postcode gemeld?? (Just my luck..)
:s
 
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Er zijn inderdaad geen problemen bekend op 1083. Het zou wel kunnen dat er in de omgeving wat problemen met masten zijn waardoor er overbelasting is op 1083. Deze overbelasting kan dan op zowel het 2g als op het 3g net zijn.
Gelukkig heb je wel bereik op 2g, op deze manier kan je tenminste nog bellen, smsen of gebeld worden.
Probeer af en toe eens of je weer 3g ontvangst hebt door deze weer in te schakelen op je telefoon.
Je simkaart kan je natuurlijk altijd even laten testen in de winkel.

Stella78
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thnx..
 
Ga ik zeker doen!
(Ik probeerde contact te leggen met SmartCrew maar ze hadden het druk vandaar m'n berichten hier..)
 
Gr.
 
Stella78
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En daar gaan we weer...
 
Vandaag 9:55 uur alweer problemen met bereik op postcode 1083 ...
 
(Ben vanaf 8:40 hier en tot 10 minuten geleden had ik geen problemen .... nu ligt m'n 3g weer plat... en het verzenden van sms gaat ook niet al te vlot... 1 smsje versturen duurde 8 minuten.... postduif zou sneller zijn)
HELPPPP
Wanneer is dit afgelopen??
 
 
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Stella78, helaas zijn er vandaag opnieuw werkzaamheden aan de antenne in jouw omgeving. Dat is ook de reden dat je deze klachten voornamelijk overdag zult merken, dat is het tijdstip van de werkzaamheden. Hoewel we ons best doen ook veel werkzaamheden 's nachts te verrichten, is dat niet altijd een optie (bijvoorbeeld omdat het niet mogelijk is om 's nachts een bepaalde locatie te bereiken). Excuses voor het ongemak.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic