iona71

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

activeren simkaart

Goedendag,
 
Ik was vandaag te laat met mijn simkaart te activeren.Ik ga echter maandag op vakantie naar spanje.Kan ik daar alsnog mijn sim activeren? = met nummerbehoud en abbonement. Dank je wel.
16 Reacties 16
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi iona, welkom op het forum. Wat bedoel je precies met activeren in dit geval? Als je nummerbehoud aanvraagt word je nummer vanzelf actief op de dag dat dat nummerbehoud in gaat.
atiebie62

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wie kan mij helpen bij het activeren van kijn simkaart? Er wordt telefonisch steeds gevraag om mijn klantnummer, die heb ik niet. Ik heb nog geen factuur. My Vodaphone kan ik niet aanmaken omdat je dan een sms krijgt, die kan ik niet ontvangen omdat mijn simkaart nog niet geactiveerd is. WAT NU?
 
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi atiebie62,

Om een simkaart te activeren wordt er altijd om een klantnummer gevraagd. Je vindt het klantnummer op je contract of op de online factuur. Het is ons echter niet duidelijk wat er precies moet gebeuren. Er zijn 2 mogelijkheden:

1: Nieuwe Klant: Je nummer wordt geporteerd van een andere provider naar Vodafone.
In dit geval wordt je simkaart automatisch geactiveerd op de datum die is vastgesteld voor nummerportering. We kunnen de simkaart in dit geval niet eerder activeren omdat het nummer in dat geval nog eigendom is van de oude provider. Je kunt de Vodafone simkaart gebruiken zodra je oude simkaart niet meer werkt.

2. Verlenging: Je was al klant bij Vodafone en hebt een nieuwe simkaart gekregen.
In dit geval moet je simkaart geactiveerd worden door een medewerker van Vodafone. Als je contact opneemt met de klantenservice, dan zullen mijn collega's om gegevens vragen ter verificatie. Zolang de nieuwe simkaart niet geactiveerd wordt, kun je gebruik maken van je oude simkaart.
wimvantongeren

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas schijnt het ook nog eens zo te zijn dat je je SIM kaart alleen kunt activeren als je in Nederland verblijft.
Ik heb speciaal een Red Business abbo genomen omdat ik veel in het buitenland verblijf.
De dag van portering wordt aan me doorgegeven; voor alle zekerheid bel ik naar de klantenservice want op die bewuste dag (=vandaag) verblijf ik dus in het buitenland. Geen enkel probleem volgens de "service" medewerker. Klopt inderdaad: de protering is goed verlopen. Ik ben weg als gebruiker bij HI, sta geregistreed als Vodafone klant MET mijn oude nummer. Helaas moet ik nu nog een week wachten totdat ik weer terug ben in NL om mijn SIM te activeren.
Internationaal bedrijf??? Dacht het niet 😞
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Wim,

Het is technisch gezien onmogelijk om een portering uit te voeren via een buitenlandse mast, omdat die niet binnen ons netwerk valt. Ik kan me wel voorstellen dat het geen goede zaak is als je hierover niet goed geinformeerd wordt.
nies

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb gisteren een nieuwe simkaart gekregen omdat ik van prepaid only naar vodafone red alleen op mijn fractuur staat dat hij 26/9 word geactiviteerd dat zeiden ze gisteren ook aan de telefoon alleen nu wil ik vandaag bellen en is dat nog niet geactiviteerd?

Hoe zit dit?

Als je hierboven aangeeft dat een medewerker dit moet doen?
moreno14

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,

ik heb vanmiddag een nieuwe prepaid simkaart gekocht omdat mijn vorig nummer geblokkeert was en geen smsen meer binnen kreeg
en ik heb de nieuwe simkaart in mijn telefoon gedaan en ik ontvang nog steeds geen smsen .. maar volgensmij moet ik de simkaart eerst activeren maar als ik een acount op my vodafone wil maken dan typ ik het nummer van mijn nieuwe simkaart in en dan krijg ik geen sms binnen met de tijdelijken code
A.U.B help me

Mvg, moreno
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Moreno14,

Neem hiervoor even contact op via Twitter, Facebook, Hyves of 1201. Hier kunnen ze de simkaart voor je activeren.
mirke

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
helaas werkt het niet via facebook
heb hun aangeschreven om kaart te activeren om 12:40 nu om 16:15 nog steeds geen antwoord
helaas,
ben al bij vodafone toen het nog libertel heette

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey mirke,

Helaas zijn er wat problemen met het binnen halen van Facebook berichten. Wat is je naam op Facebook precies? Dan zoeken we je vraag alsnog op 🙂
mirke

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hoi

mijn naam is

Miranda Nelissen

Hallo Ik heb al jaren bij jullie een abonnement en heb me een nieuwe telefoon gekocht namelijk de huawei p6, nu moet er een micro sim kaartje in, deze heeft mijn man me gehaald maar wil nu graag dit kaartje activeren Kunt U me daar mee helpen
Miranda Nelissen Maastricht

https://www.facebook.com/
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Mirke,

We hebben je berichtje gevonden, je krijgt zo snel mogelijk antwoord 🙂
mirke

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Arina

Heb net bericht gekregen via facebook en mijn gegevens moeten door geven dus nu even afwachten wat en gaat gebeuren en wat ik nog moet doen.

Gr
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Is alles inmiddels gelukt @mirke ? Dan kunnen we dit topic op opgelost zetten:)
Suzanneb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste vodafone,

Ik ben mijn moeder aan het helpen met haar nieuwe telefoon. Nu heeft ze een microsimkaart aangevraagd en deze wil ik activeren maar frustrerend genoeg kan ik deze nu niet activeren vanwege het tijdstip. En dus ook de nieuwe telefoon niet in gebruik nemen... Of is hier nog een andere mogelijkheid voor?

Mvg

Suzanne
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi@Suzanneb,

De Vodafone klantenservice is 24 uur per dag open. Je had via chat of social media de kaart kunnen activeren. Ik neem aan dat het inmiddels al gelukt is gezien je de vraag gisteren had gepost. 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic