fantasyfreak

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

abonnement wijzigen

Momenteel zitten we met een 2 jarig Sim only abonnement die pas in mei 2016 verloopt.
Echter is de telefoon best achterhaald (whatsapp wilt al niet eens) en willen we dus graag het abonnement bij Vodafone wijzigen naar 1 met een smartphone er bij.

Normaal als je een abo met telefoon hebt genomen kan het niet omdat Vodafone anders verlies maakt met de telefoons als je al eerder je abo zou kunnen wijgen, maar in dit geval gaat het dus om de overstap van Sim Only naar een abo met telefoon te nemen. Is dit wel mogelijk zonder dat je de resterende maanden zou moeten afbetalen?
8 Reacties 8
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Fantasyfreak,

Het gaat er niet om of Vodadone "verlies maakt" of winst.
Het gaat er wel om dat jij met Vodafone een twee-jarig abonnement hebt afgesloten.

En daar moet je je aan houden. Contract is contract. Afspraak is afspraak.

Vanaf vier maanden voor de einddatum van je huidige abonnements-overeenkomst kun je verlengen. Dan kun je een smartphone-included abonnement nemen, met de smartphone van jouw keuze. In jouw geval is dat vanaf Januari 2016. Nog zes maanden wachten.

Dat half jaar kun je overbruggen door een tweedehands smartphone te kopen via bijvoorbeeld: Marktplaats.nl
Of bij iemand uit jouw vriendenkring. Er zijn altijd wel mensen die goede smartphones hebben. Niet het nieuwste van het nieuwste. Maar goed genoeg om de komende zes maanden te overbruggen.

Uitzondering is een RED-SIM-ONLY-abonnement met Smartphone Optie. Dat moet je even nakijken in je contract. Of navragen bij de Vodafone Klantenservice. Als je die hebt. Dan mag je wel direkt switchen naar een smartphone-included-abonnement.

Succes!

Netwerker
fantasyfreak
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Apart dat Vodafone dan niet eens bedenkt dat ik overstap van een abo van €8 per maand naar bijna €40 per maand...nouja jullie eigen verlies. Jammer dat het zo werkt, want dan weet ik in ieder geval zeker dat ik straks overstap naar een andere provider 🙂
Anonymous
Niet van toepassing
Jammer dat je er zo op reageert.
Zoals Netwerker al aangaf je bent een contract aan gegaan. Hier heb je uiteindelijk zelf voor getekend. Vodafone is dus hier niks in te verwijten.
Aan het abonnement openbreken zitten een aantal regels aan verbonden. Wat je zou kunnen proberen (maar kan zijn dat het niet kan aangezien ik de specifieke regels niet weet) is morgen contact op te nemen met de afdeling loyalty om te zien of zij iets kunnen betekenen hierin.
fantasyfreak
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik snap het dat er zelf getekend is voor een contractverlenging, maar ik kijk er gewoon anders tegen aan. Ik snap het punt wel, maar Vodafone is toch ook gewoon een bedrijf wat winst wilt maken en als je klanten de kans geeft om een abo te wijzigen in een duurdere abo is dat toch alleen maar meer winst? En in mijn ogen is dat ook gewoon een goede klantenservice en dat is iets wat ik erg belangrijk vind.
En als ik zo op het forum kijk vind ik de klantenservice van Vodafone gewoon niet prettig dus vandaar liever de overstap.
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je al contact opgenomen met de afdeling Loyalty hierover?
Als je dat nog niet hebt gedaan zou ik dat als eerste proberen ipv aan te geven dat je de klantenservice niet prettig vind.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
fantasyfreak

Neem inderdaad contact op met 1201 optie verlengen/opzeggen, Vodafone is bereid om met je mee te kijken naar een passende oplossing 😉

Inderdaad gelden in elk vedrijf voorwaardens en regels maar zoals steven- al aangeeft: niet geschoten is altijd mis, nee heb je en ja kun je krijgen 🙂

Laat het ons even weten!

Groetjes
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
fantasyfreak , was het nog gelukt via de afdeling Loyalty?
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@fantasyfreak,

Ik hoop dat het inmiddels gelukt is. Omdat we niets meer van je gehoord hebben, heb ik het topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic