martinevanrhee

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

abonnement vroegtijdig opzeggen

Hallo,

Mijn abonnement loopt nog een half jaar of zo. Maar ik wil nu graag met nummerbehoud overstappen naar een sim only (Simyo). Hoe kan ik dit regelen? Ik snap dat ik de rest van mijn abonnementstijd door moet betalen. Dat is ook geen probleem, zolang ik met mijn eigen nummer nu maar over kan stappen.

Graag advies.

Alvast bedankt!

Martine
4 Reacties 4
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @martinevanrhee,

Jammer dat je ons gaat verlaten... Om je nummer af te kopen kun je het formulier op deze site gebruiken. Geef in het formulier aan dat je het abonnement wilt afkopen en zet erbij dat je met nummerbehoud wilt overstappen.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Martine,

Afkopen van je huidige abonnements-overeenkomst kan behoorlijk duur zijn. Je betaalt dan alle resterende abonnements-termijnen in één keer. En als je tot nu toe korting had op je abonnements-kosten. Dan wordt daar geen rekening mee gehouden bij het berekenen van de eenmalige afkoop-vergoeding. Je krijgt dan één torenhoge faktuur met x maanden jouw abonnementskosten in één keer berekend.
Houd daar rekening mee. Niet iedereen kan een dergelijke torenhoge faktuur in één keer betalen. En Vodafone doet bij afkoop niet aan betalingsregelingen. Het is dus aan jou of je een Vodafone rekening van honderden Euro's wilt ontvangen. En in één keer kunt betalen op korte termijn.

In dat geval wordt de overstap naar Simyo wel erg duur.
Je kunt beter nog zes maanden bij Vodafone je huidige abonnement aanhouden. En tijdig opzeggen. De opzegtermijn bedraagt in dat geval : de einddatum van jouw abonnement minus één maand.

Noteer die opzegdatum dan in je bureau-agenda voor 2015.

Succes!

Netwerker
martinevanrhee
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanks voor de tip! Kan ik ergens van te voren opvragen wat de afkoopkosten voor mij zijn?
Ik heb een iPhone 4s icm een Vodafone abonnement en heb echt zeker 3 keer per dag "geen service". Vandaar dat ik zo snel mogelijk van Vodafone af wil. Anderen met dezelfde telefoon maar bijv. een Simyo abo hebben overal altijd bereik. Ik hoor en lees vaker problemen met de combi iPhone/Vodafone dus verwacht niet dat het aan mijn telefoon ligt.

Maar voor ik opzeg, zou ik willen weten tot wanneer mijn abo precies loopt en wat mijn afkoopkosten zijn. Wie kan me aan deze info helpen?

Alvast bedankt voor je reactie!

Martine
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Martine, wat je zou moeten betalen is je abonnementskosten x aantal resterende maanden. Dus stel dat je 30 euro betaald en 6 maanden contract over hebt, dan is dat 6x30 = €180,-

Dat als antwoord op je vraag ;). Maar als ik het goed begrijp is de dekking dus het probleem? Ik snap dat je je iPhone vertrouwt, maar we merken toch vaak dat het probleem in een raar hoekje kan zitten. Controleren wat precies de oorzaak is is altijd de moeite waard. Beter zeker weten toch? Want stel dat het je toestel toch is dan is overstappen ook geen oplossing. Het loont hoe dan ook de moeite.
En, als blijkt dat je op je thuisadres structureel geen dekking hebt, dan zijn daar ook oplossingen voor, anders dan afkopen 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic