ik sluit een nieuw abonnement af op 30 juni om te beschikken over een smartphone. de week erna verzeker ik de smartphone (THC) bij vodafoonverzekering. Dat doe ik online en scan de benodigde gegevens en verzend ze via mail. Geen antwoord. Op 13 juli valt de smartphone en het glas is totaal versplinterd. Omdat ik op 15 juli op vakantie ga naar italie, gebruik ik maar mijn oude nokia en neem mijn laptop mee op vakantie. Ergens midden in de vakantie in Toscane lees ik het bericht dat mijn smartphone verzekerd is! Geweldig toch. Na thuiskomst meld ik dus de schade. Ik verneem weken niets meer. Ik denk: maar eens even bellen. Op een zondag. Wat krijg ik te horen? mijn: afgewezen, wegens te laat aangeven van de schade?? blijkbaar 10 dagen. Samen met de medewerker dien ik een verweer in. Kan 10 dagen tot 4 weken duren voordat er een reactie komt, wordt me gemeld., Schade wel melden binnen 10 dagen?
Ik hoor niets meer dus na meer dan 10 dagen bel ik zelf met de verzekering vanuit belgie, inmiddels ben ik verhuisd over de grens, dus de kosten zijn ook nog hoger. Ik krijg van de juffrouw (Marina) te horen, dat mijn claim weer is afgewezen. Waarom weet zij dat wel en ik dus niet?
De maat is vol. Ik wil per direct mijn abonnement bij Vodafoon beëindigen en de verzekering online opzeggen. Volgens een keuzemenu bij de verz. mij kan dat via keuze 5, volgens de juffrouw moet er een brief gaan naar een adres in Maastricht. Ze wil me wel doorverbinden met de vodafoonklantenservice. Oke. Ik sta meer dan een half uur in de wacht!!!!! Op het internet zie ik een nummer dat je vanuit het buitenland kunt bellen. Ik bel dus opnieuw. Weer in de wacht. De site geeft echter aan dat de gemiddelde wachttijd 58 seconden is. Wat is dit voor een zooitje.
Vanmiddag ga ik dus maar naar de vodafoonwinkel in Maastricht. Hier kap ik dus per direct mee.
jovamu