Hallo iloon,
Ik ben geen medewerker van Vodafone. Ik heb echter wel het correcte antwoord op je vragen.
(Begin quote van de website van jouw huidige telecom-provider)
"Je kunt je mobiel abonnement opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn. Dit geldt ook voor een servicecontract. Op MijnKPN kun je de begindatum en de einddatum van je contract vinden."
(Einde quote van de website van jouw huidige telecom-provider KPN)
Opzeggen bij KPN kan schriftelijk. Per brief gericht aan hun postbus-adres in Groningen.
Tenminste een maand voor de einddatum van jouw huidige contract. Dus vóór 8 JUNI 2014.
Opzeggen bij KPN kan ook per telefoon, alhoewel de KPN-medewerker dan alles zal doen om jou als klant van KPN te behouden.
Klant worden bij Vodafone met behoud van jouw huidige nul-zes-nummer kan pas per 8 JULI 2014. Op die datum geeft KPN jouw huidige nul-zes-nummer vrij voor overzetting naar een nieuwe telecom-provider. Mits je je huidige contract tijdig hebt opgezegd. En mits je tijdig (vóór 8 JUNI 2014) een nieuwe abonnements-aanvraag hebt gedaan, inclusief nummerbehoud.
De administratieve verwerkingstijd voor nul-zes-nummer-overzetting is minimaal 30 dagen.
De werkelijke datum van nummer-overzetting wordt dan bepaald door KPN en Vodafone.
Nog een aantal maanden wachten dus.
Wel kun je mij direct al Kudo's toekennen, indien je vindt dat ik je vragen duidelijk heb beantwoord ;-]
Succes !
Netwerker