iloon

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

abonnement omzetten van KPN naar Vodafone

Ik zou graag mijn KPN abonnement om willen zetten naar Vodafone.

Nu is mijn contract einddatum 08-07-2014 en mijn verlengingsdatum 08-01-2014.
Per wanneer kan ik mijn contract naar jullie omzetten?

Mijn man en dochter zitten ook bij Vodafone, dus vandaar dat ik het ook wil omzetten naar jullie.
Graag zou ik wel mijn nummer willen behouden.
Wanneer moet ik iets regelen ivm nummerbehoud?

Ik zou graag ook een nieuw mobiel willen hebben, de Sony Xperia-Z
Hoeveel gaat mij dat kosten en welke abonnementen hebben jullie?

Graag hoor ik van jullie

Met vriendelijke groet,

Iloon
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo iloon,

Ik ben geen medewerker van Vodafone. Ik heb echter wel het correcte antwoord op je vragen.

(Begin quote van de website van jouw huidige telecom-provider)

"Je kunt je mobiel abonnement opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn. Dit geldt ook voor een servicecontract. Op MijnKPN kun je de begindatum en de einddatum van je contract vinden."

(Einde quote van de website van jouw huidige telecom-provider KPN)

Opzeggen bij KPN kan schriftelijk. Per brief gericht aan hun postbus-adres in Groningen.
Tenminste een maand voor de einddatum van jouw huidige contract. Dus vóór 8 JUNI 2014.
Opzeggen bij KPN kan ook per telefoon, alhoewel de KPN-medewerker dan alles zal doen om jou als klant van KPN te behouden.

Klant worden bij Vodafone met behoud van jouw huidige nul-zes-nummer kan pas per 8 JULI 2014. Op die datum geeft KPN jouw huidige nul-zes-nummer vrij voor overzetting naar een nieuwe telecom-provider. Mits je je huidige contract tijdig hebt opgezegd. En mits je tijdig (vóór 8 JUNI 2014) een nieuwe abonnements-aanvraag hebt gedaan, inclusief nummerbehoud.
De administratieve verwerkingstijd voor nul-zes-nummer-overzetting is minimaal 30 dagen.
De werkelijke datum van nummer-overzetting wordt dan bepaald door KPN en Vodafone.

Nog een aantal maanden wachten dus.

Wel kun je mij direct al Kudo's toekennen, indien je vindt dat ik je vragen duidelijk heb beantwoord ;-]

Succes !


Netwerker

Bekijk in context

6 Reacties 6
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo iloon,

Ik ben geen medewerker van Vodafone. Ik heb echter wel het correcte antwoord op je vragen.

(Begin quote van de website van jouw huidige telecom-provider)

"Je kunt je mobiel abonnement opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn. Dit geldt ook voor een servicecontract. Op MijnKPN kun je de begindatum en de einddatum van je contract vinden."

(Einde quote van de website van jouw huidige telecom-provider KPN)

Opzeggen bij KPN kan schriftelijk. Per brief gericht aan hun postbus-adres in Groningen.
Tenminste een maand voor de einddatum van jouw huidige contract. Dus vóór 8 JUNI 2014.
Opzeggen bij KPN kan ook per telefoon, alhoewel de KPN-medewerker dan alles zal doen om jou als klant van KPN te behouden.

Klant worden bij Vodafone met behoud van jouw huidige nul-zes-nummer kan pas per 8 JULI 2014. Op die datum geeft KPN jouw huidige nul-zes-nummer vrij voor overzetting naar een nieuwe telecom-provider. Mits je je huidige contract tijdig hebt opgezegd. En mits je tijdig (vóór 8 JUNI 2014) een nieuwe abonnements-aanvraag hebt gedaan, inclusief nummerbehoud.
De administratieve verwerkingstijd voor nul-zes-nummer-overzetting is minimaal 30 dagen.
De werkelijke datum van nummer-overzetting wordt dan bepaald door KPN en Vodafone.

Nog een aantal maanden wachten dus.

Wel kun je mij direct al Kudo's toekennen, indien je vindt dat ik je vragen duidelijk heb beantwoord ;-]

Succes !


Netwerker
iloon
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
he super bedankt voor het snelle antwoorden en ja misschien stom maar wat zijn kudo's??? hihi
iloon
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
laat maar al gevonden
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @Netwerker en @iloon

Even een aanvulling op bovenstaand bericht. Je mag vanaf 60 dagen voor de einddatum van je contract nummerbehoud aanvragen. Het kan ook eerder maar dan zit de kans erin dat KPN denkt dat je jouw contract wilt afkopen en dan zullen de resterende abonnementskosten in één keer in rekening worden gebracht. Je kunt dus het beste wachten tot 60 dagen voor de einddatum. 😄

Ook is het niet nodig om je contract bij KPN op te zeggen omdat je door nummerbehoud aan te vragen al aangeeft dat je bij je huidige provider weg wilt. Wij zullen er dan voor zorgen dat je abonnement bij KPN stopt zodra je abonnement bij ons actief wordt. Op die manier zit je niet met dubbele abonnementskosten. Wij raden je dus aan om je abonnement niet op te zeggen zodat je zeker weet dat nummerbehoud goed gaat. Het nummer moet namelijk wel actief zijn als wij het overnemen.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Maartje,
In theorie klopt het helemaal wat je hebt geschreven.
Mijn ervaring op meerdere Forums leert dat het niet opzeggen, ongewenste gevolgen kan hebben.
Automatische opzegging door de gewenste (nieuwe) telecom-provider bij de huidige telecom-provider gaat echt heel vaak fout.
Ook heb je de quote uit mijn posting, van de website van KPN, niet (goed) gelezen.

We zouden toch niet willen dat het abonnement van Iloon na 8 Juli 2014 door blijft lopen, vanwege een opzeggings-fout van jouw collega 😉

Succes !

Netwerker
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @Netwerker

Jawel hoor! Ik heb de quote wel degelijk gelezen en die informatie klopt ook. 😉

Als je jouw abonnement wilt opzeggen bij een provider dan is dat de juiste procedure. Als je echter overstapt naar een andere provider en nummerbehoud aanvraagt is dat een ander verhaal. Een nummer gaat dan van de ene provider naar de andere provider (in dit geval naar ons) en een nummer kan technisch gezien niet bij twee providers tegelijkertijd actief zijn.

Een nummer is verbonden aan een abonnement en het is dan dus logisch dat het abonnement bij je oude provider niet meer actief zal zijn op het moment dat wij het nummer hebben overgenomen. Op deze manier wordt het abonnement bij de oude provider opgezegd. Zo gaat het ook als je bijvoorbeeld van ons over zou stappen naar KPN: Zie deze pagina.

Alle informatie over nummerbehoud vind je op onze site: Klik hier
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic