Maandag 8 dec. werd ik gebeld door een medewerker met een speciaal abonnement aanbod omdat ik al lang prepaid klant ben van Libertel/Vodafone.
Op 9 dec. al bericht dat nummerbehoud verwerkt is., Vrijdag komt de nieuwe simkaart aan. Bij goed nalezen van de voorwaarden blijkt het om een 2 jarig abonnement te gaan( is niet gezegd tijdens het telefoongesprek) en nog aansluitkosten van € 10,- (ook niet vermeld tijdens gesprek) Als ik het abonnement opzoek op internet is het helemaal geen speciaal aanboid want het abonnement staat gewoon als aanbieding op de site.
Woensdag 17 dec. besluit ik alles terug te sturen. Per post omdat de medewerker in de winkel weigert het aan te nemen ondanks dat er op de retourbon staat dat ik het in de winkel kan inleveren.
Maandag 22 dec. zou het abonnement ingaan en vanaf die dag kan ik mijn mobiel niet meer gebruiken terwijl ze mijn teruggestuurde simkaart al vanaf 18 dec. in huis hebben. Bij bellen naar de klantenservice krijg ik te horen da het vijf werkdagen duurt voordat de nummerportering teruggedraait kan worden. Als het tegenzit kan ik pas vanaf 29 dec. mijn mobiel weer gebruiken.
Belachelijk dat als je een abonnement wil afsluiten nummerportering in een dag kan, maar als je wil annuleren duurt het vijf werkdagen.
A. van Oosten
Ik heb geen facebook of twitter dus dit is de enige mogelijkheid om een klacht in te dienen want een mail adres of klachtenformulier kan ik niet vinden.