Ik ben Belg en zou graag een abonnement bij Vodafone afsluiten met toestel. Er werd mij in de winkel gezegd dat ik hiervoor een paspoort nodig had. Gezien ik nog nooit buiten de EU heb gereisd, waarbinnen mijn identiteitskaart normaalgezien voor alle diensten volstaat en tot nu toe ook voor alle diensten volstaan heeft, heb ik geen paspoort. Er werd mij vervolgens gezegd dat ik "verblijfsdocumenten" nodig had. EU-burgers die in andere EU-landen verblijven hebben geen verblijfsdocumenten nodig, sterker nog, deze bestaan niet voor EU-burgers (zoals te zien is op de site van de Nederlandse overheid). In de winkel wilden/konden ze me niet zeggen wat ze dan wel precies van me nodig hadden, dus ik probeerde bij thuiskomst alsnog mijn abonnement met toestel online te bestellen en het zo te regelen. Hier zag ik bij het online formulier dat de optie bestaat om bij legitimatie te specificeren dat het om een EU/EER identiteitskaart ging, ik had enkel nog een "legitimiteitsnummer" nodig. Er werd echter niet gezegd om welk legitimiteitsnummer het dan wel ging. Op een Belgische identiteitskaart is er namelijk het kaartnummer, rijksregisternummer (vergelijkbaar met het Nederlandse BSN-nummer), ... verschillende opties. Na ik ze allemaal had geprobeerd en ze ook had ingevoerd op elke mogelijke manier (met streepjes, puntjes, ...) en ik telkens een foutmelding kreeg, probeerde ik ook mijn BSN-nummer, gezien dit doorgaans bedoeld wordt met "legitimiteitsnummer" in Nederland. Ook dit werd echter niet geaccepteerd. Nu is dus mijn vraag: er is geen enkele wet waardoor ik een paspoort in Nederland nodig zou hebben, de verblijfsdocumenten die u wilt dat ik heb bestaan niet, en geen enkel identificatienummer waarmee ik mezelf wil kenbaar maken als persoon wordt door uw online formulier geaccepteerd - kunt u me duidelijk maken hoe ik dan wel een abonnement bij jullie afsluit? Ik wil vooralsnog heel graag klant worden bij jullie en jullie heel graag mijn geld geven via maandelijkse automatische incassering geven, maar jullie maken me het nu wel verdacht moeilijk. Gezien jullie niet aan een gewone email voor klanten doen en ik niet kan bellen (daar heb ik namelijk dat abonnement voor nodig ziet u) probeer ik het via dit forum dan maar en via jullie facebookpagina. Ik hoop er iets van reactie op te krijgen.