Na de update naar ics 4.0 met een samsung galaxy S2 heb ik 400Mb aan mailverkeer per dag.
Ik had zelf de datalimiet al aangezet op mijn telefoon omdat ik door de update (via wifi) het overzicht kwijt ging zijn.
Omdat ik al bijna 400Mb verbruikt had in April heb ik na de update van ICS de limiet op 550Mb gezet;
Ik dacht 400+550=950 ben ik nog mooi op tijd om hem helemaal stop te zetten mocht het misgaan.
Helaas heb ik de telefoon 's nacht laten aanstaan en 's morgen kreeg ik een berichtje van vodafone:
U heeft uw datalimiet bijna bereikt!
In ICS kun je zien welke applicatie dit heeft veroorzaakt en het was idd de standaard mail app. (via achtergrondservices! offline)
Meteen gebeld naar vodafone en daar aangegeven dat de standaard email app problemen geeft.
Zelf heb ik een mailbox bij ziggo van max 100mb, die nacht heb ik 2 mails van samen 1,5 Mb binnen gekregen.
De helpdesk kon mij helaas niet ermee helpen.
Zelf had ik de 1Gb extra (á 10euro) al aangevinkt op de website.
Vandaag kreeg ik de rekening:
normale rekening +19 euro ! kassa!
En dat door een fout van vodafone/update.
Als oplossing heb ik K9 mail geinstalleerd en nu weer alle mailverkeer in eigen hand.
Gelukkig wist ik het nog binnen de perken te houden maar kan me voorstellen dat er klanten zijn die behoorlijk gaan betalen!
Toch zou ik graag een reactie van vodafone zien.