rikkie1968

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo klantenservice

Beste mensen van de klanten service van Ziggo/Vodafone:

Ik ben in heel mijn leven nog niet zo slecht behandeld als vandaag door de klantenafdeling van Ziggo.
De telefoon werd er zelfs opgesmeten door de medewerkster..
4 verschillende oorzaken voor de uitval van onze Horizon, 5 dagen geen tv kijken is voor ons onacceptabel
(na 5 dagen komt er pas een monteur)

Per direct alles opgezegt na 20 jaar trouwe klant
3 Vodafone abonnementen en Ziggo Horizon

25 Reacties 25
Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Ik ga even vanaf het begin, soms is een oplossing mogelijk:
Wat doet de Horizon nog wel en wat niet?
Heb je de box al een keer van de stroom gehad?
rikkie1968
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De Horizon geeft alleen de toegangsboodschap meer niet, de balkje blijven van links naar rechts bewegen.

Stekker eruit, erin etc maar het blijft hetzelfde, gebeld met Ziggo, (de medewerkster vroeg niet naar onze postcode) vertelde ons dat we een spoed monteur (zelf betalen) op maandag kunnen krijgen, of een kosteloze op dinsdag.
Deze medewerkster gooide de hoorn erop, nadat we vertelden dat het niet mogelijk was om 5 dagen zonder tv te zitten
Weer gebeld met Ziggo, want we waren het niet eens met deze oplossing, nu was er een storing waar 104 klanten ook last van hadden (er werd aan gewerkt)
Na een tijdje weer gebeld over de duur van deze storing, nu bleek er toch helemaal geen storing te zijn, en we hadden weer de optie van maandag betaalde monteur of dinsdag een kosteloze.

Tsja, daar zakt mijn broek van af, en wel zover dat compleet overstappen naar KPN

Tot die tijd geen horizon..
Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Ik hoop voor je dat je bij KPN beter af bent, als je de fora van alle providers leest, komt dit overal voor.
Als je een consumentenabonnement hebt komt de monteur binnen 5 werkdagen, dit is bij een andere provider niet anders.
Alleen bij een zakelijk abonnement gaat dit veel veel sneller, maar daar betaal je dan ook voor.

Wat je ook kiest, veel succes gewenst.
Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Misschien een tijdelijke oplossing, alle coax kabels even los en weer goed vast draaien/drukken, van de meterkast tot bij de box.
Als je splitters of versterkers gebruikt, proberen met zo min mogelijk van deze apparatuur een verbinding te maken.
rikkie1968
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je antwoord, we zijn met de telefoon vaker bij KPN geweest...
Het netwerk van de KPN is oké, landelijke dekking is voor mij erg belangrijk
We gaan het zien (letterlijk en figuurlijk)

Nieuwe fase: zonder de arrogantie van Ziggo
rikkie1968
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alles los gehad, tig keer een herstart gegeven Bertus...

Niks helpt
rikkie1968
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
goedemiddag,

Wij zijn bij Ziggo, en hebben dus drie x een telefoon abonnement bij Vodafone, nu zeggen we Ziggo op per 20 mei, wat houd dat in voor onze mobiele nummers, want doordat Ziggo in gebreke blijft en wij dus ontevreden zijn, kan het niet zo zijn dat wij minder MB's hebben. Kunnen wij zo van onze abonnement af bij Vodafone?
Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Dat hangt helemaal af van het abonnement wat je hebt bij Vodafone, contract met Ziggo kun je opzeggen, heb je de 5 euro korting niet meer, als je die had en ook niet de dubbele date meer.

Je schrijft: "want doordat Ziggo in gebreke blijft"

Ingebreke stelling kan pas nadat je de leverancier van een product minstens 2 maal de gelegenheid hebt gegeven om een probleem op te lossen, meestal zal de rechter nog bemiddeling toepassen en een derde keer toewijzen om het probleem op te lossen, hierna kan een contract worden verbroken zonder kosten voor een nog lopend abonnement.

Ik begrijp dat je 5 dagen op een monteur wachten te lang vindt, dat kan, maar het staat wel in je overeenkomst met Ziggo, zie de voorwaarden: binnen 5 werkdagen.
Je kunt Ziggo niet in gebreke stellen, omdat je niet de kans hebt gegeven om het probleem op te lossen.

Als je Horizon box het nu niet doet, kun je als je een DVB-C module in je TV hebt nog wel naar TV kijken mt de coax kabel in je TV: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kabel-tv-installeren

Heb je geen DVB-C module in je TV, dan kun je nog analoog TV kijken en de TV de zenders analoog laten zoeken.
rikkie1968
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bertus:

Daar verschillen we dan duidelijk van mening, we zijn niet tevreden over datgene wat Ziggo levert..
En dus gaan we onderzoeken of we van beide abbo,s afkunnen..

Ik hou je op de hoogte
Ps: de oplossing van Ziggo is een (door ons betaalde) monteur sturen op maandag of een kosteloze voor ons op dinsdag, en dat is voor ons geen oplossing

Natuurlijk de kleine lettertjes en voorschriften, maar is dat niet allemaal wat achterhaalt en nog steeds van deze wereld?
Ze hebben een afhaalpunt bij ons gehad in de gemeente, bij een filiaal van Scheer en Foppen in, deze ging helaas failliet en dus geen afhaalpunten meer.
Dus het was wel degelijk mogelijk om in het weekend een kastje te ruilen..

We gaan het zien, ik hou jullie op de hoogte op dit forum
We hebben rechtsbijstand en gaan het meemaken mocht het nodig zijn

Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Je schreef: "Dus het was wel degelijk mogelijk om in het weekend een kastje te ruilen.."
Dan moet je wel zeker weten dat dit de oorzaak is en dat er geen andere oorzaak te vinden is in huis of in de straatkast of bekabeling buiten of binnen.

Je schreef: "Daar verschillen we dan duidelijk van mening, we zijn niet tevreden over datgene wat Ziggo levert.."
Over in gebreke stelling is niet mijn mening, maar wettelijk vastgelegd.
Je moet een leverancier minimaal 2 maal de kans geven om een probleem te herstellen.
Als je dan geen TV hebt kunnen kijken, dan is eer een compensatieregeling en krijg je een deel van je abonnementskosten terug.
Dit alles ter bescherming van de consument, maar ook ter bescherming van een levarancier.

Laat SVP weten hoe het verdere verloop is, ben altijd benieuwd hoe iets opgelost wordt.
Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Je schreef: "Natuurlijk de kleine lettertjes en voorschriften, maar is dat niet allemaal wat achterhaalt en nog steeds van deze wereld?"

Je sluit een overeenkomst waarin klant en leverancier één en ander overéénkomen.
Er zijn regels die klant beschermen, gelukkig, maar ook regels die de leverancier beschermen, gelukkig.
Ik ben ben nu weer klant en ben lange tijd leverancier geweest van allerlei producten en ben het altijd met de regels eens geweest, zowel voor de klant als voor de leverancier zijn ze in evenwicht.
Alleen maar eerlijk toch?
rikkie1968
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bertus:

Er zijn ons gistermiddag om 16.15 uur 4 verschillende oorzaken voorgehouden

1: het kastje is stuk (16.16 uur) en we kunnen het nu niet maken
2: er is een storing waar 104 mensen last van hebben, we zijn er mee bezig (17.30 uur)
3: er is helemaal geen storing geweest (19.30 uur)
4: het ligt toch aan het kastje, en we kunnen het nog steeds niet maken..
We leven in een 24 uurs economy, ik moet €40,- betalen voor een Ziggo monteur omdat Ziggo de boel niet op orde heeft?
Dus ze verdienen extra aan mij....

Ps ik snap niks van terug naar analoog, dus lezen we een boek
Stel dat ik nog meer kapot maak..





Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Je schreef: "We leven in een 24 uurs economy, ik moet €40,- betalen voor een monteur omdat Ziggo de boel niet op orde heeft?"
Dan moet je eerst de oorzaak zeker weten.


Dat kan wel degelijk binnen 24 uur, maar dan heb je andere abonnementen bij vrijwel alle providers, die grofweg 2 maal zo duur zijn, meestal de zakelijke abonnementen met een andere overeenkomst.

Maandag € 40,00 en dinsdag gratis als het niet aan je eigen bekabeling of installatie ligt.
Dat is binnen 2 werkdagen terwijl het er 5 mogen zijn, dan heb je geluk.

Helaas gaat alleen voor niets de zon op.
rikkie1968
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bertus, zij weten dus niet wat de oorzaak is..

Voor € 40,- per uur komt onze monteur bij je langs voor extra service.
Is de monteur langer dan een uur bezig? Dan betaal je niet meteen een heel uur extra, maar per opvolgend kwartier € 10,-.

Bron: ziggo site

Laat maar, we komen er niet uit
Ik wens je succes

Voor €65 per maand wens ik een andere service...


(.)
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Ik zie hier het een en ander m.b.t. de Horizon box. Mijn Horizon box stamt nog uit de UPC tijd ;), tot nu toe werkt het kastje bij mij prima! Gebruikte de Horizon voorheen voor TV, internet en telefonie (vond ie waarschijnlijk niet zo prettig). Daarom gebruik ik nu de Connectbox voor internet en telefonie.

Heb je het toevallig al een reset geprobeerd of gevraagd om vervanging ?
rikkie1968
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We hebben op verzoek alles geprobeerd, het kastje start na het "Willkommen, Bienvenue, Welcome" niet verder op..
Doordat we problemen hadden met de app van Videoland hebben we kortgeleden een nieuw kastje opgestuurd gekregen, dit kastje is zonder een monteur verwisseld, en draaide tot gister prima.
We hadden tot gistermiddag geen enkele klacht over Vodafone of Ziggo...


Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Je schreef: "Bertus, zij weten dus niet wat de oorzaak is.."

Je hebt kortgeleden een nieuwe box gehad en nu weer problemen.
De oorzaak kan dus heel makkelijk ergens anders liggen dan aan de boxen.
Logisch dat er een monteur moet komen om één en ander uit te sluiten, anders blijf je boxen sturen.

Waarom denk je dat je dinsdag een gratis monteur krijgt?
Ik vermoed om uit te zoeken wat de oorzaak is, dat kun je niet altijd op afstand zien.

Je ziet wel storingen, maar de oorzaak zal ter plaatse gezocht moeten worden met een eventuele meting enz.
Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
rikkie1968
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bert=Bertus?

Mag deze zaak geen aandacht, dit moet in de doofpot?
Of staat in de voorwaarden ook dat dit niet mag Bert?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic