narcswark

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo en Vitens beschikken over mijn nummer

Hallo,

Vandaag werd ik gebeld door Ziggo op mijn mobiele nummer met betrekking tot een overboeking van mijn vader. Enigszins verward door het onderwerp duurde het gesprek niet heel erg lang en vergat ik te vragen hoe zij aan mijn nummer kwamen. Ik ben namelijk nog nooit klant geweest bij Ziggo. Nu heb ik zojuist contact opgenomen met Ziggo om te achterhalen hoe zij aan mijn nummer komen, aangezien mijn vader aangeeft nooit mijn nummer afgegeven te hebben aan hun. Ziggo wist niet hoe ze aan mijn nummer kwamen en konden dat ook niet achterhalen. Vreemd verhaal.

Vervolgens krijg ik vandaag een SMS van Vitens omtrend een overboeking, ook van mijn vader. Ook daar direct contact mee opgenomen, blijkbaar stond mijn nummer genoteerd bij het klantnummer van mijn vader (ik ben zelf nooit klant geweest bij Vitens en mijn vader heeft nooit mijn nummer afgegeven, hij is al meer dan 20 jaar klant bij Vitens).

Nu is het zo dat ik op hetzelfde adres woon als mijn vader. De enige logische verklaring die ik heb is dat zij mijn nummer van Vodafone hebben gekregen op de een of andere manier doormiddel van het adres. Graag zou ik hier een antwoord op willen zien. Mijn vader en ik vinden het beide erg vervelend dat ik benaderd word over zaken die mij niks aangaan.

Marc
4 Reacties 4
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi narcswark, welkom op het Forum! Vodafone geeft je nummer in ieder geval niet door. Staat het nummer wellicht vermeld in de telefoongidsen? Mogelijk hebben deze bedrijven in dat geval daar gebruik van gemaakt. Is het ook 100% uitgesloten dat je vader niet per ongeluk een ander nummer heeft doorgegeven? Dat kan bijvoorbeeld ook snel gebeuren via automatische aanvul opties van de webbrowser. Je kunt eventueel ook nogmaals contact opnemen met Ziggo en vragen naar een andere medewerker (als je deze al niet direct krijgt), er moet normaal wel te achterhalen zijn hoe het nummer in je systeem is gekomen. Wellicht weet Vitens dat ook.
narcswark
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nummer staat niet vermeld in de telefoongidsen en het is absoluut uitgesloten dat deze perongeluk doorgegeven is aan beide bedrijven.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi@narcswark

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is. Echter, wij kunnen daar weinig aan doen helaas. Wij geven jouw nummer niet aan derden.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic