Liesbeth54

Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ziggo GO kijken in Tunesië - tips voor kosten datagebruik

Vorig jaar zijn we met vakantie geweest en dachten sport te kunnen kijken via de Ziggo go app. Schakel die in en tot mijn verbazing kon ik niets zien wat ik zat niet in Europa. Nu is Turkije toch echt wel Europa wat ik ook probeerde kon niks zien. Nu gaan we dit jaar weer op vakantie. Maar wil graag voetbal zien en dan met name ons clubje de rest is niet zo belangrijk. Hoe los ik dit op Want als Turkije geen Europa is dan zal Tunesië het helemaal niet zijn ondanks dat het via de reisverzekering onder Europa valt. Wie heeft er tips.

 

Nu had ik dit op de Ziggo community geplaatst. En daar kreeg ik het advies om dit hier ook te vragen over een vodafone blox zodat de uitgaven niet uit de hand lopen. Want ik wilde dus graag ESPN kijken en dan met name FC Twente wat dus niet kon/kan.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 136Posts
  • 42Oplossingen
  • 48Likes

Hi @Liesbeth54, goed dat je hier navraag over doet. Je wil natuurlijk niet voor onaangename verrassingen komen te staan zoals bizarre verbruikskosten in het buitenland.

Er zijn inderdaad een tweetal Blox welke we aanbieden, waaronder:

- Alles in 1 Wereld
Hier heb ik de lijst van bekeken, maar Tunesië valt hier niet onder. In dit geval ben je aangewezen op de wifi in je hotel. Eventueel kun je lokaal een simkaart aanschaffen, wat wellicht goedkoper is.

 

- Exta Data in EU
Hier valt Turkije wel onder. Met deze Blox kun je in Turkije dus uit de voeten.

Houd er wel rekening mee dat in beide landen Ziggo GO niet werkt, omdat ze niet in de EU vallen. Welke landen er wel onder vallen lees je op deze pagina. Dit geldt ook voor de ESPN App. Dit heeft simpelweg met uitzendrechten te maken.

Bekijk in context

Energieboy
Expert
Expert
  • 12185Posts
  • 3551Oplossingen
  • 3175Likes

Een ding om goed te weten, Turkije valt wel in je databundel (abonnement), mocht je deze daar willen gebruiken. Niet in Tunesië, let ook op wanneer je aan de rand zit van Turkije, dat je niet per ongelijk op het netwerk van Tunesië komt, want dan betaal je je scheel! Prepaid valt Turkije niet in je bundel en dan moet je extra betalen.

Let ook op voor Fair Use Policy, hoeveel data je mag gebruiken in de EU. Ziggo GO, net zoals Vincent schrijft, werkt niet in Turkije want dan valt het opeens niet binnen de EU. Vervelend, maar het is niet anders. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 136Posts
  • 42Oplossingen
  • 48Likes

Hi @Liesbeth54, goed dat je hier navraag over doet. Je wil natuurlijk niet voor onaangename verrassingen komen te staan zoals bizarre verbruikskosten in het buitenland.

Er zijn inderdaad een tweetal Blox welke we aanbieden, waaronder:

- Alles in 1 Wereld
Hier heb ik de lijst van bekeken, maar Tunesië valt hier niet onder. In dit geval ben je aangewezen op de wifi in je hotel. Eventueel kun je lokaal een simkaart aanschaffen, wat wellicht goedkoper is.

 

- Exta Data in EU
Hier valt Turkije wel onder. Met deze Blox kun je in Turkije dus uit de voeten.

Houd er wel rekening mee dat in beide landen Ziggo GO niet werkt, omdat ze niet in de EU vallen. Welke landen er wel onder vallen lees je op deze pagina. Dit geldt ook voor de ESPN App. Dit heeft simpelweg met uitzendrechten te maken.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12185Posts
  • 3551Oplossingen
  • 3175Likes

Een ding om goed te weten, Turkije valt wel in je databundel (abonnement), mocht je deze daar willen gebruiken. Niet in Tunesië, let ook op wanneer je aan de rand zit van Turkije, dat je niet per ongelijk op het netwerk van Tunesië komt, want dan betaal je je scheel! Prepaid valt Turkije niet in je bundel en dan moet je extra betalen.

Let ook op voor Fair Use Policy, hoeveel data je mag gebruiken in de EU. Ziggo GO, net zoals Vincent schrijft, werkt niet in Turkije want dan valt het opeens niet binnen de EU. Vervelend, maar het is niet anders. 

Liesbeth54
topicstarter
Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank jullie wel ben dus met alles een stukje wijzer geworden. Hopelijk werkt de wifi daar goed en hebben we geen problemen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic