papadiva

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfgemaakte ringtones kwijt

Ragazzi!

Na de synchronisatie mbv iTunes ben ik opeens al mijn zelfgemaakte beltonen kwijt.
Weet iemand hoe dan kan, maar nog beter: hoe kan ik ze terugkrijgen?
Ik zie nl via het iTunes venster wél al die beltonen op mn iPhone4 staan, alleen kan ik ze niet meer afspelen.

Ik heb de instellingen voor synchronisatie al een hele tijd hetzelfde staan, maar ook in iTunes staat er slechts één zelfgemaakte beltoon, terwijl ik ze juist daar heb aangemaakt via de bekende - door Apple gesuggereerde - conversiemethode.
Ik heb net nog een paar beltoontjes op mn iPhone4 afgespeeld in iTunes, en die waren er allemaal nog, maar na de laatste synchronisatie zijn de dus allemaal verdwenen, op die ene na (in iTunes-tones).
Maar wat dan ook nog vreemd is, die ene overgebleven beltoon kan ik ook niet meer kopieren naar mn iPhone : op t moment dat ik dat probeer krijg ik een "verboden" toegang bordje als muis aanwijzer.

Ik heb natuuurlijk al die beltonen gebackupt, en wanneer ik ze weer in iTunes wil hebben door ze vanuit die backup af te spelen komen ze er ook wel weer te staan, maar het kopiëren naar de iPhone4 lukt dus niet meer.

3 Reacties 3
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hi papadiva,

Op welke manier kopieër je de bestanden naar je iPhone? Door ze te slepen of door te synchroniseren?
Ik heb zelf ook een iphone en slepen werkt bij mij ook niet altijd. Ik moet altijs synchroniseren.

ik hoor graag of dat wel werkt!
papadiva
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Arina,

Normaal geproken sleep ik de nummers van mijn iTunes library (16.000 zelf geripte nummers, plus ruim 100 iTunes aankopen) naar de iPhone library (plm 500 nrs).

Echter pas altijd nádat ik heb gesynchroniseerd. Ik doe nl meer met de iPhone: ook m'n contacten, notities en agenda uit Outlook worden dmv de synchronisatie bijgehouden. En dat is al twee jaar probleemloos verlopen. Alleen lijkt het erop dat sinds de laatste IOS update (6.0) er een aantal instellingen zijn veranderd. Niet meteen, maar pas na een paar synchronisaties bleken opeens alle zelfgemaakte ringtonen verdwenen te zijn. Dat merkte ik omdat ik die zelfgemaakte ringtones had toegekend aan een aantal contacten en nu de standaard ringtone hoorde toen ze me belden.

Ik ben naar zo'n Apple winkel gegaan en de medewerker vond het ook vreemd wat er gebeurde (...), en het enige dat hij kon adviseren was om eens te proberen om in het 'Apparaten' venster te klikken op 'Tonen' en daar aan te vinken dat ik de 'geselecteerde' ringtonen wil synchroniseren.

Dat heb ik gedaan, en wat ik al vermoedde gebeurde er toen: m'n hele muziekverzameling op de iPhone was óók verdwenen, zowel de iTunes aankopen als de nummers uit mijn eigen mp3 verzameling!!!
(dat ik dit al vermoedde kwam omdat ik dit ook had meegemaakt toen ik m'n iPhone had aangeschaft).
Gelukkig kon ik de aankopen weer opnieuw downloaden uit iTunes (ik mag hopen dat dit TOT IN LENGTE VAN JAREN mogelijk blijft!) maar de 500 eigen mp3's waren foetsie!

Ik heb dus deze hele zondag besteed om dat te herstellen op de mij bekende manier: slepen van iTunes naar iPhone, want dat schijnt nu opeens weer gewoon te werken: op naar de volgende grote IOS update ... !

Al met al bleek dit niet zo'n grote ramp hoor, m'n iPhone muziekskes waren óók hard aan een verversing toe!
😄

Alleen moest ik ook de ringtones die ik aan sommige van m'n contacten had toegekend (familie, collega's in de muziek, 'very important special cases' ...) en dat kostte eigenlijk de meeste tijd.

Hoe dan ook: Apple blijft volharden in deze autistische manier van hoe gebruikers hun muziek moeten beheren, en daar zullen we het kennelijk mee moeten doen ... 

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik ken het probleem. Ik wilde laatst boeken synchroniseren. Als het boek niet in mijn map op itunes stond wistte hij ze en plaatste ook echt alleen terug wat er in iTunes beschikbaar was.
Ik kon toen ook al de boeken weer opnieuw downloaden. Downloaden op de iPhone en vervolgens met iPad synchroniseren kan niet. Maar je moet het boek direct vanuit itunes downloaden en daarna overzetten naar de toestellen, dan gaat het wel goed.

Inderdaad een erg raar systeem dat je even moet doorhebben.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic