Wilff schreef:
Dat begrijp ik het ligt aan de combi IPhone en VF netwerk. Andere toestellen kennen deze problemen niet, ik wil graag eerder zodat ik een ander toestel kan kiezen. Ik wil op zich niet weg bij VF.
Bij ons zijn die problemen in ieder geval niet structureel bekend. Zoiets is voor ons ook erg moeilijk vast te stellen omdat er zo enorm veel externe factoren zijn die invloed hebben op je de snelheid die je op een willekeurig toestel haalt. En zelfs als we het gevoel zouden krijgen dat er iets met een bepaald toestel niet lekker loopt, dan moet dat weer op de een of andere manier vastgepind worden op een bepaald model of bepaalde firmware versie. Die laatste programmeert de fabrikant ook, dus dat maakt het voor ons nog weer moeilijker iets te achterhalen. Kun je aangeven hoe je tot de conclusie bent gekomen dat het specifiek de combi iPhone&VF is?
Want klachten over snelheid krijgen we uiteraard wel, maar iPhones springen daar niet specifiek bovenuit.
Wat betreft de verlenging, er gelden regels (voornamelijk uit oogpunt van consumentenbescherming) wat betreft hoe vroeg voor het einde van je contract we je een nieuw aan mogen bieden. Je mag bv niet iemand met een jaar-contract 2 maanden in dat contract vast het volgende jaarcontract aanbieden. Dan bind je hem na 2 maanden al voor 2 jaar. Dat is niet netjes, vandaar dat het niet mag.
Los daarvan wordt ook je toestel afbetaald in die periode dat je contract loopt. Smartphones zijn zo duur in de inkoop dat je wanneer je als bedrijf ruim binnen het contract al een ander aanbiedt, jezelf in de vingers snijdt. En we willen er zelf natuurlijk wel iets aan overhouden als we het bedrag van een nieuwe Smartphone voorschieten
😉Ik weet niet precies wat je al met mijn collega's besproken hebt, maar dat zijn denk ik de redenen waarom 8 maanden van tevoren verlengen niet mag.