sddroog

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zeer trage 3G verbinding

Ik heb op mijn Blackberry (Storm 2, zakelijk) als op mijn Windows Phone (HTC Trophy, prive) een zeer trage, zeg maar onwerkbaar verbinding bij mij thuis. Op andere locaties heb ik geen enkel probleem. Thuis duurt het vaak erg lang (minuten tot uren vertraging) voordat emails aankomen, facebook bijgewerkt is of andere zaken waarbij een dataverbinding nodig is. Wel geven beide toestellen aan dat ze een vrijwel volledige signaal hebben middel 3G.
 
Dit is al zolang als ik me kan herinneren (meerdere jaren) maar het lijkt steeds erger te worden. Waar kan dit aan liggen?
 
Postcode 1328AL.
 
Bij voorbaat dank!
7 Reacties 7
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hoi sddroog,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik heb de netwerkdekking voor je nagekeken en deze zou voor 3G goed moeten zijn. Er staan namelijk 2 masten in de buurt. Het is erg vreemd dat je met beide toestellen problemen hebt en dat je wel bijna vol 3G bereik hebt.

Wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen? Dan kunnen we kijken of we het voor je kunnen oplossen.

Ik hoor het graag van je.
sddroog
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je bericht. Eigenlijk het enigste wat ik heb gedaan - en wat in het verleden ook wel iets leek te helpen - is de provider hard op Vodafone in te stellen, zodat hij niet hoeft te zoeken. En natuurlijk enkele malen gereset, zonder resultaat.
 
In beide toestellen zitten al wel hele oude simkaarten volgens mij. Ik lees wel eens dat dat ook problemen kan geven, klopt dat?
 
Verder heb ik geen idee wat ik nog meer kan doen...
stefan15

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het kan ook zijn ik weet dan niet of het zowel binnen als buiten je huis is maar als je huis heel dik is ge isoleerd dan kan het ook zijn dat je weinig bereik heb omdat je huis heel goed is ge isoleerd 
simlockvrij

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
dat zou best aan de isolatie en dubbele beglazing kunnen liggen, maar als er 2 masten in de buurt staan kan het nooit zo traag zijn als de ts aangeeft.
ik zou eerst maar eens een simwissel doen.
sddroog
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de reacties. Ik zie dat ik vergeten was te melden dat het probleem zich voornamelijk in de avond voordoet. Maar dan ben ik natuurlijk ook het meeste thuis.
 
Kan de sim kaart  een oorzaak zijn? Hoe gaat een wissel in zijn werk en zijn hier kosten aan verbonden?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Sddroog,

Als je al een hele oude simkaart hebt kan het best zijn dat deze problemen geeft, gewoonweg omdat deze nog niet was voorbereid op het snellere netwerk dat we tegenwoordig hebben. Een simwissel kan in elk geval geen kwaad 😉
Je kunt hiervoor terecht in een Vodafone Winkel. Neem ook even een legitimatie mee om aan te tonen dat jij de contractant bent. Na de controle van je gegevens loop je dan snel weer naar buiten met je nieuwe simkaart.

Heb je geen zin om alle contacten opnieuw in te voeren op je simkaart? Installeer dan de Vodafone Contacten BackUp App . Zo raak je je contacten nooit meer kwijt.
simlockvrij

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
problemen kunnen idd voortkomen uit de oude sim, simwissel in de Vodafone is een goede optie, is in 2 min. geregeld en zijn geen kosten aan verbonden, doen ze erg netjes.
 
dat je er 's avonds meer last van hebt is logisch, dan zal het ook drukker op het netwerk zijn.
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic