PeterValentijn

Stamgast
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Zeer traag internet - 3961 VP

Hallo ik wer in wijk bij duurstede aan de steenstraat ik zie de mast staan vol bereik maar zeer langzaam internet opnieuw aangemeld op het netwerk vliegtuig modus geprobeerd maar blijft langzaam op deze lokatie Gr. Peter
14 Reacties 14
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Peter, nogal onhandig idd. Zou je de stappen die je hier vindt eens willen doorlopen?
http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/Help-Ik-kan-niet-bellen-sms-en-internetten/td-p/79996

Dan hebben we vast alle info die nodig is om door te geven aan onze technische dienst. Met name de info bij algemeen en internet zijn belangrijk, en sinds wanneer je dit merkt is ook goed om te weten.
PeterValentijn
topicstarter
Stamgast
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Bas heb de testen uitgevoerd geen resultaat onderweg van st willebrord naar wijk bij duurstede diverse tests gedaan gemiddeld 5 Mbs maar hier op postcode 3961 VP om 6 uur 20 0,8 Mbs download en en bijna geen upload Gr. Peter
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Peter, ok, dat betekent dus dat je op andere postcodes normaal bereik hebt, maar op je thuispostcode niet. Ik neem ook niet aan dat heel Wijk bij Duurstede 's ochtends om half zeven van alles aan het downloaden is, dus ik vermoed dat er toch iets niet helemaal in orde is met de mast.

Zou je me kunnen vertellen sinds wanneer je deze snelheid merkt en of je andere Vodafone klanten kent in de straat die hetzelfde merken?
PeterValentijn
topicstarter
Stamgast
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Mijn thuis lokatie is st willebrord ik ben aan het werk in wijk bij duurstede sinds 3 dgn en merkte het toen o vandaar deze melding Gr. Peter
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ja, dan merk je ineens verschil met wat je gewend bent.
Zijn er misschien collega's die hetzelfde merken?
PeterValentijn
topicstarter
Stamgast
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Dat weet ik niet werk alleen gr
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoe is het bereik buiten het gebouw? Is dat beter dan binnen?
Zijn er geen andere personen die je zou kunnen vragen of ze problemen hebben in het gebouw?
Schakel ook even over naar 2g, hoe is het bereik dan?
PeterValentijn
topicstarter
Stamgast
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Hoi het bereik is helemaal vol zowel binnen als buiten ik kijk recht op de mast dus daar kan het niet aan liggen .die mast staat aan de hordenweg met zowel gsm en UMTS op 22,9 meter hoogte Gr. Peter
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Check, dankjewel. Ik heb melding gedaan bij onze technische dienst. Het gekke is dat ik geen andere meldingen heb kunnen vinden, dus het kan even duren voor het probleem gevonden is.
OKDesign

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Blijkbaar na 3 maanden nog niets aan opgelost. Sinds vandaag ook Vodafone klant maar als problemen zo snel worden opgelost misschien morgen toch maar weer het contract ontbinden. Zo moeilijk is het denk ik niet. Er staat één mast op de hordenweg. Die doet dus niet wat ie hoort te doen. Bij mij Max. 50kB download 3961vz 5
OKDesign

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De Vodafone medewerker in de winkel in Zeist adviseerde al om ontbinding te overwegen. Misschien wist hij ook dat deze problemen niet zo snel worden verholpen.
OKDesign

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ondanks dat de telefoon 4 blokjes bereik en 3G aangeeft is mijn maximale snelheid op postcode 3961vz maximaal 50kB P.sec. Klacht opgegeven maar deze staat nog steeds niet vermeld als zijnde storing. Lijkt me niet zo moeilijk te constateren dat de mast geen signaal geeft. Jammer dat een nieuw contract zo slecht moet beginnen.
Meer antwoord dan 'we hebben het door gegeven' of 'binnenkort wordt er naar gekeken' krijg ik niet. Beide antwoorden zegt natuurlijk niets over wanneer vf denkt dat er een mogelijke oplossing zou zijn. Nogmaals, erg jammer...
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @OKDesign Je hebt dit zowel binnen als buitenshuis? En zowel op 2G als 3G?
OKDesign

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Buitenshuis een aantal tests gedaan.
3G. Tussen de 31kB/s en 75kB/s download, tussen de 34kB/s en 100kB/s upload
2G GPRS 2,5 kB/s download, upload test mislukt

Binnenshuis
3G 80 kB/s. Download en 45kB/s upload
2G GPRS 4,5kB/s download, en 2,2kB/s upload

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic