Edwin_71

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zeer teleurgesteld in Vodafone

Hallo,

Ik heb in het voorjaar een abbonement afgesloten (Bel+SMS+Web-2 Altijd 55 euro) Na jaren klant bij KPN de stap naar Vodafone gewaagd en u raadt het al.... heel erg veel spijt. De inhuis dekking, in Centrum Utrecht, van 3G is dramatisch... de oplossing van Vodafoon... bij binnenkomst 3g uitschakelen en terugzetten naar 2G Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op... Zeker niet gezien het feit dat Vodafone zichzelf in de markt zet als " kwaliteits" provider.. Oh ja... kan ook nog een wifi hotspot kopen!! Da s ook geen optie wat mij betreft....

Dan maar zelf een oplossing zoeken... 4G een optie? ja.. inhouse dekking schijnt beter te zijn, maar dan wel voor 2, 50 eur extra per maand! (dit terwijl Tmobile en KPN hun bestaande klanten gewoon toegang geven op het 4G netwerk).... dus dat doen we niet! Tweede oplossing...een ander abbonement.... na twee keer chatten de "oplossing" ik kan naar een RED abonnement... maarrrr niet naar RED Essentiel... "u moet gelijk overstappen" ok... " en u raakt u korting kwijt" HUH?

Geachte Vodafone... kunt u mij uitleggen dat jullie een bestaande klant niet fatsoenlijk laten overstappen op een nieuwe abbonement tegen een leuke prijs.... en kom niet aan met " u heeft subsidie gekregen op u IPHONE 5" want die vlieger gaat niet op.... De huidige abbonementen zijn goedkoper, bieden meer belminuten en last but not least... de IPHONE 5S is goedkoper bij een huidig Vodafone abb, dan dat ik destijds voor mijn IPHONE 5 heb betaald...

Ik hoor het graag!

10 Reacties 10
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo Edwin,
We lezen natuurijk niet graag als iemand verminderde dekking heeft. Binnendekking kan door ons niet gegarandeerd worden, er zijn te veel factoren, die wij niet in de hand hebben, die deze dekking kunnen beïnvloeden. Uit je bericht maak ik op dat er al een aantal opties aangeboden zijn. Jammer dat er geen, voor jou acceptabele, oplossing tussen zat. Aan het lijstje van aangeboden alternatieven hebben we niets meer toe te voegen.
Edwin_71
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is natuurlijk geen antwoord op de vragen/probleemstelling. Dit onderstreept exact het feit dat Vodafone een klacht van de klant totaal niet serieus neemt. Kom gewoon eens met een oplossing door bijvoorbeeld 4g gratis beschikbaar te stellen of een alternatief abb aan te bieden tegen een goede prijs..


saarisdaar

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ervaar hetzelfde probleem Edwin, ook erg slechte dekking in zuid-limburg en betaal ook 50 euro voor mijn huidige abo dat echt te weinig mogelijkheden heeft.

50 euro betalen om over te stappen naar een RED abo ipv BEL+SMS+WEB? pfff..
Edwin, lees je voorwaarden nog eens goed na.. daar kon ik namelijk ontdekken dat deze overstap ook voor 20 euro kan (omdat de abo maandprijs nu eenmaal lager ligt). Dat vodafone de benaming van een abo veranderd is niet mijn (ons) probleem.

In mijn voorwaarden staat in ieder geval: je mag iedere maand je abo 1x verlagen en betaald hier 20 euro voor.
Ik wacht nog op antwoord van een van de vodafone-medewerkers zodat ik dit geregeld kan krijgen. Ben erg benieuwd...

Ik ga in ieder geval heeeeeel gauw weer terug naar KPN wanneer ik daar komend jaar de mogelijkheid weer voor heb!!

Oja, en dan ook nog, bij een BEL+SMS+WEB een internetsnelheid van 7,2 mb/s? Was mij bij het afsluiten in ieder geval niet verteld dat dit scheelt met een RED abo waar de snelheid op 30 mb/s ligt. Ook erg vervelend, wie weet had ik anders toen al voor een RED gekozen... wel zo logisch!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi saarisdaar,

In de voorwaarden heeft altijd gestaan dat je 1 keer per contractduur je abonnement kan verlagen tot onder het originele abonnement. Je kunt wel je abonnement iedere maand verhogen.

Als je helemaal geen dekking hebt (dus ook geen 2G) dan raad ik jullie aan een dekkingsklacht in te dienen via de post. Mijn collega's zullen dan de klacht beoordelen en samen tot een oplossing komen.
Sal

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Arina, kun je bevestigen dat de overstap inderdaad 20 euro zou kosten? Want mij wordt steeds verteld dat het 50 euro kost.
Edwin_71
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Sal,

Als je wilt overstappen naar een ander abbonnement dan raak je de eventuele korting die je maandelijks hebt kwijt. Hiervoor is nog steeds geen oplossing geboden door Vodafone (zie mijn eerste bericht)

Het antwoord op het argument van de klantenservice dat ik "subsidie heb gekregen" en dat dus de reden is waarom ik de volledige prijs moet betalen, wordt op dit forum ook ontweken. (de huidige abbonmenenten zijn goedkoper en uitgebreider (bijvoorbeeld 4g) en ik heb meer betaald voor mijn Iphone5 ipv de huidige prijs voor een Iphone 5s.)

Wat betreft de dekking. Ik heb gebeld met VF en ze hebben een onderzoek ingesteld. Complimenten voor de snelle terugkoppeling van de betreffende technische medewerkers. Helaas was het antwoord niet wat ik wilde horen, maar daar kan deze persoon natuurlijk niets aan doen.

VF graag atnwoord op mijn vragen svp

Edwin
Edwin_71
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste VF

Waarom krijg ik van jullie geen antwoord op mijn laatste bericht?

Edwin
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Edwin, ik kan hier een heel lang verhaal over ophangen, maar eigenlijk is het antwoord kort en simpel: er zijn een aantal voorwaarden aan het wijzigen van je abonnement. Het vervallen van de korting is er één van. Als ik heel eerlijk ben: ik wil mijn collega niet afvallen maar ik had liever gezien dat hij/zij zich ook tot dit antwoord had beperkt. Waarom het moeilijker maken dan het is toch?
Edwin_71
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,

Lezen svp wat het probleem is!!!!!! Mogelijk oplossing is een 4G abonnement voor het oorspronkelijke probleem i.v.m. de bereikbaarheid, maar goed... die bieden jullie niet.

Laten we er maar over ophouden... gezien het arrogante gedrag van VF en in het bijzonder jouw reactie, het grote aftellen is begonnen... lekker terug naar KPN .

Ciao
Bratra

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, ik zou zeggen ga lekker terug naar KPN. Veel succes en ik hoop dat je daar een betere service krijgt als bij VF. Ik vrees echter dat u ook daar in de problemen komt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic