Leo54

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zeer slechte telefonieverbinding Arnhem 6845EA

Beste,

Mijn mobiele telefonieverbinding was binnenshuis nooit super, maar toch goed genoeg.
Nu is dit sinds anderhalve maand beduidend slechter, tot op het punt dat ik de tuin in moet om te kunnen bellen, en dit zit me onderhand behoorlijk dwars.

Ik weet bijna zeker dat het aan het Vodafone netwerk ligt, omdat:
- Zowel mijn prive als zakelijke telefoon (beide Vodafone) bij mij binnen zo goed als geen ontvangst hebben.
- Beide telefoons elders wel prima ontvangst hebben.
- Als ik een SIM-kaart van KPN in het toestel stop, ik thuis ook prima ontvangst heb.

Kunnen jullie me vertellen wat de oorzaak is dat mijn ontvangst de laatste weken zo slecht is, en of daar binnen afzienbare tijd nog verbetering in gaat komen?
Ik woon in Arnhem, postcodegebied 6845EA.

Met vriendelijke groet,
Leo54.
3 Reacties 3
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Dag Leo,

Vervelend probleem heb je.

Volgens de werkzaamheden pagina van Vodafone is er geen onderhoud oid in de buurt bij jou. Is er misschien iets bij jou in de buurt veranderd?

Heel stom voorbeeld, maar een hoogwerker kan signaal storen waardoor jij in de tuin naar 0,0 dekking gaat.

EDIT1:
 
Vodafone Werkzaamheden
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Leo,

De dekking op die postcode is voor zover ik na kan gaan niet veranderd. Ik kan daarom niet direct verklaren waarom je ineens minder bereik merkt. Weet je of er in de omgeving misschien iets veranderd is waardoor het signaal minder sterk is geworden? Zijn er bijvoorbeeld bouwwerkzaamheden of is er iets anders veranderd in de omgeving?
Test daarnaast even of je beter bereik hebt als je je toestel instelt op alleen 2G of alleen 3G. Dat zijn aparte netwerken, dus als één van die twee beter werkt dan de ander weten we al beter waar we moeten zoeken.
Leo54
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor jullie antwoorden.
 
Ik heb de afgelopen dagen op verschillende plekken geexperimenteerd met het signaal alleen via gsm of wcdma te laten lopen.
Bij mij binnen heb ik een zwak gsm-signaal en geen wcdma, als ik bij mij in de straat ga staan heb ik een sterk gsm-signaal en een zeer zwak wcdma signaal.
Op andere lokaties (bijv. op mijn werk) heb ik op beide netwerken wel op volle sterkte ontvangst.
 
Het lijkt er dus op dat het wcdma signaal zo goed als niet bruikbaar is bij in de straat, en dat het gsm-signaal te zwak is om fatsoenlijk binnenshuis te kunnen gebruiken.
 
Ik vraag me af waarom het eerder wel naar behoren heeft gewerkt, en wat er is veranderd?
 
Mvg,
Leo54.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic