Ai, dat zijn 2 minder leuke issues.
Laat ik bij de eeeste beginnen. Je geeft aan dat Wi-Fi uit staat maar we wel berichten binnen komen. Zie je op dat moment ook een E, H, 2G, 3G of 4G in beeld staan? Indien hier het antwoord ja op is gaat het gewoon via je data wat in je abonnement zit. Dit kun je voorkomen door mobiele gegevens uit te zetten. Is dit het niet dan raad ik je aan om eens het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Je geeft bij het tweede probleem aan dat je al wat stappen hebt geprobeerd zoals een simwissel, dekkingskaart. Etc.
Controleer eens de instellingen via
http://handleidingen.vodafone.nlLet daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.
Probeer eens handmatig een ander netwerk te selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet je hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.
Mocht dit niet geholpen hebben raad ik je aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat de simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in jouw toestel. Dit kun je doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen je daar graag verder.
Tevens kun je contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml doorloop hier de stappen die al gedaan zijn. De laatste stap is namelijk een onderzoek laten starten via my Vodafone. Zodat de technische dienst/ netwerk crew je verder kunnen helpen. Let er wel op dat je erbij zet welke verbinding je hebt, hoe veel streepjes en eventueel zou je hem ook eens op 3g of 2g kunnen meten.