basroos1996

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zeer slecht tot geen bereik op mijn mobiele telefoon

Goeden dag,

ik heb sinds ongeveer 1 week weinig tot geen bereik met mijn mobiel, het maakt niet uit waar ik ben, want ik heb nu gewoon overal slecht tot geen bereik.
ik heb een samsung galaxy core met prepaid tarief.
Ik heb altijd zeer goed bereik gehad maar opeens was het verdwenen.:(
wat nu? hoe is dit op te lossen? want kan eigenlijk niet meer bellen smsen en internetten daardoor.


alvast zeer bedankt voor de hulp.
met vriendelijke groet, bas roos

18 Reacties 18
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @basroos1996

Als je ineens overal een slecht bereik ervaart dan kun je het beste eens je simkaart in een ander toestel testen. Als je dan verbetering merkt dan kun je eigenlijk ervan uit gaan dat het om een probleem met je toestel gaat. Of heb je dat al eens getest?
basroos1996
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hallo maartje
ik zal het eens proberen.
basroos1996
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hierbij geeft hij ook geen service aan .wat kan ik anders nog doen? moet ik gewoon terug gaan naar mijn telefoon winkel of naar een Vodafone winkel ?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @basroos1996 ,

Vervelend probleem heb je misschien al gekeken bij de tips & tricks wat je hier tegen kunt doen? Heb je deze nog niet gelezen neem deze dan eens rustig door.

Laat het ons weten.
basroos1996
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,
ik heb de tip en tricks allemaal uitgeprobeert zonder succes.
wat nu?
mvg bas
GuillermoZnD

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, basroos1996

Zeer slecht bereik tot geen bereik op mijn mobiele telefoon
- Met wat heb je geen bereik? Mobiel data/Bellen.
- Alleen op 2G of 3G?-
- Kan je wel Wi-Fi en Bluetooth gebruiken of werkt dat ook niet?
basroos1996
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
er staat gewoon een tekentje boven in mijn beeld ( een rondje met een schuine streep erdoor)
heb gewoon weinig bereik tot helemaal niks (bellen smsen internetten etc.)
via wifi kan ik nog wel op internet
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Dat is raar, geeft deze melding zich ook op andere toestellen?
basroos1996
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hallo
op mijn oudere telefoon heb ik ook geen bereik. en voor de rest heb ik geen andere telefoons
mvg bas
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@basroos1996

Geeft je hele telefoon "geen service" aan?
basroos1996
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ja maartje,
maar heb de telefoon naar de telefoon winkel gebracht en daar kwamen we erachter dat het toch aan apparaat lag, telefoon wordt nu gerepareert en hopelijk is het probleem dan verholpen.
ik zal dit dan nog wel even laten horen.:D
mvg bas
Nancyvk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik ben nieuw hier en zie hier jammer genoeg alleen oude berichten maar wil het toch proberen.
Vanaf juli 2015 heb ik een Samsung A5 met abonnement eigenlijk vanaf het begin doet het niet na behoren en een beetje spijt van deze keuze.
Als eerste wat vreemd is dat ik gewoon WhatsApp en facebook berichten binnen krijg terwijl mijn wifi en Data uit staan dus mijn telefoon helemaal geen verbinding heeft met internet.
Ik kan deze berichten ook gewoon lezen maar niet beantwoorden en vrij normaal ook want internet verbinding is er niet dus hoe kan het dat ik wel berichten van boven genoemde ontvang...
Wat mij sinds kort opgevallen is dat als ik thuis kom mijn telefoon wel schijnbaar op de achtergrond wifi verbinding maakt ondanks ik deze niet heb ingeschakeld maar zie heel kort het verbindings bericht die met wifi thuis is gemaakt, en nogmaals wifi en data staan uit!
Door dit probleem heb ik mij dus bij beide afgemeld en meld mij opnieuw aan als ik het nodig heb, zeer vervelend is dit.

Als 2de is dat ik sind een tijdje al een zeer slecht bereik heb echt geen 1 streepje dus als mensen mij bellen dan merk ik daar niets van en krijg alleen maar berichtjes van gemisten oproepen terwijl mijn geluid aan staat, mocht het een keer lukken om te bellen of een oproep aan te nemen hoor ik de beller of gebelde mij heel slecht.
Heb alle tips die op vodafone en internet gedaan ook mijn simkaart opnieuw verbinden en heb de stappen gedaan onder netwerk en als ik vodafone aan klik geeft het geregistreerd aan maar ook verschijnt er links boven een driehoekje met uitroepteken die aangeeft vodafone netwerk niet beschikbaar??
Ook naar de dekking en noem maar op gekeken en alles onder instellingen van mijn telefoon maar niets helpt, waar ligt dit dan toch aan.....het toestel zelf??

Sorry voor mijn lang verhaal maar ben het zo zat en kom er niet uit en probeer duidelijk te zijn....

Wachtend op een oplossing en anders dan toch maar naar de winkel
Anonymous
Niet van toepassing
Ai, dat zijn 2 minder leuke issues.
Laat ik bij de eeeste beginnen. Je geeft aan dat Wi-Fi uit staat maar we wel berichten binnen komen. Zie je op dat moment ook een E, H, 2G, 3G of 4G in beeld staan? Indien hier het antwoord ja op is gaat het gewoon via je data wat in je abonnement zit. Dit kun je voorkomen door mobiele gegevens uit te zetten. Is dit het niet dan raad ik je aan om eens het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Je geeft bij het tweede probleem aan dat je al wat stappen hebt geprobeerd zoals een simwissel, dekkingskaart. Etc.
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

Probeer eens handmatig een ander netwerk te selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet je hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik je aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat de simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in jouw toestel. Dit kun je doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen je daar graag verder.

Tevens kun je contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml doorloop hier de stappen die al gedaan zijn. De laatste stap is namelijk een onderzoek laten starten via my Vodafone. Zodat de technische dienst/ netwerk crew je verder kunnen helpen. Let er wel op dat je erbij zet welke verbinding je hebt, hoe veel streepjes en eventueel zou je hem ook eens op 3g of 2g kunnen meten.

Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hi , ben je er nog een beetje uitgekomen?
Laat even weten hoe het gegaan is, of als je nog hulp nodig hebt.

Nancyvk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Sorry door werk ben ik niet dagelijks op internet, maar nog steeds hetzelfde probleem, en echt vanalles geprobeerd en elke tip uitgevoerd.
Het is zo jammer dat ik een lang verhaal héb geplaatst met wat er aan de hand is en al gedaan is en toch worden die zelfde tips en trucs vermeld en dus geen stap verder, betaal elke maand mijn abonnement maar het echt gebruiken gaat dus niet wat erg zonde en jammer is, zodra ik de gelegenheid heb dan maar naar de winkel en zien wat zij kunnen doen en hopelijk geen extra kosten want daar zit ik niet op te wachten want dit is buiten mijn schuld en heeft vanaf het begin niet goed gewerkt.
MAG,
Nancy
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je ook een onderzoek geplaatst via de laatste link die ik poste?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic