lpierik

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zeer slecht ontvangst in Voorburg (2271)

De ontvangst was al niet goed, maar de afgelopen dagen is deze echt dramatisch. Heel soms 1 streepje, maar meestal "geen service".
12 Reacties 12
bas_s

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel irritant inderdaad. Laatste tijd steeds vaker netwerkproblemen, 3G doet het sowieso niet in grootste deel Voorburg, en nu ligt sinds gisterochtend 2G er ook continu uit.
 
Bellen met Vodafone heeft geen zin, tijdens wachtrij valt de verbinding weer weg.
 
Contact via Facebook wel snel respons, echter wordt er nu al 36 uur gezegd "Onze technici zijn ermee aan het werk". Geen prognoses verder. Ik vraag mij af wat de aard van het probleem is als een team van techneuten dit niet binnen 36 uur kan oplossen.
 
Druppel is respons op mijn laatste bericht dat ik al 36 uur niet zakelijk bereikbaar ben op gsm, geen prognose krijg, en vraag hoe ik het snelst mijn abo kan opzeggen. Antwoord: "Jammer dat je er zo over denkt"
 
Jammer, Vodafone...
 
 
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Morgen!

Ik begrijp dat het vervelend is als je niet bereikbaar bent. Jullie geven wat weinig informatie aan ons medegebruikers om te helpen.

Wat hebben jullié al gedaan om het probleem op te lossen? (Niet meteen wijzen naar Vodafone,de info die jij geeft is van groot belang voor ze)

Een aantal dingen die je zelf kan doen die Vodafone en de forumgebuikers zeer waarderen zijn onder andere:


  • Zet de telefoon helemaal uit en aan, eventueel batterij eraf halen
  • Haal de sim uit de telefoon en plaats deze opnieuw
  • Laat de telefoon een ander Netwerk zoeken (KPN, T-Mobile) Dit is niet toegestaan
  • Switch terug naar Vodafone ( Je sim meldt zich weer op een van de Vodafone masten)
  • Vermeld postcodes waar je problemen hebt. Hoe meer hoe beter!
  • Doe jouw sim in een werkende telefoon ( je weet of het aan telefoon of sim ligt)
  • Doe een werkende sim in jouw telefoon (idem als bovenstaande)
  • Vermeld je merk en type telefoon
  • Vermeld de versie van het besturingssysteem ( Android x.x.x iOS x.x)
Succes!

marcklein

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Postcode 2275 en zelfs op mijn werk, 2547 is 3g een groot probleem. Dit is een zeer slechte zaak want het is nu al langer bezig dan een week. Ik denk aan overstappen voor een betere dekking. Heb van meerdere mensen gehoord, 2496, dat de dekking van Vodafone, helaas, terugloopt. Jammer want ben al sinds de koelkast telefoon aan vodafone verbonden.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all, het kan inderdaad kloppen dat de dekking op dit moment niet optimaal is. In en rondom die postcodes zijn momenteeel werkzaamheden/storingen. We doen ons best de hinder te beperken en het zo snel mogelijk op te lossen. Bedankt voor het melden in ieder geval.
bas_s

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
uiteraard al gedaan, dit is ook het eerste wat de helpdesk zegt.
 
Feit is dat ik in en rond mijn postcodegebied (2271) geen tot zeer slecht bereik heb met 2G, en sowieso geen 3G. Als ik een stuk ga rijden werkt alles wel, dus het probleem ligt ZEKER niet bij mij.
bas_s

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@SeR
 
MIsschien iets om mee te nemen voor jullie medewerkers van de klantenservice, goed bedoeld.
 
Een klant (voor jullie de bron van inkomsten, zonder hun bestaan jullie niet) wil heel graag weten wat er aan de hand is als hij/zij na 48 uur (of na 9 dagen ref isues De Bilt) nog steeds niet kan bellen/gebeld worden en wat de prognoses zijn. 
 
Als je na elk contactmoment (0900, Facebook, Twitter, dit forum) te horen krijgt "we weten het, er wordt aan gewerkt, we vinden het heel vervelend" en nadat je standaard bent afgewimpeld met het rijtje wat hierboven al wordt genoemd, dan daalt het vertrouwen in (de techneuten van) Vodafone toch wel naar het nulpunt.
 
Kom op Vodafone, wees transparant en eerlijk, dat wekt meer medeleven van je klanten dan continu de boot afhouden! 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Bas_s, ik begrijp dat je graag wilt dat de werkzaamheden zo snel mogelijk afgerond zijn. Ik denk alleen niet dat we oneerlijk zijn toch?

Wat er aan de hand is dat er aan diverse masten in Den Haag (oa in Voorburg) gewerkt wordt. Een deel van die werkzaamheden heeft wat tijd nodig helaas maar ik verzeker je dat ze niet langer zullen duren dat strikt noodzakelijk is.
Want, zoals je zelf al zegt: onze klanten moeten gewoon de best mogelijke dienst krijgen.
bas_s

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@BasT
 
Ik begrijp dat als er aan diverse masten gewerkt wordt dit dus geplande werkzaamheden zijn.
 
Wat ik dan niet begrijp, is dat:
 

  • Jullie de klanten in de regio niet van tevoren informeren
  • Jullie klanten niet proactief benaderen in geval het wel een storing betreft, met een prognose
  • NIet voor eoa backup zorgen, ik vind het gewoon niet acceptabel dat je bij een duur abonnement een aantal dagen niet bereikbaar bent, en er geen compesatieregeling is.
  • De klantenservice in de eerste instantie doet alsof het aan de gebruiker ligt, terwijl ze weten dat er aan de masten gewerkt wordt. Tijd winnen?
 
grt Bas
bas_s

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
O ja, en vandaag krijg ik notabene een mail of ik mijn abonnement wil verlengen... Natuurlijk gaat dit automatisch, maar dat kan veel slimmer...
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hoi Bas_s, we nemen de feedback zeker mee om dit soort situaties in de toekomst beter te laten verlopen. Overigens zijn de problemen in de Bilt opgelost. Bedankt voor het aankaarten.
ericfdj

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Momenteel is de ontvangst in Voorburg nog steeds heel beroerd, in ieder geval op postcode 2271 tx. Vooral binnenshuis heb ik op de meeste plekken nauwelijks of geen ontvangst. Is dit bekend bij Vodafone?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
ericfdj schreef:
Momenteel is de ontvangst in Voorburg nog steeds heel beroerd, in ieder geval op postcode 2271 tx. Vooral binnenshuis heb ik op de meeste plekken nauwelijks of geen ontvangst. Is dit bekend bij Vodafone?
Hi Eric,

Is dit een probleem dat je pas sinds kort merkt? Of merk je dit eigenlijk altijd?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic