Vodafuun

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zeer slecht bereik 6718 SM Ede / 6821 HX Arnhem / 6824 KS Arnhem

Hallo, Ik heb enorm slecht bereik ervaren 6718 SM Ede
 
zowel 3G als 2G, met iphone 4, vliegtuigmodus aan-uit. Heel vaak GEEN NEtwerk kond dus niet bellen of sms'en heel vervelend. Het is zowel binnen als buiten en op verschillende momenten en dagen gemeten
 
graag iets doen aan het netwerk!
verder op postcode gebied: 6821 HX Arnhem, 6824 KS Alleen Gprs
Alleen Edge, zit je notabene in een grote stad als arnhem en heb je alleen gprs of Edge, wat een armoe, ik kom van telfort daar wwas het met KPN netwerk veel beter
 
IK weet eigenlijk niet wat ik erger vind. In het groen totaal geen bereik of slechts armtierige  EDGE  ipv 3G in een grote stad van Nederland
 
graag reactie van Vodafone
 
netwerk upgraden of zendmast bijplaatsen of abbo-kosten verminderen bij zulke slechte performance
4 Reacties 4
Vodafuun
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom blijft een reactie uit van vodafone?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hallo Vodafuun,

Naar aanleiding van jou bericht heb ik de netwerkdekking op deze postcodes nagekeken.

6718 SM Ede ligt in een gebied waar flink wat bomen staan. De mast die de ontvangst verzorgt staat 800m verderop. Echter wel in een bosrijke omgeving, dit zou het signaal kunnen beïnvloeden. De sterkte van het signaal van de mast is prima en zou jouw locatie gemakkelijk moeten kunnen bereiken.

6821 HX Arnhem heeft inderdaad een minder goede dekking. De mast ligt daar wat dichterbij (121m) maar lijkt inderdaad een minder sterk signaal af te geven. Op deze locatie raad ik je aan om je toestel in te stellen op 2G. dan zou je een stuk betere ontvangst moeten hebben.

6824 KS Arnhem heeft ook een prima signaal met een mast 700m verderop.

De sterkte van het signaal dat jij uiteindelijk ontvangt kan beïnvloed worden door veel factoren. Kijk hier maar eens:



Vodafuun schreef:
Waarom blijft een reactie uit van vodafone?
Het Vodafone Forum is bedoeld voor en door klanten. Jullie kunnen elkaar hier helpen om een en ander samen op te lossen. Daarnaast zijn er moderators actief die af en toe bijspringen. Als het ons opvalt dat iemand, zoals jij, wel érg lang op een antwoord wacht helpen we natuurlijk graag.

Vodafuun
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het antwoord

Zou het ontvangst beter zijn met een phone 4S of zelfs een iphone5 ipv van mijn iphone 4 ?

Maar je zegt zet je toestel op 2G, dat is dus geen 3G, dus ligt de snelheid op GPRS OF misschien Edge, dit alles binnen een grote stad is eigenlijk erg slecht, als die ene zendmast geen goed signaal uitzend moet daar dan geen monteur naartoe? Ipv mijn toestel op 2G te moeten zetten?

Dt filmpje is best inzichtelijk maar wel erg opendeur, hierbij de handen aftrekkend v.h. Probleem v.d. Klanten
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Vodafuun,

De antenne's van toestellen kunnen verschillen, maar het is niet gezegd dat er een duidelijke verbetering optreed. Je zou dit eens even moeten uitproberen. De omgeving kan erge invloed hebben op de signaalsterkte, uiteraard proberen we het netwerk zo optimaal mogelijk te houden. Vooral in steden. 2G is een stabieler netwerk op gebied van bellen en sms'en, de internetsnelheid is inderdaad langzamer. Maar je bent wel bereikbaar, dat lijkt me heel belangrijk;). Ik kan op korte termijn niets voor je doen, maar we we blijven ons netwerk continu verbeteren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic