Wij hebben al een behoorlijke tijd drie telefoonnummers/simkaarten in een gezamenlijk abonnement, Red Togeher.
Recent een nieuwe simkaart aangevraagd om te gebruiken in een mobiel wifipunt, om op de camping makkelijker te kunnen internetten en o.a. Netflix te streamen naar onze televisie.
Tot mijn grote schrik zag ik na twee weken ineens in My Vodafone dat er 100 euro buitenbundelkosten zouden zijn.
Direct contact opgenomen via de chat.
Daar kreeg ik te horen dat kosten zijn voor 10Gb data, op de nieuwe simkaart.
Er zouden ook smsjes met waarschuwingen naartoe gestuurd zijn.
Maar deze simkaart zit in een mobiel wifipunt. Als daar smsjes naartoe worden gestuurd, krijg ik die niet te zien.
In de gezamenlijke datapot zit 200Gb. Ik ging er vanuit dat het nieuwe nummer automatisch mee kon doen met deze datapot. Dat blijkt dus niet het geval. Dat schijn je aan te moeten zetten in My Vodafone. Vaag....
Ik vind het bizar dat we voor 10Gb datagebruik 100 euro moeten betalen, terwijl we in de datapot 200Gb hebben zitten, die we nooit op maken.
Via de chat werd gezegd dat de helft van de kosten zouden worden kwijtgescholden (ik had gehoopt op volledige kwijtschelding).
Vorige week kwam de factuur. Geen creditnota van 50 euro.
Na nog twee keer contact te hebben opgenomen via chat werd beloofd dat de creditnota alsnog zou komen.
Die is er nu, maar in plaats van 50 euro, is dat slechts 38 euro.
Weer contact opgenomen. Zou goed komen.
Tot op heden helaas nog niks.
Ik was tevreden over Vodafone, maar door dit gedoe ga ik toch eens kijken bij een andere aanbieder.
Vier dingen die me niet zinnen:
-Waarom wordt een nieuw nummer niet automatisch toegevoegd aan de datapot?
-Absurde kosten voor 'buitenbundel' data. 100 euro voor 10Gb, terwijl we 200Gb in datapot hebben (abonnementskosten 72 euro).
-Waarom geen waarschuwing smsjes naar het hoofdaccount nummer? Dan hadden we sneller kunnen reageren en het nummer alsnog aan de datapot kunnen toevoegen.
-Nog altijd de beloofde creditnota van 50 euro niet in orde