elianmars

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zeer hoge 'buitenbundel' kosten

Wij hebben al een behoorlijke tijd drie telefoonnummers/simkaarten in een gezamenlijk abonnement, Red Togeher.

 

Recent een nieuwe simkaart aangevraagd om te gebruiken in een mobiel wifipunt, om op de camping makkelijker te kunnen internetten en o.a. Netflix te streamen naar onze televisie.

 

Tot mijn grote schrik zag ik na twee weken ineens in My Vodafone dat er 100 euro buitenbundelkosten zouden zijn.

 

Direct contact opgenomen via de chat.

Daar kreeg ik te horen dat kosten zijn voor 10Gb data, op de nieuwe simkaart.

Er zouden ook smsjes met waarschuwingen naartoe gestuurd zijn.

Maar deze simkaart zit in een mobiel wifipunt. Als daar smsjes naartoe worden gestuurd, krijg ik die niet te zien.

In de gezamenlijke datapot zit 200Gb. Ik ging er vanuit dat het nieuwe nummer automatisch mee kon doen met deze datapot. Dat blijkt dus niet het geval. Dat schijn je aan te moeten zetten in My Vodafone. Vaag....

 

Ik vind het bizar dat we voor 10Gb datagebruik 100 euro moeten betalen, terwijl we in de datapot 200Gb hebben zitten, die we nooit op maken.

Via de chat werd gezegd dat de helft van de kosten zouden worden kwijtgescholden (ik had gehoopt op volledige kwijtschelding).

Vorige week kwam de factuur. Geen creditnota van 50 euro. 

Na nog twee keer contact te hebben opgenomen via chat werd beloofd dat de creditnota alsnog zou komen.

Die is er nu, maar in plaats van 50 euro, is dat slechts 38 euro.

Weer contact opgenomen. Zou goed komen.

Tot op heden helaas nog niks.

 

Ik was tevreden over Vodafone, maar door dit gedoe ga ik toch eens kijken bij een andere aanbieder.

 

Vier dingen die me niet zinnen:

-Waarom wordt een nieuw nummer niet automatisch toegevoegd aan de datapot?

-Absurde kosten voor 'buitenbundel'  data. 100 euro voor 10Gb, terwijl we 200Gb in datapot hebben (abonnementskosten 72 euro).

-Waarom geen waarschuwing smsjes naar het hoofdaccount nummer? Dan hadden we sneller kunnen reageren en het nummer alsnog aan de datapot kunnen toevoegen.

-Nog altijd de beloofde creditnota van 50 euro niet in orde

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @elianmars,
Jeetje, ik kan me voorstellen dat je van de hoge kosten schrikt. Goed dat je dan ook gelijk aan de bel trekt. Het klopt dat het nummer eerst gekoppeld moet worden (via ons of via My Vodafone) voordat het nummer gebruik kan maken van de datapot. Ik lees dat mijn collega's een afspraak met je gemaakt hebben. Ik kijk graag met je mee hiervoor. Kun je mij een privebreicht sturen met daarin de volgende gegevens:
- Voor en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- Mobiele nummer waar het over gaat.
Ook ontvang ik graag een printscreen van de chat waarin deze toezegging is gedaan zodat ik kan verantwoorden waarom het gecrediteerd moet worden.
Ik hoor graag van je. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @elianmars 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Erg vervelend dat het niet gaat zoals het zou moeten gaan. Ik kan zelf niet in het systeem kijken, dus lijkt het mij handiger om te wachten tot maandag, dan komt er iemand van Vodafone hier online en die kan met je mee kijken. Misschien dat die hier meer administratieve uitleg over kan geven. 

Wat ik me alleen kan bedenken is dat het nummer niet is aangevraagd op hetzelfde klantnummer als de Red Together hoofd gebruiker, maar onder een eigen klantnummer. Dan is het logisch dat een sms bericht naar dat nummer is toegezonden, omdat deze niet is aangesloten bij je eigen Red Together omgeving. Als dit het geval is, dan is het ook weer logisch dat gebruikte data in rekening is gebracht en die lopen snel op, want data buiten je bundel zijn zeer prijzig. Dat kan de reden zijn dat de kosten zo hoog zijn. 


De afspraken die zijn gemaakt, en niet zijn nagekomen, kan ik niets over zeggen. Ik werk niet bij Vodafone en kan dus voor je kijken. Daarom graag nog even wachten tot morgen, dan is @Louis of @Cecilia aanwezig om te te helpen. Maar kijk gelijk alvast of je Red Together Extra, die je nu gebruikt voor je mobiele WiFi punt, het zelfde klantnummer heeft als je Red Together hoofd gebruiker. Succes in ieder geval! 

elianmars
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi. Dank voor je reactie.

Ik heb het even nagekeken. Alle vier de nummers vallen onder hetzelfde klantnummer.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hmm, dan is het wel vreemd. (Tenminste, dat denk ik)
Morgen maar even wachten, dan kan iemand van Vodafone je helpen. Het komt vast wel goed. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @elianmars,
Jeetje, ik kan me voorstellen dat je van de hoge kosten schrikt. Goed dat je dan ook gelijk aan de bel trekt. Het klopt dat het nummer eerst gekoppeld moet worden (via ons of via My Vodafone) voordat het nummer gebruik kan maken van de datapot. Ik lees dat mijn collega's een afspraak met je gemaakt hebben. Ik kijk graag met je mee hiervoor. Kun je mij een privebreicht sturen met daarin de volgende gegevens:
- Voor en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- Mobiele nummer waar het over gaat.
Ook ontvang ik graag een printscreen van de chat waarin deze toezegging is gedaan zodat ik kan verantwoorden waarom het gecrediteerd moet worden.
Ik hoor graag van je. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic