Hans Steenkuijl

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zeer hoge buitenbundel kosten Red Together

Op 4 augustus 2023 voegde ik een nieuw nummer (het vijfde nummer) toe aan mijn Red Together-abonnement in de Vodafone-winkel in Ede, speciaal voor mijn kind. 

 

Ik was echter verrast en teleurgesteld toen bleek dat het nieuwe nummer niet automatisch was opgenomen in de databundel van het abonnement. In tegenstelling tot eerdere gevallen waarin ik nummers aan mijn Red Together-abonnement had lateen toevoegen door de Vodafone Winkel, moest ik nu onverwachte kosten buiten de bundel betalen, van € 635,- in de factuur van Augustus en € 254,-  in September.

Direct nam ik contact op met uw klantenservice om dit probleem aan te kaarten. Helaas kreeg ik te horen dat er geen creditering of enige vorm van compensatie kon worden verleend, aangezien ik het nieuwe nummer zelf via de My Vodafone-app had kunnen toevoegen. Deze reactie heeft me teleurgesteld, omdat ik altijd had kunnen vertrouwen op het feit dat het toevoegen van nieuwe nummers aan mijn Red Together-abonnement automatisch werd geregeld, zonder dat ik aanleiding had om te veronderstellen dat dit nu anders zou zijn.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 99Posts
  • 32Oplossingen
  • 38Likes

Hallo @Hans Steenkuijl, welkom op de Community!

Allemachtig, dat is flink schrikken! Helemaal als je ervan uitgaat dat alles juist is ingesteld. Wat een onaangename verrassing!

Zojuist heb ik het een en ander voor je nagekeken. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad en dat de Red Together Extra groep nu wel is geactiveerd. Fijn!

Daarnaast heb ik ook nog gekeken naar de verbruikskosten die je voor je kiezen krijgt. Ik zie dat wij op 01-09-2023 een sms hebben verstuurd. Deze sms is door een incident echter nooit bij jou aangekomen. In deze sms wordt namelijk gesproken over hetgeen dat je buiten je bundel zit en verbruik pleegt. Als dit smsje eerder was verstuurd, had je wellicht eerder kunnen acteren. We kunnen jou hier echter niet op afrekenen. Wij zijn hier tekort ingeschoten. Daarnaast had dit eerder verstuurd moeten worden, omdat het eerste verbruik al in augustus plaatsvond.

Al met al heb ik een crediteringsverzoek aangemaakt voor de verbruikskosten van augustus van € 635,64 EX BTW. Gezien de hoogte van dit bedrag wordt dit eerst gecheckt door een andere afdeling. Ik houd de voortgang in de gaten. De verbruikskosten van september zijn nog niet gefactureerd. Hiervoor kunnen we een creditering aanmaken zodra de factuur klaar staat.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Hans Steenkuijl 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oh jee, dat is wel heel erg vervelend. En weet je, ik heb eigenlijk nog nooit van gehoord dat je eerst een nummer zelf moet hebben toegevoegd zodat die bij je Red Together op het hoofd account zit. Als je toch hetzelfde klantnummer hebt dan moet die dat automatisch meenemen in je groep. Ben het helemaal met je eens dat dit heel vreemd is en deze week ben je niet de eerste die hier een klacht over heeft. Misschien, maar dat weet ik niet zeker, gaat er iets fout bij Vodafone en zou het zo niet moeten zijn. 

We gaan het even vragen aan iemand van Vodafone, ik ben namelijk niet werkzaam bij Vodafone. @Vincent, zou jij willen/kunnen helpen aub? Dit is best wel een dingetje en Cecilia is ziek dus die verwacht ik niet voor maandag. Als het echt zo is dat mensen dit tegenwoordig zelf moeten toevoegen dan mag dit wel duidelijk ergens worden aangegeven en/of dat mensen het in de winkel zeggen.

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 99Posts
  • 32Oplossingen
  • 38Likes

Hallo @Hans Steenkuijl, welkom op de Community!

Allemachtig, dat is flink schrikken! Helemaal als je ervan uitgaat dat alles juist is ingesteld. Wat een onaangename verrassing!

Zojuist heb ik het een en ander voor je nagekeken. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad en dat de Red Together Extra groep nu wel is geactiveerd. Fijn!

Daarnaast heb ik ook nog gekeken naar de verbruikskosten die je voor je kiezen krijgt. Ik zie dat wij op 01-09-2023 een sms hebben verstuurd. Deze sms is door een incident echter nooit bij jou aangekomen. In deze sms wordt namelijk gesproken over hetgeen dat je buiten je bundel zit en verbruik pleegt. Als dit smsje eerder was verstuurd, had je wellicht eerder kunnen acteren. We kunnen jou hier echter niet op afrekenen. Wij zijn hier tekort ingeschoten. Daarnaast had dit eerder verstuurd moeten worden, omdat het eerste verbruik al in augustus plaatsvond.

Al met al heb ik een crediteringsverzoek aangemaakt voor de verbruikskosten van augustus van € 635,64 EX BTW. Gezien de hoogte van dit bedrag wordt dit eerst gecheckt door een andere afdeling. Ik houd de voortgang in de gaten. De verbruikskosten van september zijn nog niet gefactureerd. Hiervoor kunnen we een creditering aanmaken zodra de factuur klaar staat.

Hans Steenkuijl
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Vincent, je bericht maakt mijn week weer helemaal goed. Dit is de service die ik verwacht van een professioneel bedrijf. Ik kijk ernaar uit om nog vele jaren van jullie diensten gebruik te maken.

Hans Steenkuijl
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Vincent Hallo Vincent, weet je wat de status is? Ik zie in mijn Vodafone app nog geen aangepaste factuur? Groet Hans

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 99Posts
  • 32Oplossingen
  • 38Likes

Hi @Hans Steenkuijl

Het creditverzoek staat nog open, zie ik. Op dit moment is het helaas drukker dan gebruikelijk waardoor het gemiddeld 10 werkdagen duurt voor het verzoek is opgepakt. We houden het verzoek in de gaten en komen in de lucht zodra het is opgepakt.

Hans Steenkuijl
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Vincent,

Ik kreeg tot mijn verbazing net een betalingsherinnering binnen, Dit terwijl de factuur als betaald gemarkeerd stond. De volgende rekening staat ook weer klaar. Kan jij mij inzicht verschaffen wat er aan de hand is?

 

Met vriendelijke groet, Hans Steenkuijl 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Hans Steenkuijl 

Ik neem het roer even van Vincent over! Logisch dat je schrikt, aangezien je hierover contact hebt gehad en de herinnering betrekking heeft op een fors bedrag. Vorige keer is hiervoor door mijn collega een case aangemaakt. Er is op de achtergrond iets misgegaan met het toewijzen van de case, waardoor deze niet is opgepakt. Hierdoor heb je nu dus een herinnering ontvangen.. 

Ik heb even een contactpersoon aan de mouw getrokken hiervoor. Er is zowel voor de factuur van augustus als september een vergoeding aangevraagd. Doordat deze vergoeding hoger is dan € 500,- moet deze worden goedgekeurd. Dit zal binnen enkele werkdagen gebeuren. Ik houd het hier voor je in de gaten en zal je een seintje geven zodra de vergoedingen zijn goedgekeurd. Verder heb ik het inningsproces op on-hold gezet, zodat je geen herinneringen meer ontvangt. 

Yake

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is een flink bedrag! Hoeveel GB is dat geweest? Rekent VF 100 euro/GB of zoiets?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Buiten je bundel betaal je altijd meer voor datagebruik, @Yake 
Voor meer informatie hierover kan je de tarieven bekijken van je betreffende abonnement.

Yake

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

9000 euro per GB in Overige landen, is dat anno 2023 nog legaal?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Hans Steenkuijl 
Even een update vanaf deze kant. De vergoedingen zijn verwerkt! 🙂 De creditnota's zie je ook terug in My Vodafone.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic