FemtoCell

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zeer beperk GSM en geen 3G en 4G bereik Zuidlaren

Ik ben onlangs verhuist naar Zuidlaren (9471 JR). Helaas is het bereik voor GSM verkeer zeer beperkt (lees: meestal niet). 3G en 4G is helemaal niet beschikbaar. Volgens de dekkingskaart zou het bereik hier goed moeten zijn.
Ook andere toestellen en gebruikers (bewoners in de wijk) van vodafone hebben geen ontvangst. Een aantal zijn al overgestapt naar een andere provider aangezien er vanuit Vodafone geen oplossing werd geboden.

Mogelijk hebben de problemen te maken met het verwijderen van een mast op de het terrein van de voormalige Prins Bernardhoeve. Hiervoor is bij mijn weten geen nieuwe mast voor in de plaats gekomen.

Graag zou ik willen weten wat Vodafone kan betekenen om dit probleem op te lossen. Zoals aangegeven is het probleem al door meerdere klanten in dit gebied gemeld, maar tot dusver geen oplossing. Wel is geopperd om zelf zelf SignaalPlus aan te schaffen. Ik vind het echter vreemde oplossing wanneer ik zelf moet gaan betalen om mijzelf en buren gebruik te kunnen laten maken voor een dienst waar al voor betaald wordt. En dat notabele over mijn eigen internetverbinding...
5 Reacties 5
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @FemtoCell ,

Als jij en meerdere mensen in Zuidlaren problemen hebben met het 3G netwerk kun je het beste en case aanmaken via de klantenservice, dit kan helaas niet via het forum.
Het 4G netwerk is redelijk goed maar nog niet overal wordt het ondersteund (de postcode die jij aangeeft wordt wel 4G ondersteund). Je zit wel met postcode 9471 JR op het randje van 3G.
Werkt 2G wel gewoon in jullie regio?

Zie ook: Vodafone werkzaamheden

Meer ondersteuning vind je op, www.vodafone.nl/support/contact/
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @FemtoCell ,

Dat is balen dat je bijna niet ontvangst hebt.
Wat je kunt doen is je instellingen controleren voor het 3g en 4g netwerk via handleidingen.vodafone.nl

De klantenservice kan zien of je correct op het netwerk staat en anders een reset doen.

Mocht dit niet helpen kun je zoals je naam het al zegt voor in huis een femtocell aanvragen. Dit lost natuurlijk niet het probleem buitenshuis op.

Wat je kunt proberen is je simkaart in een andere type en merk telefoon stoppen om te zien of het ligt aan de simkaart. Mocht dit het geval zijn kun je een nieuwe simkaart bestellen of eentje afhalen in een winkel.

Mocht dit niet helpen kun je contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien of je correct op het netwerk staat of niet.

Mocht het dan nog niet verholpen zijn kunnen zij een case erin zetten voor de technische dienst zodat ze dit kunnen onderzoeken.

Betreft een storing: deze kun je hier op het forum vinden of op de website.
Laat even weten of het verholpen is.

Groetjes stevied86

*moderator edit: @stevied86 URL naar handleidingen werkend gemaakt + tag werkend gemaakt.*
FemtoCell
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor jullie reacties. Het ontvangst in zijn geheel is slecht (zo goed als niet). Dit voor zowel GSM, 2G, 3G en 4G.
Het probleem lijkt niet in het toestel te zitten, aangezien meerdere mensen met verschillende telefoons en simkaarten bij ons in de buurt geen bereik hebben.
Ik heb de genoemde suggesties geprobeerd, maar zonder resultaat.
Een case aan laten maken klinkt als een goed idee. Zowel wij als onze buren hebben dit geprobeerd, maar zonder succes. De enige reactie die we van Vodafone hebben gekregen is dat er misschien 'iets' in de weg van het signaal zou kunnen staan en dat dit kan gebeuren. Daarmee is het voor Vodafone 'case closed'. Het voorstel van Vodafone om een Femtocell te kopen vind ik vreemd. Ik moet dan zelf kosten maken om een dienst af te kunnen nemen waar ik al voor betaal, om dat Vodafone niet aan zijn verplichtingen kan voldoen...
Daarnaast is dit symptoombestrijding en lost het het probleem niet op.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hey@FemtoCell. Wanneer hebben jullie dit laten nakijken? Was dit recent? Er zijn het laatste jaar zoveel werkzaamheden aan ons netwerk geweest dat het zou kunnen dat de situatie nu heel anders is. Mocht het dus een tijdje geleden zijn, dan raad ik je aan om nogmaals contact op te nemen met onze klantenservice hierover.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
- topic gesloten -
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic