JGDamstra

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zakelijk vast nummer alleen vanuit het vodafone netwerk niet bereikbaar

Ik heb een relatie die vorig jaar zijn vaste nummers van ziggo heeft geporteerd naar een hosted voice provider.
Na portering helemaal geen problemen, echter de oorspronkelijk door Ziggo geleverde dienst is intact gebleven tot 14 maart 2018, en toen definitief getermineerd. Sinds deze terminering is het plotseling niet meer mogelijk deze relatie vanuit het vodafone netwerk te bellen. Ziggo verwijst naar Vodafone ( 1 bedrijf - geweldig!) om het probleem op te lossen.
Vodafone heeft nergens een duidelijk loket waar je een dergelijk probleem kan neerleggen.
Lijkt er op dat de combinatie ziggo/vodafone hun database met verwijzing naar nummers bij andere providers niet helemaal op orde hebben.

Hoe Verder?



7 Reacties 7
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi JGDamstra,

Het lijkt erop dat er een kleine fout zit bij het maken van de verbinding van provider naar provider. Betreft het alleen dat nummer dat niet bereikbaar is vanuit ons netwerk?
Ik wil je vragen om even contact op te nemen met onze klantenservice via Facebook/Twitter, zodat mijn collega's een case voor je kunnen aanmaken. De technische dienst zal dit probleem dan verder oppakken.
JGDamstra
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
de verwijzing van provider naar provider zal i.d.d. het probleem zijn. het heeft bijna een jaar goed gewerkt.
Het is me alleen van deze relatie bekend dat het niet goed gaat.
JGDamstra
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is intussen opgelost 😄
Via facebook is het probleem voorgelegd.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi JGDamstra,

Ah goed om te horen!
Was het inderdaad de verbinding tussen provider en provider?
Bouncer

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Lijkt mij eerder dat het nummer niet van de (telefonie) switch was gehaald bij Vodafone.
Nummer is dan intern ( eigen netwerk ) wel bereikbaar maar niet vanuit andere netwerken, immers nummer lijkt getermineerd.

groet,
Bouncer
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Fijn dat het is opgelost. We gaan het topic binnenkort sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic