Jaxxie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Xperia die ineens een schermbeveiliging heeft met pincode terwijl deze nooit is ingesteld!!

Goedemiddag vodafone,
Ik heb een sony xperia z1 met een vodafone red abonnement. Mijn telefoon zegt dat hij geblokkeerd is met een schermcode. Ik heb echter nooit een schermcode gebruikt. Dus wat is dan het probleem. Ik kom dus niet mijn telefoon in.
Ik heb namelijk al de afgelopen dagen problemen met mijn bereik van mijn telefoon. Heb mijn sim kaart eruit gehaald om hem misschien schoon te maken. Daarna kreeg ik mobile protect en dus die schermcode die ik nooit heb gehad. Mobile protect code is goed en pincode van de simkaart ook. Dus hoe krijg ik nu mijn telefoon van die schermcode af???

  • Vodafone NederlandHoi John, wat vreemd dat je toestel ineens om deze code vraagt. Kijk eens op deze pagina van Sony: http://goo.gl/fEKRfZ. Hier staat meer informatie over deze vergrendeling. Stel anders je vraag even op ons Vodafone Forum. Daar is altijd wel iemand die je hiermee kan helpen. Groetjes, AstridXperia™ Z1 - Gebruikershandleiding (Nederlands [Nederland]) Na dit te hebben bekeken en geprrobeerd is het probleem nog niet weg
4 Reacties 4
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo @Jaxxie,

Allereerst welkom op het forum.

Ik heb op een extern forum iets gevonden waarmee je dit eventueel kunt oplossen.
Let wel op! Hierdoor reset je je toestel naar de fabrieksinstellingen en gaan bestanden en instellingen verloren.

Indien je nog de mogelijkheid hebt om via je PC een backup te maken raad ik je dit ten zeerste aan.

Succes!
Romina

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ,
ik heb een probleem ik heb een sony Xperia Z1 en mijn broertje heeft er zijn sim kaart in gedaan
en since dien krijg ik een vergrendel scherm te zien ik kom niet meer in mijn menu mijn telefoon vraagt om een pincode ik heb alles al geprobeerd , mijn eigen pincode pakt die niet en vergrendel code ook niet pukcode heb ik opgevraagd en ook die is niet juist ? wat nu ? welke code heb ik nodig om weer in mijn telefoon te kunnen ?

ik heb dringen hulp nodig , ik moet 24/7 bereikbaar zijn i.v.m mijn werk
graag zo snel mogelijk tips of oplossingen .


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Kan je de emergency call knop drukken?
Zo ja typ; *#*#7378423#*#*
Nu kies je :
-Service test
-Nfc
-Nfc test
Als het goed is kan je nu op het eind de home button (een huisje) drukken en ben je langs het lockscreen.

Dit is er alleen voor als je een vergendelcode ingesteld hebt. @AstridG de volgende keer zelf uitzoeken he 😛
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, ouder topic
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic