wesleydeheer

Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Xperia Z2 ondersteuning

Wanneer kan ik verwachten dat de sony Xperia Z2 ondersteund gaat worden.
Volgens de site wordt de Z1 wel al ondersteund, deze heb ik ook in mijn bezit maar wallet app is uit updates app verwijderd, dus ook deze wordt (nog) niet ondersteund.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
@Annabelle_ @Arina @Maartje @Per @robertwebbe

GOED NIEUWS!

twee dagen geleden heb ik mijn persoonlijke gegevens doorgegeven aan Vodafone wat betreft mn smartpass account. M.a.w. foto van id en bankafschrift.
Vandaag bericht gehad dat de boel is doorgevoerd en goedgekeurd.
Start ik mn wallet app op (verder niet geupdate) kreeg ik eerst een nieuwe foutmelding.
Telefoon even opnieuw opgestart.
En bam! de app doet het! gelijk mn smartpass geactiveerd in de wallet app en de hele boel werkt naar behoren.

Ik weet niet of dit nou komt door het toevoegen van mn persoonsgegevens of dat er iets anders is gewijzigd, maar t werkt en dat is top.

Iedereen op dit forum bedankt voor alle hulp!

Bekijk in context

25 Reacties 25
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @wesleydeheer

Wanneer het voor andere toestellen beschikbaar wordt weet ik helaas niet.

heb je op de Z1 wel de wallet app in de updates app gezien? Vreemd dat deze ineens weg is.
wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb de app een tijdje (vanaf dag1) op mn z1 gehad, maar de smartpass app wilde niet koppelen aan de wallet app.
Op een gegeven moment is me het advies gegeven de app te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat gaat niet meer, want de app is niet meer te vinden in de updates app.
Over gebeld, zou ik over terug gebeld worden is niet gebeurd, maar maakt niet uit, mn z1 is uitgeleend en ik heb nu een z2.
In de updates app op mn z2 kan ik alleen vodafone cloud installeren, verder niets...
wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Inmiddels heb ik de wallet app kunnen installeren op mn xperia Z2.deze geeft alleen dezelfde foutmelding als op mn z1 en werkt dus niet.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@wesleydeheer Werkt het ook niet als je de App van de Z1 verwijderd?
wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb mn z1 uitgeleend aan een vriend van me en het toestel voordat ik m aan hem heb gegeven heb ik t toestel gereset. De app(s) staan daar dus niet meer op.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Wat is precies de foutmelding die je krijgt?
wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Wallet foutmelding

"Unknown Error."

en kan dan alleen op ok drukken en sluit dan de app af.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee @wesleydeheer ,
Ziet er niet zo goed uit zo. Het lijkt me het best dat je er even mee naar de Vodafone winkel toe gaat en een collega ernaar laat kijken. Op die manier ben je waarschijnlijk het snelst en het best geholpen. De collega kan tests uitvoeren als je er bent.

Geef je ons nog even een update als je bent geweest?

wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
@Per ben even langs geweest bij de smartphone crew. Deze heeft mn telefoon software uitgelezen, was allemaal in orde. Hij wist verder ook niet wat de oorzaak kan zijn. Hij denkt dat het in de software van wallet zelf zit.
Advies gekregen af te wachten op updates.

wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Overigens heb ik gister een update ontvangen van de wallet sofware, foutmelding blijft verder hetzelfde.

Smartphone crew net weer even opnieuw gesproken, deze vertelde me dat de Z2 nog niet ondersteund wordt (software is wel gewoon via updates te downloaden)
Z1 wordt wel ondersteund maar geeft dezelfde foutmelding.
wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Sinds vandaag weer een update voor de app. Nog steeds niet werkend op de z2. Vodafone website geeft nu wel aan dat toestel ondersteund wordt. Ik ben ook weer door iemand van de technische dienst beloofd dat ik terug gebeld zou worden, wederom niet gebeurd...
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@wesleydeheer

Kun je eens nakijken of je telefoon wel een branded telefoon is?

Toets *#1234# in op je telefoon. Je ziet dan 3 regels met informatie. Staat er bij CSC VF vermeld?
wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
@Maartje

Als ik de code in voer krijg ik een foutmelding. Toestel kwam met voorgeinstalleerde Vodafone apps en is gekocht bij een Vodafone winkel.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @wesleydeheer
op dit moment zijn er inderdaad troubles met de Wallet: dat kan komen doordat NFC op de telefoon zelf nog uit staat (de button in Wallet app zelf om NFC aan te zetten lijkt namelijk niet altijd goed te werken).
Oplossing: Kijk svp de NFC settings van Android na om te zien of NFC daar wel aan staat. Eventueel een keer aan en uit zetten via Android settings zou moeten helpen.
Wil je eens kijken of jouw issue misschien hiermee te maken heeft?

Groetjes, Per
wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
@Per ik heb geprobeerd wat u heeft aangegeven. Dit geeft verder allemaal geen resultaat...
vreemd vind ik t dat mijn collega met een samsung galaxy s5 vanaf dag 1 gewoon zonder problemen wallet kan gebruiken zoals het hoort.
Vandaag nog een update gehad voor de vodafone "updates" app. Deze loopt nu direct vast bij opstarten van het toestel of opstarten van de app... Bestaat er niet iets van een Beta testgroep voor apps van vodafone??
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @wesleydeheer ,
Ik heb hetzelfde issue als jij hebt. Ik het mijn telefoon gereset naar de fabrieksinstellingen ivm een foutmelding die maar niet wilde verdwijnen. Door de reset is dat allemaal opgelost. Maarrrrrr ik kan op dit moment de creditcard in de wallet activeren. Dus ik weet helaas precieswat je bedoelt. Iemand anders die de creditcard niet hoeft te activeren, wordt niet geconfronteerd met dit issue. Ikkan je enkel vragen om het te blijven proberen 😉

Wat leuk trouwens dat je interesse hebt in een Beta Testgroep. Wij hebben deze wél voor de My Vodafone App. Heb je intersse? Letme know. Dan sturen we een berichtje als de testfase begint

Groetjes, Per
wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
@Per
Dankjewel voor je antwoorden Per.
Wordt maar gewoon afwachten dan.
Als ik vodafone was zou ik wel even het toestel (de toestellen z1, en z2) van de lijst met compatibele toestelen halen...

Ik zou me graag willen aanmelden als beta tester voor de myvodafone app.
Heb sowieso al een aantal puntjes waar ik tegen aan loop in da app 😉
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Maartje schreef:

Kun je eens nakijken of je telefoon wel een branded telefoon is?

Toets *#1234# in op je telefoon. Je ziet dan 3 regels met informatie. Staat er bij CSC VF vermeld?
@Maartje *#1234# werkt alleen bij Samsung toestellen, niet bij anderen merken.
wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Eindelijk antwoord op mn vragen gevonden in een andere forum post:

van @robertwebbe

Behalve dat je een geschikt toestel moet hebben dient deze ook gecertificeerd te zijn voor mobiel betalen. Op dit moment zijn alleen de Vodafone branded toestellen dat. De zogenaamde vanilla toestellen (non-branded) zijn dat nog niet, dat zou waarschijnlijk begin augustus plaatsvinden.

Op de site staat nu nog een foutje; nu staat er dat je toestel een Vodafone branded toestel is als je de Updates app hebt. Dat klopt niet meer, de app staat nu inmiddels ook op non-branded toestellen (en wordt alleen getoond als er een Vodafone simkaart in het toestel zit). Blijkbaar zitten we nu even in een tijdelijke overgangsfase.

Heb mijn Z2 gewoon bij de vodafone shop vandaan. Ervan uitgaande dat deze dan ook branded zou zijn. Bovenstaande verhaal verklaart ook meteen waarom mijn collega met zijn Galaxy s5 (ook bij Vodafone shop gehaald) wel gewoon gebruik kan maken van de wallet app.
We hebben *#1234# bij hem ingevoerd en daar is idd te zien dat zijn toestel branded is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic