-krekel-

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Xperia Z1 doet geen 4G

Ik heb de Sony Xperia Z1 icm een Red abbo. Ik woon in Utrecht en werk in Amsterdam, dus qua 4G dekking zou ik goed moeten zitten. Ik heb echter nog op geen enkel moment 4G gehad. Netwerkinstellingen staan goed in m'n telefoon (voorkeur op 4G). Ook op MyVodafone is netjes te zien dat m'n Red abbo actief is. Mis ik hier nog iets?
 
Daarnaast nog een heel raar fenomeen: ik heb een hotmail adres, daarom gebruik ik de outlook app. Echter, als ik onderweg ben kan ik niet synchroniseren (via 3G). Alleen  op wifi doet ie het wel. Is dit een bug of moet ik hier iets veranderen in de instellingen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
-krekel-
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Een telefoontje met de helpdesk doet wonderen! Bleek dat het vinkje "4G" bij mijn abbonement om een of andere reden niet aan stond. Dus die heeft de vriendelijke man aan de andere kant van de lijn voor mij aangezet. Even herstarten en ik had 4G.

Bekijk in context

7 Reacties 7
-krekel-
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Als ik de reviews van de Outlook app mag geloven dan lijkt het wifi vs 3G probleem een bug te zijn in de Outlook app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.outlook.Z7&hl=nl Goede reden om dan maar niet de Outlook app te gebruiken. De vraag over waarom 4G het niet doet blijft nog wel onbeantwoord...
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Krekel, allereerst welkom op het forum! Fijn dat je het antwoord op het 3G-Outlook probleem al hebt gevonden. Nu nog het 4G probleem Zijn er in jouw omgeving Vodafone klanten die wel verbinding krijgen met het 4G netwerk? En heb je de mogelijkheid je simkaart eens in een ander (4G) toestel te testen om erachter te komen waar het probleem zit?
-krekel-
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Een telefoontje met de helpdesk doet wonderen! Bleek dat het vinkje "4G" bij mijn abbonement om een of andere reden niet aan stond. Dus die heeft de vriendelijke man aan de andere kant van de lijn voor mij aangezet. Even herstarten en ik had 4G.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
-krekel- schreef:
Een telefoontje met de helpdesk doet wonderen! Bleek dat het vinkje "4G" bij mijn abbonement om een of andere reden niet aan stond. Dus die heeft de vriendelijke man aan de andere kant van de lijn voor mij aangezet. Even herstarten en ik had 4G.
Top! Goed om te horen. 😄
kroepoek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem.
Ik vind het erg slecht dat je dan voor 45 eurocent per gesprek een half uur moet wachten op een medewerker van de helpdesk die dan inderdaad "het abonnement moet koppelen aan het 4G netwerk". Ik sluit een abonnement af met 4G dus dan verwacht ik ook dat ik 4G krijg, vanaf dag 1. De verder vriendelijke medewerker gaf toe dat er veel opstartproblemen zijn bij Vodafone met 4G. Ik heb echter het idee dat het een marketingtrucje is. Elke klant moet voor 45 eurocent even een vinkje laten aanzetten.... met vele honderduizenden nieuwe 4G klanten tikt dat lekker aan voor Vodafone. Ik was altijd een tevreden Vodafone klant, maar dat is de laatste tijd een stuk minder geworden.
Ik wil mijn 45 eurocent terug, en ik wil compensatie op de eerste twee facturen van mijn nieuwe abonnement.

robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
En die mensen die de telefoon aannemen en je een paar minuten te woord staan werken gratis? Dus vette winst voor Vodafone? Ik denk dat tevreden klanten belangrijker zijn voor een bedrijf. We blijven allemaal mensen kroepoek, we maken allemaal wel eens een foutje. Een beetje vergevingsgezindheid kan geen kwaad.
kroepoek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Robert,

Ik ben het niet met je eens. Ik heb tijdens mijn contractverlenging weining gemerkt van het feit dat Vodafone waarde hecht aan een tevreden klant. Ik ben normaal gesproken zeer vergevingsgezind, maar bij het verlengen van mijn abonnement is werkelijk alles fout gegaan wat er maar fout kan gaan. Ik ben keer op keer van het kastje naar de muur gestuurd en het heeft me veel tijd en geld gekost om te krijgen waar ik recht op heb en daar baal ik goed van.

Ik heb regelmatig van de over het algemeen keurige servicemedewerkers te horen gekregen dat ze "het heel vervelend vinden", "er helaas niks aan kunnen doen omdat de systemen niet goed aan elkaar gekoppeld zijn", "dat het protocol het niet toestaat" en meer van dit soort ongein. Vandaag kreeg ik opnieuw te horen "dit had niet had moeten gebeuren, excuses meneer".
Ik ben dus door een opeenstapeling van problemen een ontevreden klant geworden en dat kan ik zelf niet oplossen door te denken; ach het zijn ook maar mensen. zo werkt dat niet.

Als ik mijn klanten te woord sta reken ik daar helemaal niets voor. Ik neem bovendien binnen 10 seconden de telefoon op. Het zijn overheadkosten waarvan je verwacht dat dit bij je abonnement is inbegrepen. (Dat was vroeger bij Vodafone ook het geval). En ja, het is een goede service dat je ook op zaterdag kunt bellen. Maar als er dan op de site staat dat de gemiddelde wachttijd 2 minuten is en je moet vervolgens meer dan een half uur wachten, dan denk ik biedt die service dan niet of geef aan dat de wachttijf een half uur is. En inderdaad denk ik ook dat tevreden klanten belangrijker zijn dan voor Vodafone dan ontevreden klanten en meer winst. Maar helaas heb ik daar vrij weinig van gemerkt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic