dwijnveldt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Xperia Z

Recentelijk is de Xperia Z aangekodigt door Sony, deze zou rond begin maart verkrijgbaar zijn in Europa. Is er bij Vodafone al wat bekend over deze telefoon en of deze geleverd gaat worden?

Mvg,

dwijnveldt

============
Mod-edit door BasT:
Vanwege de vele vragen over de pre-order actie bij dit toestel is daar een apart topic voor gemaakt dat je hier vindt.
426 Reacties 426
bns88

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@maurice, de headset van sony waar karimzel het over heeft is inderdaad degene die ik bedoel.
WRuigendijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ook ik ben de zoektocht begonnen om te weten of Vodafone de headsets erbij gaat leveren. Allereerst telefonisch: We hebben geen idee, er zit wel een headset bij. Ja maar die bedoel ik niet, Sony levert net als met de Xperia S iets erbij bij een pre-order.  Nee sorry meneer , als het niet op de website staat dan zit het er niet bij. Wellicht kunt u langs een winkel gaan om het daar eens na te vragen, zij weten vast meer.
 
Zo gezegd zo gedaan. Eerste Vodafone winkel: Nee ik heb 'm nog niet eens op de demo dus hoe moet ik 't weten of er een headset bij zit. ( Uhm, is dat niet meestal zo met pre-orders? 🙂 ). U moet Sony eens bellen, zij weten het vast wel!
 
Dus ik denk, weet je wat, ik neem wel even contact op met Sony, wie weet! Die weten mij te vertellen dat ze bij alle telefoons inderdaad een headset bij leveren. Echter, deze zit in een aparte doos en dus kunnen zij niet garanderen dat de provider deze er ook bij gaat leveren.
 
Ook even contact opgenomen met T-mobile en KPN: Beide garanderen dat de headset erbij komt.
 
Hoe is het dan mogelijk dat Vodafone niet met 100% zekerheid kan weten dat deze headset er bij zit. Het gaat immers niet om een klein lullig headsetje van € 20,-. Even ter info, het gaat om de  Sony MDR-1R. Winkelwaarde : € 199-249,-.
 
Hopelijk kan er duidelijk op komen, want ik vind het maar een rare situatie.
Mr_Chillern

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hi. Ben ook zeer benieuwd of die headset door Vodafone geleverd wordt.
De site (zie link onder) www.sonyexperiaz.nl geeft aan dat Vodafone als enige provider geen gratis headset meeleverd. Lijkt mij erg vreemd, en mag hopen dat die site geen gelijk heeft.

http://www.sonyxperiaz.nl/waar-is-de-sony-xperia-z-te-preorderen-actuele-levertijden/#more-501

Hopelijk kunnen de moderators snel duidelijkheid geven. 🙂 Want zo'n gratis headset t.w.v. 200,- euro is wel de moeite waard om over te stappen.. Helemaal als je na weken wachten de hoop hebt opgegeven om binnen afzienbare tijd de Lumnia 920 bij Vodafone te kunnen krijgen.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hallo allemaal,

Nog geen verdere informatie over de gevraagde headset. Mocht er een update zijn zal ik deze hier in dit topic plaatsten.
gvr_

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
slecht dat vodafone achterblijft met duidelijk nieuws over deze actie. die hoofdtelefoons zullen er wel niet meer bijzitten, aan de telefoon is verteld dat er pas meer info volgt wanneer Vodafone de toestellen ook daadwerkelijk op voorraad heeft. en dat ik beter geen pre order kan doen omdat ik dan duurder uit zal zijn.
ormagon

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik word ook een beetje van het kastje naar de muur gestuurd omtrend dit toestel. Ik wil graag verlengen met deze telefoon. Je kan de Z op de site wel pre-orderen als je een nieuw abonnement afsluit, maar niet bij verlengen. Ook telefonisch kunnen ze dit niet voor me regelen.
 
Aan de telefoon werd dan wel weer bevestigd dat de MDR1 koptelefoon bijgeleverd zou worden en werd mij aangeraden om langs een fysieke Vodafone winkel te gaan, daar zouden ze wel alvast de Xperia Z kunnen pre-orderen bij mijn verlenging. Bij de fysieke winkel aangekomen werd mij gezegd dat ze de Xperia Z nog helemaal niet voor mij konden pre-orderen en dat er ook geen MDR1 koptelefoon bij zou zitten.
 
Beetje vervelende situatie en op deze manier wordt een Tele2 waar je wel kan pre-orderen en wel gewoon een koptelefoon krijgt (evenals HI en T-mobile) bijzonder interessant.
bns88

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het toestel wel telefonisch besteld via een verlenging van mijn abonnement. Heb de bevestiging ook binnen. De vraag blijft of daar de Sony headset bij geleverd wordt.
lamedroid

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
 
bns88 schreef:Heb de telefoon voor mijn verlenging gepre-ordered. Zie nu op andere sites dat de mobiel met hetzelfde abonnement inclusief hoofdtelefoon wordt aangeboden. Op vodafone.nl staat er niets vermeld over de hoofdtelefoon, betekent dit dus ook dat deze niet wordt meegeleverd? Groeten, BartHoi bns88, je bedoeld de headset ? Ik heb het even voor je nagekeken en deze items worden meegeleverd: Toestel Sony Xperia ZOplaad- / Datakabel + StekkerStereo HeadsetHandleidingenGroeten - Kind regardsMauriceModeratorSmartphone Crew - Forum NL 
 
 
 
Wow wat een onwetenheid weer bij Vodafone. Zowel telefonisch als in de winkels weet men niks te vertellen. Vorig jaar liep ik tegen dezelde problemen aan toen ik wilde verlengen icm de Sony Xperia S, niemand bij Vodafone weet iets, tot het product in de winkel ligt. Er wordt al tijden gesproken over een headphone! van Sony! van €250!. Wat wordt er bevestigd? "Ja er zit een headset bij"! Wat een onkunde.
 
 
Ik word ook een beetje van het kastje naar de muur gestuurd omtrend dit toestel. Ik wil graag verlengen met deze telefoon. Je kan de Z op de site wel pre-orderen als je een nieuw abonnement afsluit, maar niet bij verlengen. Ook telefonisch kunnen ze dit niet voor me regelen. Aan de telefoon werd dan wel weer bevestigd dat de MDR1 koptelefoon bijgeleverd zou worden en werd mij aangeraden om langs een fysieke Vodafone winkel te gaan, daar zouden ze wel alvast de Xperia Z kunnen pre-orderen bij mijn verlenging. Bij de fysieke winkel aangekomen werd mij gezegd dat ze de Xperia Z nog helemaal niet voor mij konden pre-orderen en dat er ook geen MDR1 koptelefoon bij zou zitten. Beetje vervelende situatie en op deze manier wordt een Tele2 waar je wel kan pre-orderen en wel gewoon een koptelefoon krijgt (evenals HI en T-mobile) bijzonder interessant. 
 
 
Mijn ervaring is precies zo, ik heb gister met Vodafone geprobeerd te bellen, maar ik ben 3 x doorverbonden, van sales naar netwerk, naar loyalty, naar sales wederom. Niemand! die mij iets zinnigs wist te vertellen. Ook in een Vodafone winkel uiteraard geen informatie kunnen krijgen. Goede reden om Vodafone te verlaten.
Mr_Chillern

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vreemd verhaal en/of slechte informatie voorziening. Uit de info die ik gelezen heb blijkt dat Sony de hoofdtelefoon meelevert bij elke pre-order, aangezien alle andere providers de headset wel meeleveren ( en dit al enige tijd kunnen melden). Het is dan dus de vraag wat Vodafone met die headsets doet als ze niet meegeleverd worden? 
 
Maargoed, de release van de telefoon duurt nog even. Dus hopelijk komt er deze week nog duidelijkheid! Kan namelijk geen reden bedenken waarom Vodafone op dit moment nog niet weet of ze die headsets van Sony wel of niet krijgen.. 
 
Off topic:
Wel super dat je via een forum de status van dit soort releases kunt volgen.. Nu nog hopen op goed nieuws 😉 
JohanM

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
En Vodafone, wat wordt het?
Net als alle andere providers de Xperia Z met extra koptelefoon of laten jullie je klanten in de steek?
Zo moeilijk is het toch niet om dit even uit te zoeken en fatsoenlijk antwoord te geven zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is.
 
Niet meer afschepen, maar gewoon antwoord geven:
 
JA of NEE
cover1989

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Vodafone,
 
Ik volg al een aantal dagen de berichtgeving omtrent de levering van een hoofdtelefoon bij voorbestelling van een Sony Xperia Z.
 
Dit omdat ik vorige week mijn Vodafone abonnement verlengt heb, met daarbij een Sony Xperia Z. Waar andere providers én losse verkooppunten adverteren met de hoofdtelefoon, doet Vodafone dat niet. Dit roept uiteraard vragen op, aangezien de actie geïnitieerd wordt door Sony spreekt het voorzich dat de actie gericht is op Sonyklanten, waar ik er - als Vodafone abonnee- ook een van ben.

Aangezien ik de berichtgeving hierover -op onder andere dit forum- erg uiteenlopend vind heb ik -meerdere keren- telefonisch contact gezocht met de Vodafone klantenservice onder 1201 en daarbij heb ik mij toch wel enigzins verbaasd over de gang van zaken.
 
Tijdens het eerste telefoongesprek, op woensdag 6 februari, is mij verteld dat de actie van de hoofdtelefoon niet bekend is bij Vodafone en het dus niet duidelijk is of hij bij de telefoon geleverd zal worden.
Tijdens het tweede telefoongesprek, een dag later, is mij verteld dat de hoofdtelefoon wel degelijk bij de telefoon geleverd zal worden.
Tijdens het derde telefoongesprek, vrijdag 8 februari, is mij verteld dat de hoofdtelefoon niet bij de telefoon geleverd zal worden.
 
Vandaag, maandag 11 februari, heb ik direct contact gezocht met Sony. Ik heb simpelweg gevraagd of ik bij voorbestelling van een Sony Xperia Z via Vodafone ook recht heb op de gratis hoofdtelefoon. De telefonist heeft hierbij een lijstje opgenoemd van deelnemende partijen en hierbij is Vodafone als deelnemende partij genoemd. Wel is mij gezegd dat het misschien zou kunnen zijn dat alleen nieuwe aanvragen -nieuwe Vodafoneleden- zouden profiteren van deze actie.
 
Ik ben nu toch wel erg benieuwd waarom Vodafone de actie niet communiceert. Misschien is dit niet bewust, maar dan wil ik toch adviseren dit wel te doen aangezien Vodafone hierdoor nieuwe klanten misloopt. Is dit stilzwijgen wel bewust, dan zou ik graag willen weten waarom Vodafone ervoor kiest deze Sonyactie te blokkeren en dan kan ik er nog voor kiezen om het toestel los aan te schaffen via een verkooppunt en mijn contractverlenging te annuleren en te gaan voor een sim-only abonnement, zodat ik wel gewoon profiteer van deze actie.
 
Mvg, M. Verweij
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi allemaal, bij deze een helder antwoord: ook bij Vodafone leveren we de koptelefoon.

Let op: deze aanbieding geldt alleen bij toestellen die online zijn besteld tijdens de pre-order.
Daarnaast is de hoeveelheid koptelefoons beperkt en geldt: op = op.

Er is dus geen garantie dat iedereen die pre-ordered de koptelefoon krijgt 😉
gvr_

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hij is fijn, en aan de telefoon wordt me afgeraden om de pre-order nu al te doen, ik kan beter bellen wanneer Vodafone de toestellen binnen heeft. Dan loop ik zowieso de hoofdtelefoon mis en had ik al lang de pre-order kunnen gebruiken....
 
Of toch niet, want bij verlenging via de vodafone website (My vodafone) komt de Xperia Z helemaal niet voor als keuzemogelijkheid.
 
Wat nu?
En wellicht kan Vodafone aangeven of het aantal pre-orders de voorraad koptelefoons al overschreven heeft?
lamedroid

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wow, nu al een antwoord, het vorige antwoord was 5 dagen geleden, liggen julile lekker te slapen Bas, Maurice, Annabelle (moderators?)? 
 
Nieuwe klanten konden dus pre-orderen, dat weten ze nu, nu is het te laat. Bestaande klanten kunnen een dikke vinger krijgen blijkbaar. Topservice! 
gvr_

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@lamedroid, iets vriendelijker kan ook wel toch. Het is tenslotte 'maar' een forum. Staat er ergens dat Vodafone hierop snel moet reageren? Die verwachting wordt natuurlijk wel gewekt bij dit soort pagina's. Ben al blij dat we op deze manier contact kunnen hebben, beter als alleen maar naar een klantenservice te kunnen bellen....
cover1989

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@ Bas

Hartelijk dank voor het snelle antwoord.
Ik heb het toestel gepreorderd op het moment dat het beschikbaar was via de website, dus dan moet het wel goedkomen.
 
@ Lamedroid
 
Wat betreft het benadelen van vaste klanten tegenover nieuwe klanten, daar ben ik het niet mee eens. Ik ben een vaste klant en heb gewoon de mogelijkheid gehad vanaf dag 1 om het toestel te preorderen icm een contractverlenging. En als ik dus vroeg genoeg ben geweest kan ik ook rekenen op de hoofdtelefoon.

Gr Marco Verweij
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb reactie van Vodafone gekregen via mail dat ik geen hoofdtelefoon zou krijgen omdat ik in een winkel besteld heb, ik heb echter online besteld (mijn ordernummer begint ook met 'ONLINE-2013xxx').
 
Neem aan dat dat een foutje is van de helpdesk, maar is er een mogelijkheid dat mijn order fout in het systeem staat? Wil dit niet mislopen als ik het kan vermijden!
lamedroid

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Re: Xperia Zop ‎11-02-2013 02:05 PM@lamedroid, iets vriendelijker kan ook wel toch. Het is tenslotte 'maar' een forum. Staat er ergens dat Vodafone hierop snel moet reageren? Die verwachting wordt natuurlijk wel gewekt bij dit soort pagina's. Ben al blij dat we op deze manier contact kunnen hebben, beter als alleen maar naar een klantenservice te kunnen bellen.... 
 
Waarom vriendellijk reageren als ik ontevreden ben over de manier waarop ik word behandeld als klant? Ik word door Vodafone ook niet vriendelijk behandeld.
Zeggen dat dit "maar" een forum is wijst voor mij op onbegrip. Een forum is een hele directe manier om als klant contact te hebben met een bedrijf als Vodafone en vice versa. Vodafone snapt dit net als jij blijkbaar ook nog niet en reageert niet of erg laat en dan ook nog met onvolledige informatie.
lamedroid

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@ Lamedroid
 
Wat betreft het benadelen van vaste klanten tegenover nieuwe klanten, daar ben ik het niet mee eens. Ik ben een vaste klant en heb gewoon de mogelijkheid gehad vanaf dag 1 om het toestel te preorderen icm een contractverlenging. En als ik dus vroeg genoeg ben geweest kan ik ook rekenen op de hoofdtelefoon.
 
 
Ik denk dat je dan de enige bent, hier en op andere fora (tweakers) klaagt men steen en been over de "service" van Vodafone, voornamelijk naar bestaande klanten. Daarnaast kan voor jou dag 1 afgelopen zaterdag betekenen terwijl anderen hier al weken of maanden mee bezig zijn.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
QWERTYlover schreef:
Neem aan dat dat een foutje is van de helpdesk, maar is er een mogelijkheid dat mijn order fout in het systeem staat? Wil dit niet mislopen als ik het kan vermijden!
Dat lijkt me inderdaad een vergissing van mijn collega. Maar je kunt altijd even naar ons twitteren/facebooken/bellen. Dan kijken we het na. NB, we kunnen de volgorde van de bestellingen niet zien dus bepalen of je een van de gelukkigen bent kunnen we niet. Maar je bestelling checken is geen probleem 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic