dwijnveldt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Xperia Z

Recentelijk is de Xperia Z aangekodigt door Sony, deze zou rond begin maart verkrijgbaar zijn in Europa. Is er bij Vodafone al wat bekend over deze telefoon en of deze geleverd gaat worden?

Mvg,

dwijnveldt

============
Mod-edit door BasT:
Vanwege de vele vragen over de pre-order actie bij dit toestel is daar een apart topic voor gemaakt dat je hier vindt.
426 Reacties 426
lamedroid

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Maartje, 
 
"fijn" dat er in ieder geval 1 van de vele mods wat van zich laat horen. Jammer dat je niks toevoegt. Loze uitspraken als "we gaan er achter aan" en "het is voor ons erg lastig" (om je eigen inventaris bij te houden? of bestellingen bij te houden? ) zullen mensen die weken geleden al besteld en betaald hebben echt niet gerust stellen. Grappig dat alle ander providers de zaakjes dan wel op orde hebben en Vodafone als enige nu klanten behoorlijk benadeelt.
Ook " We doen dus liever geen uitspraken over levertijden omdat we op die manier ook kunnen voorkomen dat jullie worden teleurgesteld" was al wel duidelijk hoor, maar ook veel te laat, ik denk dat er vrij veel mensen zijn die al een tijdje teleur gesteld zijn.
 
Ik raad iedereen aan om over te stappen naar een andere provider en je bestelling te annuleren. Dit is de enige manier om een logge organisatie als Vodafone tot de orde te roepen, het gaat om cijfers en als mensen ineens massaal wegggaan en klagen voelen ze dat in hun portemonnee en dan is het ineens wel belangrijk.
Vodafone is het nieuwe T-Mobile. Kijk naar die organisatie, daar ging het ook heel slecht, maar toen alle klanten ineens vertrokken zijn ze toch maar wat aan hun service (en product) gaan doen, mede dankzij Youp van het Hek.
Ramon__

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Maartje,
 
Kom op zeg. Eerst zeggen jullie dat ze voldoende voorraad hebben, nu weten jullie het niet meer?  Toezegging is toezegging. Hij is overal op voorraad, bij in de winkel, bij de telefonische bestellking (0800-0200043), bij KPN, bij Hi, bij T-mob, bij GSMwijzer, bij Coolblue etc  alleen niet bij de online bestelling van vodafone.  Dat is toch onbegrijpelijk
Het verhaal was, ja bij de pre-orders zijn er veel meer gedaan dat heeft een hele backlog opgeleverd bla bla bla. Gewoon alles optellen en het getal doorgeven aan SONY. Hoe moeilijk kan het zijn. Kennelijk kunnen ze bij de telefonische pre-order wel tellen en bij de online orders niet.
 
Dus de vraag blijft wanneer krijgen alle mensen met een preorder een telefoon?
 
Een ander ding. Waarom is mijn separate toch weggehaald?
Ik wilde een apart topic hebben omdat de leverproblemen niet in het originele topic horen en het topic al te lang begon te worden. Dit helpt niet.
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo Ramon__

De uitlevering van de toestellen is wel al begonnen, maar jammer genoeg heeft nog niet iedereen het toestel ontvangen. Dit is dan weer afhankelijk van de voorraad omdat de voorraad over de verschillende verkoopkanalen verdeeld moet worden. We doen écht ons best om jullie zoveel mogelijk informatie te geven, maar we kunnen jullie moeilijk informatie geven als wij deze info niet hebben. Alle informatie die bij ons bekend is communiceren we hier of in het topic over de headset. Als het inderdaad zo is dat het toestel momenteel helemaal niet meer op voorraad is dan zullen we moeten afwachten totdat er weer een nieuwe voorraad binnenkomt. Zodra dit gebeurt zullen de toestellen die nu nog als "backorder" in het systeem staan worden uitgeleverd. We geven echter liever geen exacte data om teleurstellingen te voorkomen.

We hebben het tweede topic over de leveringen weggehaald om alle communicatie over de Xperia Z centraal te houden in één topic. Het heeft namelijk geen zin om alles dubbel te communiceren.

Nogmaals, zodra wij meer weten dan horen jullie het.


Groeten - Kind regards

Maartje

Moderator
Smartphone Crew - Forum NL


tomthelong

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
maartje, is het idee van pre-order dat je niet dat je bij binnenkrijgen van toestellen, deze als eerste toekent aan deze groep?

Het beeld dat opgeroepen wordt op dit forum is dat de vodafone winkels eeen voorraad hebben, de personen die na de headphone actie hebben besteld een toestel hebben, maar dat de personen die een daadwerkelijke pre-order hebben geplaatst nu nog steeds in backorder staan.

blijkbaar een lifo voorraadtechniek?

Daarnaast is het heel vervelend dat abonnementen niet omgezet worden, en dat hier pas sinds vorige week via de klantenservice over wordt gecommuniceerd. of was het van te voren al op gerekend dat het weken vertraging op ging lopen?

(14 feb- overgang vanaf tmobile abo)
DPKunst

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ook die mail van nog "2 weken wachten" gehad. Het is echt niet te geloven. Ik heb voor de mensen bij Vodafone nog ff het volgende opgezocht: http://en.wikipedia.org/wiki/Pre-order. Hoop dat ze daar wat aan hebben en het voor een volgende release gaan gebruiken.

Zijn er mensen die gezamelijk een klacht in willen dienen bij Vodafone voor het te laat leveren, het voorliegen van klanten, de slechte communicatie enz? Ik hou me aanbevolen...
WRuigendijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Zojuist even contact gehad me T-mobile. Vodafone heeft nog geen stap ondernomen voor nummerportering en dus zit ik er nog een maand langer aan vast. Dus dankzij deze actie heb ik nu nog eens extra kosten ook nog......
Zeer jammer om te zien. Ik begon bij Dutchtone, dat werd Orange, dat werd T-mobile. Oftewel, flink wat jaren klant. Dit zelfde hoopte ik nu te gaan doen bij Vodafone maar dit is niet echt een lekker begin.

Ramon__

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Maartje,
 
Ik ben blij dat eindelijk iemand toegeeft dat er foutive informatie is verspreid. Dus in tegenstelling tot wat eerder vermeld is, namelijk dat er voldoende telefoon zouden moeten zijn voor alle pre-orders, zijn er dus helemaal niet voldoende.
 
Toch begrijp ik het niet. Je weet hoeveel telefoons ge-pre-ordered zijn. Hoe moeilijk is het dan om eerst de telefoons die binnenkomen naar de pre-orders te geven. Op het moment dat die allemaal uitgeleverd zijn, dan pas de andere kanalen bevoorraden.
Nou ja eigenlijk begrijp ik het wel. Jullie willen ook telefoons via de andere kanalen verkopen en de pre-orders zijn al "verkocht". 
Alleen dit voelt gewoon heel onrechtvaardig aan en daarmee overtreed je misschien geen wetboek, maar wel een morele wet. Dit is gewoon geen manier om met klanten om te gaan.
 
Ik heb nog een aantal vragen en hoop dat je die naar alle eerlijkheid wil beantwoorden:
 
1) Ben jij het met mij eens dat het niet eerst uitleveren van alle pre-orders voordat de winkels bevoorraad worden dat dat geen goede manier is om met klanten om te gaan?
 
2) Wat is het percentage van de pre-orders wat tot nu toe is uitgeleverd?
 
Bedankt
 
 
tomthelong

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
volgens mij overtreden ze wel de wet, want bij aanschaf is er verteld dat pre-orders als eerste krijgen en worden uitgeleverd op bestel datum. dit is niet gebeurd, dus dat is een wanprestatie.
daarnaast is er verteld dat binnen 3 dagen nummerbehoud zou worden aangevraagd bij huidige provider, en dat is niet gebeurd. ook dat is een wanprestatie. alleen weet ik niet of een rechter serieus ingaat op een schadeclaim van 20-30 euro.(want wat zijn je werkelijke extra kosten?)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wanprestatie
wanneer de koptelefoon niet geleverd word dan wil ik de moeite wel nemen om een zaak te beginnen.
WRuigendijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Helaas is een wanprestatie redelijk moeilijk aan te vechten.
Stappen die je nu zelf zou moeten ondernemen: Schriftelijk te kennen geven dat ze een wanprestatie leveren waarin je ook een uiterste datum benoemt waarin ze moeten voldoen ( deze datum moet ook redelijk zijn )
Mocht deze datum niet worden gehaald of mocht er niets aan communicatie vanuit Vodafone komen, dan mag je pas echt praten over een wanprestatie.
 
Daarnaast zijn er nog haken en ogen. Vodafone kan het gooien op "onverwachte problemen" en bijvoorbeeld wijzen naar Sony. Gelukkig zegt Sony zelf dat het puur aan Vodafone ligt ( wat zich ook laat zien door winkelvoorraad en andere providers die de telefoon wel direct kunnen leveren ) maar ja.
Suuri

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nu breekt mijn klomp.

5 februari dus mijn Xperia Z besteld. Tot vandaag nog niets gehoord. Af en toe gebeld met de klantenservice, iedere keer kreeg ik weer iets anders te horen. "Er is helemaal geen nummerbehoud aangevraagd mevrouw" tot 'Het nummerbehoud is allang goedgekeurd, het is alleen wachten op het toestel" tot "Excuses, beide heren voor mij hadden het fout, we vragen het nummerbehoud pas aan als we de Xperia Z binnen hebben".

Vanochtend was ik het zat. Eerst gesproken met Jonas van de klantenservice, hij zou mijn order annuleren. Ik hing op en bedacht me toen dat Jonas me helemaal niet om gegevens heeft gevraagd, dus hoe kan hij de order dan annuleren?

Dus ik nog een keer teruggebeld met Vodafone. Eerst gesproken met Marije (...), die verbond me door rmet Rachel (...), die verbond me door met de Smartphone Crew, die verbond me door met Lucas. Toen heb ik opgehangen en nog een keer teruggebeld en toen kreeg ik een jonge man aan de telefoon die 'het toch echt zou gaan regelen'. Mijn order en nummerbehoudaanvraag zou geannuleerd worden.

Krijg ik net een mailtje van de koerier: uw toestel kan morgen bezorgd worden. Ineens kan het toestel bezorgd worden. Ik heb de order nu voor de derde keer geannuleerd. Via de bestelpagina, via Facebook én via e-mail. En als het dan nog niet duidelijk is dan stuur ik ze wel een vliegtuigje met zo'n banner erachter. Maar ik blijf bij T-Mobile.
WRuigendijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dus feitelijk moeten we allemaal 10x gaan bellen dat we willlen annuleren en dan opeens kan er wel een telefoon geleverd worden?
Ramon__

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste AstridG,
 
Ik had een topic aangemaakt met de volgende titel (zie ook boven deze post tenzij die weer aangepast gaat worden)
"Re: Vodafone en klantenservice? frustratie en incompetentie. Xperia Z --- NIET MEER OP VOORRAAD"
 
Eerst mocht er niet een nieuw topic, omdat we geen twee plekken wilde terwijl dit nu al get geval is met de headset actie, die zowel in deze topic als een eigen heeft. Daar is toen door een moderator een apart aangemaakt omdat het duidelijker was. Ik maak een apart topic aan omdat het duidelijker is om deze discussie apart te voeren (het was off-topic om mee te beginnen).
 
Maar nu worden bij alle oude posts het onderwerp aangepast waardoor in eider geval mijn post niet meer met het onderwerp overeenkomt.
 
Graag zo later staan.
 
Ik zou liever zien dat er ASAP voor mij een telefoon geregeld wordt ipv moeite in dit soort dingen gestopt wordt
 
Bedankt.
 
WRuigendijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ramon, kijk voor de grap eens het hele topic door. Enorm veel berichten worden ge-edit etc. Blijkbaar is dit boeiender dan klanten tevreden houden 🙂
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ramon__ schreef:
Beste AstridG,

Ik had een topic aangemaakt met de volgende titel (zie ook boven deze post tenzij die weer aangepast gaat worden)
"Re: Vodafone en klantenservice? frustratie en incompetentie. Xperia Z --- NIET MEER OP VOORRAAD"
.

Misschien heb ik je post verkeerd begrepen. Hij gaat voornamelijk over de levering van je toestel. In dat geval past hij beter onder het onderwerp waar hij nu bij staat. De titel wordt dan aangepast om het geheel overzichtelijk te houden.
Als je juist de klantenservice wenst te benadrukken, dan kan er inderdaad beter een apart onderwerp van gemaakt worden.
Jij mag het zeggen 😄

Wat betreft je toestel: Ik snap dat je de iritatiegrens nu wel hebt bereikt. Begrijpelijk ook. Het liefst zou ik je het toestel meteen sturen. Die mogelijkheid heb ik echter niet. Hoe graag ik het ook zou willen. Ik kan je alleen informeren via het forum.
Ramon__

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hi Astrid,
 
quote:
 
"Als je juist de klantenservice wenst te benadrukken, dan kan er inderdaad beter een apart onderwerp van gemaakt worden."
 
Kennelijk mag ik het niet zeggen, omdat mijn topic weggehaald werd en gemerged werd in deze...
 
Anyway. Genoeg worden hierover. 
 
Als je echt wilt helpen: stap op de fiets (of in de auto, maakt mij niet uit), naar de vodafone winkel. Pak een Xperia Z, neem een mooie envelop en schrijf mijn adress er op. Paar postzegels erop en klaar! 😛
 
 
Ramon__

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hi Astrid,
 
Nog iets: Ik heb nog geen mail gehad met "je moet 2 weken wachten".
Betekend dit:
1)  Ik krijg de telefoon binnen 2 weken?
2) De order is nog niet eens zo ver dat hij doorgezet is en ik krijg die mail pas over 2 weken?
 
Bedankt
 
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ramon__ schreef:

Kennelijk mag ik het niet zeggen, omdat mijn topic weggehaald werd en gemerged werd in deze...

Zeker mag je dit zeggen. Je bericht is toch niet helemaal verwijderd? Alleen verplaatst.
Maargoed. Ik begrijp dat je het toch liever hier laat staan?


Ramon__ schreef:
Nog iets: Ik heb nog geen mail gehad met "je moet 2 weken wachten".
Betekend dit:
1) Ik krijg de telefoon binnen 2 weken?
2) De order is nog niet eens zo ver dat hij doorgezet is en ik krijg die mail pas over 2 weken?
Goeie vragen. Ik heb hier geen antwoord op. Hiervoor heb ik meer gegevens nodig. Heb je al contact gezocht via Facebook/ Twitter?

WRuigendijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ondertussen heb ik een mail voor uitlevering ontvangen en heb ik de afspraak voor morgen staan!
 
Moraal van dit verhaal: Blijf moed houden mensen.
Ik had overigen geen mail gehad m.b.t. "u krijgt uw telefoon over 2 weken", dus wellicht als je nu die mail nog niet hebt gehad ontvang je 1 dezer dagen je telefoon. Echter is dit puur gis-werk en daar houden we zo langzamerhand niet meer zo van.
 
Ik heb overigens op 11-02 besteld.
 
Als het goed is moet ik de headset er ook meteen bij krijgen, dus dit zal ik morgen ook nog even posten of deze er inderdaad meteen bij zit. Wellicht neemt dat ook weer wat angst weg bij mensen.
Ramon__

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hi Astrid,
 
Dank je voor het aanbod maar ook hier heb ik net een email gekregen en heb ik een afspraak gemaakt om voor vrijdag de levering te doen.
 
Moraal is uiteindelijk wordt er geleverd. Het verdient zeker geen schoonheidsprijs. Hopelijk zit de headset er bij anders kan het gezeur weer van voren af aan gebeuren.
 
Mijn advies naar de mensen die nog steeds niets te horen hebben gekregen: gewoon blijven bellen, vragen, emailen, twitteren etc. Dat is de enige manier op een beetje aktie ondernomen wordt en het duidelijk is dat dit niet de manier is om met klanten om te gaan.
 
Thx
MaxHunt

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
bellen? vragen? Het is heel simpel:
- wil je snel en met zekerheid de telefoon: ga naar een andere winkel die 'm op voorraad heeft
- blijf je bij vodafone: dan heb je totaal geen zekerheid. Je weet niet wanneer je 'm krijgt en je kunt de berichten van vodafone niet vertrouwen (er waren toch genoeg pre-orders voor iedereen? en de eerste pre-orders kregen als eerste de telefoon? etc. etc.)

Ik heb ben voor zekerheid gegaan. Vrijdag besteld, zaterdag gekregen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic