dwijnveldt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Xperia Z

Recentelijk is de Xperia Z aangekodigt door Sony, deze zou rond begin maart verkrijgbaar zijn in Europa. Is er bij Vodafone al wat bekend over deze telefoon en of deze geleverd gaat worden?

Mvg,

dwijnveldt

============
Mod-edit door BasT:
Vanwege de vele vragen over de pre-order actie bij dit toestel is daar een apart topic voor gemaakt dat je hier vindt.
426 Reacties 426
WRuigendijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
En mijn andere collega krijgt 'm ook morgen en heeft 'm ook later besteld................. 😞 Tot op heden zelf nog niets gehoord,status nog niet anders.. Blijkbaar krijgen de nieuwste klanten dus eerst de telefoon geleverd en vroege beslissers pas later.
Marc28

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, hun tekst in het zwart klopt volgens mij niet meer. Want ik heb zelf 19/2 besteld en heb ook nog steeds geen bevestiging wanneer ik hem krijg. En heb ook al mensen na mij eerder hun toestel zien ontvangen.
 
"Het  door jou bestelde artikel is nieuw in ons assortiment en wij wachten nog op de  eerste levering vanuit de leverancier. Zodra we het product voorradig hebben,  bellen we je voor het maken van een leverafspraak.

Indien wij  onvoldoende voorraad ontvangen om alle bestellingen uit te kunnen leveren,  zullen wij de oudste bestellingen als eerste uitleveren."
 
 
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Weet iemand van de moderators / webcare of er vandaag inderdaad weer een levering geweest is, en/of wanneer de volgende batch telefoons aan klanten verzonden wordt? Alvast bedankt.
Ramon__

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Op de 12de heb ik een xperia z besteld nadat ik de bevestiging gekregen had dat de hoofdtelefoon aktie inderdaad. Vol spanning volgde ik de berichten wanneer deze eindelijk geleverd zou worden. Vrijdag 22 februari kwam het bericht dat ze binnen waren bij vodafone en dat ze verspreid zouden worden over de verkoopkanalen en dat ze spoedig uitgeleverd zouden worden en dat je bericht via de email zou krijgen om een afspraak te maken met de koerier.
 
Dit bleef op zich laten wachten dus heb ik afgelopen week woensdag met de klantenservice gebeld waar de telefoon bleef "hij kan elk moment verstuurd gaan worden, hij staat op 'administration fase 2'". Vrijdag nog niets dus ik maar weer bellen. Nu was het verhaal "oh ik zie dat hij binnen is en al bij de koerier ligt". Dus ik kreeg een nummer en belde met de koerier, nee op dat adres hebben wij nog geen order....... ZUCHT........ Dus ik dacht, nou ja zal nog wel niet helemaal verwerkt zijn in de computer zal maandag wel goed komen. Vandaag dus nog steeds niets, dus ik maar een bericht naar@vodafoneNL gedaan. Ze vreogen om mijn order nummer etc. Dat heb ik gegeven, en het antwoord duurde even (wat op zich begrijpelijk is), dus ik begon het forum maar te lezen. Daar zag ik berichten staan dat sommige mensen die al heel lange geleden besteld hadden ook nog niets hadden terwijl andere wel al de telefoon binnen hebben. Daar werd ik een beetje geaggiteerd van dus heb ik meteen de telefoon gepakt.
 
Ik begon mijn verhaal aan de telefoon met ik heb een heb een xperia z besteld. Bijna nog voordat ik mijn zin af had begon hij al met "hij is niet meer op voorraad".  Dus ik reageer boos, dat kan niet waar zijn, ze hadden genoeg op voorraad voor iedereen. Maar geod hij ging de order opzoeken. Ik in de wacht, na 2 minuten, verbinding weg... ZUCHT.... Nog maar eens bellen. Iemand anders aan de lijn hij begon bijna identiek met niet op voorraad, alsof ze daar voor gebriefd waren of zo?!? Ondertussen zag ik dat ze ook op mijn tweet gereageerd hadden. En de man aan de telefoon zei dat vandaag een collega er ook al naar gekeken had (dat was die eerste aan de telefoon, of de mensen bij webcare), maar dat de order "hing" op de credit check en dat die nu weer opnieuw ingezet zou worden, en dat ondertussen de 
 
telefoons op waren
 
.het kan nog wel 2 weken duren voordat ze ze weer op voorraad hebben....
 
aarrrrgggghghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
 
Dit geloof je toch niet. In de winkel zijn ze gewoon op voorraad. Ik heb een pre-order gedaan dus vodafone wist gewoon dat ik een telfoon wilde. Alle orders optellen en aan sony doorgeven. Hoe moeilijk kan het zijn.
 
Ook lees ik in mijn order bevestiging dat ze op volgorde van bestelling uitgeleverd worden, NIET DUS.
 
 
 
Dit is gewoon echt triest. Ik zit me af te vragen of ik mijn verhaal niet gewoon moet verkopen aan t-mob of KPN of zo
 
Nu even terug komen op de titel van dit bericht. Of dit nu incompetentie is of niet, ik weet het niet. Frustratie is het in ieder geval wel.
 
Ik hoop dat ik via deze weg tot een acceptabele oplossing te komen. Ik wil compensatie van het extra abbo geld dat ik bij t-mob kwijt ben en een schadevergoeding voor het leed. 
 
Ik raad in ieder geval iedereen aan die nog geen telefoon heeft om onmiddelijk te bellen. Het kan gewoon op het p 0800-020 00 56 tot 21:00 gewoon optie 1 en dan optie 1, dan krijg je iemand aan de lijn.
 
Zucht.
 
 
 
 
 
Ramon__

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb net met de klantenservice aan de telefoon gehangen. (Check mijn ander topic wat ik begonnen ben).
 
NEE niet meer op voorraad. Duurt nog 2 weken voordat hij weer op voorraad is. In de winkel is hij gewoon wel op voorraad.
 
Wat ze hier aan het doen zijn is de pre-order klanten aan het benadelen (ik zou ook een ander woord hiervoor kunnen bedenken overigens). 
 
Mijn advies bel nu met 0800-020 00 56. Kan tot 21:00 is gratis. Gewoon optie 1 en dan weer optie 1 nemen, dan heb je binnen 3 seconden iemand aan de lijn.
 
Elke dag terug bellen tot ze leveren. Dat ga ik ten minste doen.
 
Edit: http://forum.vodafone.nl/t5/Sony/Vodafone-en-klantenservice-frustratie-en-incompetentie-Xperia-Z/td-p/55396
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Heb je een los toestel besteld of een abonnement?
 
Aangezien bij mij het geld al is afgeschreven dus een credit check geen probleem zou moeten zijn, vraag ik me af of ik nu ook nog 2 weken moet gaan zitten wachten of dat er al een toestel voor me gereserveerd is dat op punt van uitleveren staat.
Ramon__

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Toestel met abonnement.
En nee ik heb ook geen issue met credit check. Om onduidelijke reden is hij blijven "hangen". Dus niet negatief. 
 
Hele grote kans dat bij jouw hetzelfde is. Ik zou maar bellen, dan weet je het ten minste. wat is de status van je bestelling? "wordt verwerkt"?
 
Telefoons worden niet gereserveerd. Je worden gewoon uitgeleverd, daarom is er nu ook niet een voor mij.
 
Gewoon bellen nu. Kan nog net voor 21:00
 
koudekermis

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het is triest en bedroevend dat klanten die preorderen op deze manier behandeld worden. Wat kunnen we eraan doen?
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Is nu net te laat om te bellen, maar als ik het zo hoor heeft het ook geen zin. De mensen aan de lijn kunnen er weinig aan doen en raken er zelf waarschijnlijk ook gefrustreerd van. De telefoons zijn op en mijn geduld ook. En wie zegt dat er überhaupt nog hoofdtelefoons worden geleverd door Sony, of dat er nog genoeg klaarliggen bij Vodafone? Ik zou bijna Sony een kopie van mijn pre-order willen sturen en vragen of ze niet alsnog een hoofdtelefoon voor me kunnen regelen als ik nu via CoolBlue bestel.
 
Het frustrerende is dat heel veel mensen dat ding niet willen en gewoon verkopen.. marktplaats staat er vol mee. Terwijl ik juist wel heel graag dat ding wil. Stom genoeg heb ik bij Vodafone besteld omdat dat 60 euro goedkoper was. Nu heb ik het idee dat ik die hoofdtelefoon nooit ga zien, zelfs niet als ik nog 3 weken wacht.
 
De HTC One is al getoond, maar daar lig ik niet wakker van. Over 2 weken is echter ook de Galaxy S4 al aangekondigd en dan begint de Xperia Z toch alweer bijna verouderd aan te voelen. Als ik hem daarna pas binnenkrijg is juist dat euforische gevoel van EVENTJES het beste toestel hebben ook weg. Bovendien is m'n vriendin de 11e jarig en heb ik haar m'n S3 beloofd, gaat een beetje lastig als ik dan zelf nog geen andere telefoon heb. Nu kan ze wel wachten, maar toch..
 
Ik heb m'n abonnement niet verlengd en zou kunnen gaan 'dreigen' dat ik naar een andere provider ga, maar ach, het is overal even slecht geregeld. Geldt voor alle telecom- en nutsbedrijven: zolang je gewoon maandelijks betaalt en alles goed gaat is er niks aan de hand. Als je in een iets afwijkende situatie terecht komt ben je de sjaak.
 
Een dame van de Vodafone telefonische klantenservice heeft me vorig jaar heel goed geholpen met een probleem dat ze eigenlijk niet op hadden hoeven lossen (mijn geimporteerde toestel werkte niet goed omdat door Verizon ergens een fout vodafone.com adres was ingebakken). In plaats van te zeggen "Sorry meneer, maar dit is niet ons probleem" werd mijn ongebruikelijke verzoek ingewilligd en het resultaat was dat alles werkte! Door die ervaring werd mijn vertrouwen in Vodafone versterkt. Nu is de balans helaas weer terug op 'neutraal'.
 
Edit: Ik krijg de neiging m'n order uit te printen en een Vodafone winkel binnen te lopen.. maar volgens mij had iemand dat al geprobeerd en wilden/konden ze hem/haar ook niet verder helpen..
koudekermis

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hier een soortgelijk verhaal. Ik ben zwaar gefrustreerd dat mijn telefoon nog niet is aangekomen. Ik heb een los toestel op 13 februari besteld. Tot mijn verbazing verstuurt Vodafone niet op basis van datum, maar op basis van het type abonnement. In dit geval hebben verlengers de telefoon wel al mogen vervangen terwijl andere klanten - die eerder hadden besteld - nog steeds te wachten op hun telefoon. 
 
Hoe zou jij je voelen als je urenlang in een rij staat en dat ze vervolgens de laatkomers als eerste helpen. Een gevoel van frustratie en woede komt daarvan in mij op. En dat is eigenlijk nog niet eens het ergste. Het meest chenante van deze situatie is dat er helemaal niet gecommuniceerd wordt met de klant. Ik weet ook niet wat ik hiermee aan moet. Een ding is zeker, ik zal NOOIT meer iemand Vodafone aanbevelen. 
DPKunst

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hier hetzelfde. Los toestel besteld op 16 februari en met creditcard betaald. Wat ik dan ook al erg raar vind dat ze bij zo'n pre-order wel direct het geld eraf halen ipv reserveren. Maargoed, tot nu toe helemaal niets gehoord. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Mail wordt niet beantwoord, via Facebook wordt je doorverwezen naar de telefoon, in de winkel kunnen ze je ook niet helpen. Wat een ongeregeld zooitje. Had ik nu maar niet die paar euro bespaart en m gewoon ergens anders besteld. Dan maar zonder koptelefoon. Het is gewoon echt asociaal wat hier gebeurd. Bij een ander nu bestellen is morgen in huis. Als ie er eind van de week nog niet is dan annuleer k m'n order wel. Mogen ze dat ding ergens stoppen waar de zon niet schijnt. Tot zover pre-orderen bij Vodafone...
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Misschien is dat juist hun strategie: mensen frustreren zodat ze hun pre-order cancellen, en dan straks lekker al die gratis hoofdtelefoons verkopen in de Vodafone winkels..
WRuigendijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ohoh bij mij staat er ook nog wordt verwerkt......... morgen maar eens bellen....... jammer dat het allemaal zo moet en er overal andere, en dus misleidende, verhalen rond gaan. Die medewerker van Vodafone zegt dit, die dat.... Compliancy is ver te zoeken helaas.
tomthelong

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Jongens, is er een rechtenstudent hier?
Want kan hier worden gesproken van een wanprestatie of kan vodafone zich beroepen op overmacht?
Ze hebben immers zelf de later bestelde telefoons uitgeleverd....
 
Want mochten we 2 weken nog moeten wachten dan heb ik weinig problemen mee om claim in te dienen.
die 75 euro proces kosten boeien we dan geen drol 😉
 
(14 feb-overstap vanuit tmobile abo)
ME8

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
5 Februari heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij vodafone en heb ook gekozen voor de Xperia Z.  Tot op heden niks meer vernomen van vodafone.
 
Bij elk contact wat ik heb met vodafone krijg ik een ander antwoord waarom mijn telefoon nog niet geleverd zou zijn.
 
besteld.
 
De volgende problemen welke ze mij genoemd hebben:
- Probleem bij de creditcheck, de volgende medewerker vertelde dat hier nooit een probleem is geweest.
- Problemen met nummerbehoud, de volgende medewerker vertelde dat hier nooit een probleem is geweest.
En zo kan ik nog even doorgaan, hieruit blijkt gewoon dat de klantenservice je niet serieus neemt
 
Ook zijn ze bij de klantenservice (contact 04-03) niet op de hoogte dat er al telefoons worden uitgeleverd welke na 5 februari zijn
 
In de mail welke vodafone aan haar klanten stuurt schrijven ze het volgende
 
"Het  door jou bestelde artikel is nieuw in ons assortiment en wij wachten nog op de  eerste levering vanuit de leverancier. Zodra we het product voorradig hebben,  bellen we je voor het maken van een leverafspraak.

Indien wij  onvoldoende voorraad ontvangen om alle bestellingen uit te kunnen leveren,  zullen wij de oudste bestellingen als eerste uitleveren."
 
Hierin zeggen ze zelf dat oude orders als eerste worden uitgeleverd, dit is een belofte die vodafone niet nakomt. En ze blijven je maar mooie verhaaltjes vertellen.
 
In het contact wat ik gisteren met de klantenservice had kreeg ik de oplossing om mijn de bestelling maar te annuleren omdat ik geen genoegen nam met het antwoord "U moet gewoon nog even wachten, ik weet het ook niet"  . Dit is een service van de slechtste kwaliteit. Ook zei deze medewerker dat het Vodafone niet uitmaakt of een klant wel of niet blijft. Dit zijn hele vreemde uitspraken op een klantenservice.
 
Ik hoop dat er iemand bij vodafone eens sireus naar de kwaliteit van de klantenservice gaat kijken.
 
 
ME8

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
5 Februari heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij vodafone en heb ook gekozen voor de Xperia Z.  Tot op heden niks meer vernomen van vodafone.
 
Bij elk contact wat ik heb met vodafone krijg ik een ander antwoord waarom mijn telefoon nog niet geleverd zou zijn.
 
besteld.
 
De volgende problemen welke ze mij genoemd hebben:
- Probleem bij de creditcheck, de volgende medewerker vertelde dat hier nooit een probleem is geweest.
- Problemen met nummerbehoud, de volgende medewerker vertelde dat hier nooit een probleem is geweest.
En zo kan ik nog even doorgaan, hieruit blijkt gewoon dat de klantenservice je niet serieus neemt
 
Ook zijn ze bij de klantenservice (contact 04-03) niet op de hoogte dat er al telefoons worden uitgeleverd welke na 5 februari zijn
 
In de mail welke vodafone aan haar klanten stuurt schrijven ze het volgende
 
"Het  door jou bestelde artikel is nieuw in ons assortiment en wij wachten nog op de  eerste levering vanuit de leverancier. Zodra we het product voorradig hebben,  bellen we je voor het maken van een leverafspraak.
Indien wij  onvoldoende voorraad ontvangen om alle bestellingen uit te kunnen leveren,  zullen wij de oudste bestellingen als eerste uitleveren."
 
Hierin zeggen ze zelf dat oude orders als eerste worden uitgeleverd, dit is een belofte die vodafone niet nakomt. En ze blijven je maar mooie verhaaltjes vertellen.
 
In het contact wat ik gisteren met de klantenservice had kreeg ik de oplossing om mijn de bestelling maar te annuleren omdat ik geen genoegen nam met het antwoord "U moet gewoon nog even wachten, ik weet het ook niet"  . Dit is een service van de slechtste kwaliteit. Ook zei deze medewerker dat het Vodafone niet uitmaakt of een klant wel of niet blijft. Dit zijn hele vreemde uitspraken op een klantenservice.
 
Ik hoop dat er iemand bij vodafone eens sireus naar de kwaliteit van de klantenservice gaat kijken.
Ramon__

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik neem aan dat de moderators/vodafone medewerkers op dit forum toch wel het lef hebben om hierop te reageren.
 
Dus graag zie ik een reaktie tegemoet. Met bevestiging dat de telefoons inderdaad niet meer op voorraad zijn, danwel een ontkenning.
WRuigendijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Geen studie rechten, wel ervaring met klantenservice regels etc. Simpel zat: liegen mag niet. Vertellen dat er problemen zijn met een betaling of nummer portering wat vervolgens niet klopt is niet compliant en 1 van de belangrijkste speerpunten van welk callcenter dan ook om aan te werken.
Schieten wij er echter wat mee op? Helaas niet. Dat is een leuke taak voor een marketeer bij Vodafone om het callcenter te bezoeken en dit recht te zetten, maar ik denk dat we ook dit kunnen vergeten 😉
 
Hopelijk kan er vandaag in ieder geval een mod wel antwoord geven op de vragen die hier staan. Telefonisch etc worden we niets wijzer ( zelf net ook gebeld en kreeg 1 of ander onzin verhaal dat "die van mij er toch echt nu al had moeten zijn" , waarop ik zei dat ik dan toch echt een telefoontje had moeten krijgen aangezien ik een nieuwe klant ben etc. En daarop bleef het redelijk stil om weer 't zelfde te horen te krijgen.)
tomthelong

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
net ook gebeld:
telefoniste: Er is een fout opgetreden bij de credit check, en we wachten op de afdeling om die goed te keuren
Ik: maar de 15de was mijn credit check al goedgekeurd?
Telefoniste: ja, maar die is daarna niet op actief gesteld, houdt nog rekening met 7 tot 9 werkdagen.
 
De bull**bleep** die die meisjes elke dag moeten verkopen moeten ze zelf toch ook geen voldoening uit krijgen?
 
(14 feb - overgang vanaf tmoible abo)
Ramon__

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik kreeg dus hetzelfde antwoord... Geen idee of het echt is of niet, klinkt een beetje een verhaal om mensen af te poeieren om te verhullen dat er geen telefoons meer zijn....
 
Ik wil nu wel eens het echte verhaal weten.
 
Quote:
Hoi marcosvt,
Uitlevering van dit toestel is al begonnen. De voorraad is idd beperkt, maar volgens de laatste informatie die wij hebben, is er wel genoeg voor de pre-orders. Helaas kan ik je ook geen duidelijkheid geven over de volgende lading
Voor vragen mbt tot de headset wil ik jullie verwijzen naar: http://voda.fo/ne/5w518
Groeten - Kind regards
Robbie
ModeratorSmartphone Crew - Forum NL
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic