Hallo Vodafone,
Ik volg al een aantal dagen de berichtgeving omtrent de levering van een hoofdtelefoon bij voorbestelling van een Sony Xperia Z.
Dit omdat ik vorige week mijn Vodafone abonnement verlengt heb, met daarbij een Sony Xperia Z. Waar andere providers én losse verkooppunten adverteren met de hoofdtelefoon, doet Vodafone dat niet. Dit roept uiteraard vragen op, aangezien de actie geïnitieerd wordt door Sony spreekt het voorzich dat de actie gericht is op Sonyklanten, waar ik er - als Vodafone abonnee- ook een van ben.
Aangezien ik de berichtgeving hierover -op onder andere dit forum- erg uiteenlopend vind heb ik -meerdere keren- telefonisch contact gezocht met de Vodafone klantenservice onder 1201 en daarbij heb ik mij toch wel enigzins verbaasd over de gang van zaken.
Tijdens het eerste telefoongesprek, op woensdag 6 februari, is mij verteld dat de actie van de hoofdtelefoon niet bekend is bij Vodafone en het dus niet duidelijk is of hij bij de telefoon geleverd zal worden.
Tijdens het tweede telefoongesprek, een dag later, is mij verteld dat de hoofdtelefoon wel degelijk bij de telefoon geleverd zal worden.
Tijdens het derde telefoongesprek, vrijdag 8 februari, is mij verteld dat de hoofdtelefoon niet bij de telefoon geleverd zal worden.
Vandaag, maandag 11 februari, heb ik direct contact gezocht met Sony. Ik heb simpelweg gevraagd of ik bij voorbestelling van een Sony Xperia Z via Vodafone ook recht heb op de gratis hoofdtelefoon. De telefonist heeft hierbij een lijstje opgenoemd van deelnemende partijen en hierbij is Vodafone als deelnemende partij genoemd. Wel is mij gezegd dat het misschien zou kunnen zijn dat alleen nieuwe aanvragen -nieuwe Vodafoneleden- zouden profiteren van deze actie.
Ik ben nu toch wel erg benieuwd waarom Vodafone de actie niet communiceert. Misschien is dit niet bewust, maar dan wil ik toch adviseren dit wel te doen aangezien Vodafone hierdoor nieuwe klanten misloopt. Is dit stilzwijgen wel bewust, dan zou ik graag willen weten waarom Vodafone ervoor kiest deze Sonyactie te blokkeren en dan kan ik er nog voor kiezen om het toestel los aan te schaffen via een verkooppunt en mijn contractverlenging te annuleren en te gaan voor een sim-only abonnement, zodat ik wel gewoon profiteer van deze actie.
Mvg, M. Verweij