dwijnveldt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Xperia Z

Recentelijk is de Xperia Z aangekodigt door Sony, deze zou rond begin maart verkrijgbaar zijn in Europa. Is er bij Vodafone al wat bekend over deze telefoon en of deze geleverd gaat worden?

Mvg,

dwijnveldt

============
Mod-edit door BasT:
Vanwege de vele vragen over de pre-order actie bij dit toestel is daar een apart topic voor gemaakt dat je hier vindt.
426 Reacties 426
sstolk90

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En als bestaande klant krijg je een mail van de koerier met track&trace nummer waarmee je je toestel kan volgen.
MaaikeO

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mijn eerste post hier. Account aangemaakt, omdat het niet lukt mijn orderstatus raad te plegen.
Volg dit topic nu een paar dagen, nadat ik aan het begin van deze week mijn bestaande Vodafone abonnement (iPhone 275) online via Vodafone Friends and Family verlengd heb in combinatie met de Sony Xperia Z. Uiteraard heb ik gezien dat er een langere levertijd op de Xperia Z staat. Niet zo'n probleem, ware het niet dat ik het wel erg prettig vind om mijn orderstatus te kunnen raadplegen, maar dat gaat dus niet.
Het nieuwe abonnement is al wel ingegaan en op zich zou ik het ook bijzonder prettig vinden om een indicatie te krijgen van binnen welke termijn ik er op rekeken kan dat de Xperia weer leverbaar is. Tenslotte dien je wel met je werktijden rekening te houden e.d. met betrekking tot de aflevering.
Ik lees zojuist hier een paar berichtjes boven dat er weer een zending binnen gekomen is. Ben dan ook benieuwd of ik snel wat zal horen. Belangrijker nog, ik hoop dat het snel weer mogelijk wordt om de orderstatus te raadplegen.
 
Tussentijdse update:
Zojuist heb ik ook even met de klantenservice van VF F&F gebeld. Gewoon, omdat ik wilde weten hoe het mogelijk was dat ik steeds mijn orderstatus niet kon bekijken wegens een technische fout. Gezien mijn onregelmatige werktijden vind ik het gewoon handig alles een beetje te kunnen volgen. Tot mijn verbazing geeft de mevrouw aan de telefoon aan dat mijn toestel bij PostNL aangeboden is. Sterker nog... de koerier was al onderweg en zal hier tussen 15:00 en 17:00 uur zijn.

Oké... ik ben bijzonder verbaasd kan ik wel zeggen. Ik heb op dinsdag 12 maart tussen 17:00 en 18:00 mijn bestelling online geplaatst. Het betreft wel een verlenging. Natuurlijk is het afwachten of de telefoon ook werkelijk vandaag geleverd wordt. Dan volgt hier sowieso een update. Erg snel geregeld dit allemaal, ben het eigenlijk ook wel anders gewend. Maar goed, een beetje positieve feedback voor VF mag ook weleens.
Majin

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oke de post is dus geweest vandaag...... Niemand thuis omdat Vodafone geen levering-mail had gestuurd.......... Morgen komt de post 2de keer proberen te leveren.

Morgen dus eindelijk mijn XZ binnen.
MaaikeO

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zojuist heb ik de Xperia Z mogen ontvangen.
Bedankt Vodafone!
lamedroid

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Lekker bezig Vodafone! Negatieve, maar eerlijke! berichten worden verwijderd en dummy's plaatsen positieve berichten. Lekker geloofwaardig dit allemaal. 
MaaikeO

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Iamedroid: je kunt ook overal spoken zien natuurlijk, maar ik ben geen dummy hoor.
Gewoon een klant, die verlengt heeft en hier op zoek was naar info over de orderstatus shizzle.
Niet meer, niet minder. En nee, ik heb ook geen aandelen.
Behalve dat ik iedere maand mijn facturen voldoe aan Vodafone heb ik geen enkel ander belang of aandeel bij/ in dit bedrijf.
ietspuntjepuntj

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Yay het pakketje met daarin de telefoon was vandaag toch binnen gekomen. 🙂

Ik had trouwens geen verzendbevestiging van vodafone of iets van de leverancier. Maar wat maakt het uit, ik heb em binnen!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
ietspuntjepuntj schreef:
Yay het pakketje met daarin de telefoon was vandaag toch binnen gekomen. 🙂

Ik had trouwens geen verzendbevestiging van vodafone of iets van de leverancier. Maar wat maakt het uit, ik heb em binnen!
Ga hem maar snel uitproberen dan 😄
Veel plezier ermee.
Het zou leuk zijn als je je ervaringen met het toestel deelt op ons forum 😉
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Beste lamedroid,

Op het forum mag iedereen posten wat hij of zij wil, mits de posts voldoen aan de huisregels.
Als mensen positieve berichten willen sturen, dan hebben ze daar alle recht toe, iedereen mag zijn of haar mening delen, negatief of positief. Of mogen mensen in jouw ogen alleen maar klagen hier?
Iedereen ervaart op zijn eigen manier zaken, dus zal ook andere meningen geven. Respecteer dit a.u.b.
En het feit dat de moeite word genomen om een uitvoerige goed onderbouwde post te schrijven zal geresulteerd hebben in het ontvangen van kudo's.

Je bent al een paar keer door de mods hier op het forum gevraagd om wat minder negatief te reageren, omdat jouw manier van reageren al vaker in strijd is geweest met de huisregels, daarnaast komt het de sfeer op het forum niet ten goede.
Je beledigt nu ook mede forum gebruikers, dat is zeker niet de bedoeling, daarom zal ik die posts ook verwijderen of delen ervan waarvan ik van mening ben dat deze niet gepast zijn.

Ik wil je bij deze voor een laatste keer vragen om je te houden aan de huisregels, on topic te blijven en de andere forumgebruikers te respecteren.


zakelijkx

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben zeer teleurgesteld in Vodafone.
 
Zoals gelezen is er door Vodafone veel frustratie gecreerd onder haar klanten, plus ik erbij.
Lange wachtijd voor de xperia z, daar heb ik begrip voor, de zakelijke leven is anders als gezien wordt.
 
Maar dat bedrog, de onproffesionaliteit, en het sturen van klanten naar verkeerde richtingen slaat totaal nergens op.
 
18 februari mijn online bestelling geplaatst, 14 maart ontvangen.
 
Tussentijds paar keer gebeld, of de aanvraag goed was overgekomen vanwege onzekerheid door delange wacht tijd.
 
1: Vodafone bij de eerste gesprek naar mij toe, u krijgt ook de headset erbij want je hoort bij de eerste 1000    klanten.
2: Vodafone bij de tweede gesprek naar mij toe, u heeft op de 18e besteld, dus u behoort tot de laatste van de actie, u krijgt dus de headset erbij.
3: Vodafone bij de derde gesprek naar mij toe, de actie is 25 februari verlopen, u bent preorder dus u krijgt de headset erbij, voucheur zit in de pakket, aanvraag doet u bij Sony.
4. Gisteren Xperia Z ontvangen, leuk en aardig, geen voucheur of enige link naar waar de toezeggingen gedaan zijn.
5: Vandaag Vodafone gebeld (15-3-2013), Goedendag customer support, ik heb netjes mijn Xperia Z ontvangen, maar ik heb geen email of voucheur gehad om bij Sony mijn headset te laten opsturen, Vodafone naar mij toe: Als u die niet heeft dan krijgt u het niet, waarom vraag ik, en leg ik de situatie uit, Vodafone: raar, je moet Sony bellen want hun regelen dat, ik vraag waar hebt u de informatie vandaan, kunt u dat bij uw supervisor verifieren vraag ik, Vodafone: Ok wacht ff, na een minuut, beste klant je moet echt even Sony bellen, anders moet u maar een klacht indienen, Ik zeg nee, dat heb ik niet gevraagd maar goed, Als Vodafone zijn klanten naar Sony doorverwijst kunt u mij dan de nummer van Sony geven? Vodafone: nee dat weet ik niet, moet je toch even zelf achteraan gaan, Bedankt en daarna heb ik opgehangen,
 
Sony gebeld met de klantenservice 0900 nummer natuurlijk, na mijn vraag ivm de headset lachte de medewerkster mij toe, ik mee lachen omdat ik al wist wat het betekende, Sony levert nooit headsets mee, Sony levert de producten, en de provider zorgt dat de levering compleet bij hun klanten aankomt.
Ook wist de nette customer supporter mij mee te geven dat ik niet de eerste was die belde en de zelfde andwoord van Sony kreeg.
 
Als proffesional dacht ik een proffesionele provider te hebben gekozen met de 3 zakelijke abonnementen die ik bij Vodafone heb.
 
En dit gaat niet om een headset, dit is nu een principe kwestie geworden, de manier waarop de ongetrainde customer service met hun klanten omgaan, werkelijk triest, ik heb er geen worden voor.
 
ONLINE-20130218-184306638-06
 
Met hartelijke groet,
Een zeer teleurgestelde Klant.
 
 
 
MaaikeO

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Laat ik hier dan nog maar een keertje reageren...
Ik ben nu misschien 6 á 8 jaar klant bij Vodafone. Ooit de overstap gewaagd en ik kan iedereen hier vertellen....wat een drama. Dat was nog in de tijd van die-hard smssen. Zorgeloos sms blox erbij, werkte niet. Spookfacturen tot en met... een werkelijke ramp. Ik ga hier niet uitleggen hoeveel uurtjes contact hierin hebben gezeten met betrekking tot de klantenservice. Uiteindelijk is het allemaal goedgekomen, waarom? Tja, wellicht (en ik ben geen professional) doordat ik iedere keer mezelf goed en juist heb weten te onderbouwen, beargumenteren en mijn mening/ recht heb weten te fundamenteren. Klinkt vaag he? Sorry... Hoe lullig het ook klinkt, vaak gaan dingen gewoon fout. Stap eens over naar een andere energieleverancier....poepoe, gekloot tot en met. Aangetekende brieven schrijven, jezelf indekken op moment dat je onrecht aangedaan wordt, dat is het enigste dat werkt.
 
Natuurlijk snap ik ook (als klant die laat besteld heeft en na twee dagen al uitgeleverd kreeg) dat het kl*te is dat wanneer je pre-ordert met een bepaalde actie je ook graag krijgt waar je recht op hebt. Iedereen wil tevens graag datgene dat hij besteld heeft snel ontvangen. Maar hé, laten we even niet vergeten dat het in 9 van de 10 gevallen mbt de uitleverperikelen de pre-order klanten betrof. Dat er dan organisatorisch beter ingespeeld zou kunnen worden op die giga hoeveelheid klanten die preorderen en ook allemaal zitten te springen om hun nieuwe telefoon dat ben ik met iedereen hier eens. Een stukje tolerantie van ieder individu in onze, momenteel bijzonder egoïstische, maatschappij zou ook niet misstaan hoor. En ja, natuurlijk snap ik ook dat het een principekwestie betreft.

Het valt mij echter wel op dat tegenwoordig de fora's volstaan met een en al negativiteit. Echt niet alleen hier, Google voor de grap eens op andere providers. Google voor de gein eens op elektronica aanbieders die de Xperia Z los aanbieden. Ik zal hier geen namen noemen, maar dat is ook pas te triest voor woorden. Het is enkel negativiteit en klaagzang wat de klok slaat. Ik doe hier ook vaak genoeg aan mee. Echter voor de eerste keer in mijn leven is er een keer iets bijzonder snel geleverd en zelfs nog zonder problemen! Daar ben ik persoonlijk heel blij mee, ik geniet nu van mijn Xperia Z icm mijn nieuwe verlengde abonnement. Alleen jammer dat mijn notificatieledje het niet doet. Maar goed, mag ik ook wat te klagen hebben? 😉

Verder hoop ik oprecht dat iedereen die nog zit te wachten op de uitlevering van zijn toestel snel voorzien zal zijn. Tenslotte verwacht ik van een grote organisatie als VF dat wanneer er wat voor fouten dan ook betreffende levering, aansluiting, nummerbehoud of wat dan ook zijn gemaakt, VF die mensen tegemoet zal komen. Het is echter wel de toon die de muziek maakt, alleen dat begint vaak toch echt bij jezelf.
zakelijkx

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Maaike
 
Als eerste wil ik je bedanken voor de gedane moeite om je filosofie mede te delen.
Heb ik totaal respect voor.
 
Het andere is, want je reactie is meer voor mij bedoeld aan de opvolgende verhaal, dat ik vermeld heb dat het lange wachten geen probleem is,
en zoals je formuleerd dat het lullig is dat er iets fout kan gaan, ben ik totaal met je eens.
 
Maar als je goed leest alvorens je de boxring instapt, zie je dat het niet om 1 fout gaat, maar dat terzijde.
 
Dat je begrijpt dat het een principe kwestie is, is alleen maar goed, je hebt denk ik een goede opvoeding genoten 
met principe waardens, mijn complimenten aan je ouders hiervoor.
 
Het mooie vind ik nog dat je schrijft (Een stukje tolerantie van ieder individu in onze, momenteel bijzonder egoïstische, maatschappij zou ook niet misstaan hoor), ik zou graag willen zien hoe tolerant jij bent als ik vanuit jou rekening €249,- afboek, want dat kost die koptelefoon toch!!!
 
Enne,,,als je daarop antwoord, ja ik ben niet egoistisch en dat toloreer ik wel, dan mag je bij deze voor mij een koptelefoon aanschaffen, want daar komt het dan op neer,,,,toch.
 
De 1 na mooiste citaat is dit van jou,,
(Tenslotte verwacht ik van een grote organisatie als VF dat wanneer er wat voor fouten dan ook betreffende levering, aansluiting, nummerbehoud of wat dan ook zijn gemaakt, VF die mensen tegemoet zal komen)
 
Maarrrrrr Nu Komt Het, de allermooiste citaat van jou,,,,
(Het is echter wel de toon die de muziek maakt, alleen dat begint vaak toch echt bij jezelf.)
 
Dus het komt er op neer dat ik of een ander die benadeeld is, eerst moet gaan buigen om vervolgens van de tegenpartij een aai over onze hoofd te krijgen, shei toch uit, dat is gewoon te gek voor woorden.
 
Mijn conclusie, is dat je gewoon van de customer support bent, een beetje gefrustreerd bent omdat je weet dat je
niet zo openlijk onzin mag uitkraaien, en dat je dit buiten de regels om via deze omweg je gram probeerd te halen.
 
Heb ik respect voor, hart voor de zaak, alleen moet je met echte onderbouwing komen alvorens je wat loopt te roepen.
 
Het mooie van het verhaal is dat je 7 jaar klant bent, nu een nieuwe telefoon hebt waarvan de Led het niet doet,
ach zeg je dan, ik mag ook een beetje klagen, komt mijner ziens niet echt geloofwaardig over.
 
Veel geluk!
 
 
 
 
 
  
 
tomthelong

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
succes verhaal:
14 feb bij vodafone een nieuw abo besteld, eergister geannuleerd en vanochtend bij een T-mobile shop een xperia z gehaald voor 24 maanden 25.15 per maand en 50 euro bijbetalen(ismart200). 400 euro goedkoper dan bij vodafone. nu nog een hoofdtelefoon via marktplaats regelen.

kan het iedereen aanraden 😉

MaaikeO

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@zakelijkx het zegt meer van jou dan van mij dat jij je mijn bericht persoonlijk aantrekt en dat je het zelfs nog hoog opneemt.
Lees mijn reactie eens opnieuw en probeer er de kern uit te halen. Mijn god wat zoeken jullie er toch allemaal achter zeg.... Ik werk zeker niet voor Vodafone. Dank je feestelijk.

Nogmaals; ik snap dat je baalt van de situatie net als alle anderen. Ik hoop dan ook dat alles naar behoren en tevredenheid opgelost zal worden. Wat mij persoonlijk mateloos irriteert is dat wanneer hier dan toch een positieve ervaring geposteerd wordt ik meteen bij Vodafone zou werken?! En overigens.... Mijn notificatieled werkt werkelijk niet. Terugsturen? No way.... Geen goede ervaringen mee.
succes ermee!
zakelijkx

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Maaike, het zegt niets over mij, en ik trek totaal niets aan van wat jij schrijft.
Door de opbouw van jou verhaal (reactie) op 15 maart, is het overduidelijk, zelfs een kind ziet dat,
dat dit voor mij bedoeld is, jou citaat (en ja, natuurlijk snap ik ook dat het een principekwestie betreft).
 
Nu niet de onschuldige uithangen en mij voor de domme proberen te houden.
 
Luister Maaike, ik plaatste mijn eerste reactie puur vanwege de teleurstelling.
 
en Maaike, je moet leren niet overal je neus tussen te steken, en mensen in zijn waarden laten,en eerst goed te denken alvorens je iets schrijft.
 
En het zegt meer over jou dan over mij, dat jij mijn bericht te persoonlijk aantrekt, en zeer zelfs veel te hoog opneemt zonder maar iets van begrepen te hebben, ok.
 
Dan laten wij het hierbij, ik heb met Vodafone te doen, dus niet met jou, dus als je jou verveeld, loop dan een 
rondje om de plein, dan je in zaken te bemoeien waar je totaal geen weet van hebt.
 
Als je Tevreden bent zeg dat dan gewoon op de forum,maar ga niet andere forum leden betrekken in je verhaal, hou het gewoon persoonlijk. 
 
Thanx!
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Gelieve geen dubbel posts te plaatsen zodat het overzichtelijk blijft.
Met betrekking tot de headsets is een ander topic waarin jullie kunnen posten: http://voda.fo/ne/1bf38
@Zakelijkx, ik heb daar zojuist op je bericht gereageerd.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
NLTeddy schreef:
Is het bekend of de Xperia Z ook in paars kan worden besteld? Ik mag vanaf 14 april verlengen.
Hi NLTeddy,

Even een update: Het toestel kan alleen in het zwart besteld worden. De paarse en de witte versie hebben we jammer genoeg niet in ons assortiment.
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Is het dan niet mogelijk dat de paarse en witte toestellen ook opgenomen worden in het assortiment?
Eventueel met een weekje langere levertijd.
Aangezien ik best snap dat je niet 100 van die paarse en witte wilt bestellen als je weet dat die vermoedelijk minder gaan verkopen dan de zwarte.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik vind zelf de wat hippere kleuren ook wel aantrekkelijk (Vodafone Rood bijvoorbeeld 😉 ). Maar ze worden zo goed als nooit in het assortiment opgenomen en daar is nu niets meer aan te veranderen. Sorry.
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Dat is wel jammer.
Ik zag dat ik wel via PDA shop (sorry als dat onder reclame valt) dat je ze in alle 3 de kleuren kunt krijgen.
(wit, zwart en paars)
Ook kon je via die site je abbo verlengen.
 
Enig idee of dat goed gecommuniceerd wordt met vodafone?
Ik wil niet dat ik straks een hoop problemen krijg.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic