Algemene voorwaarden Vodafone
Artikel 17 - Klachten
1. Als je een klacht hebt, kun je deze binnen 2 maanden bij Vodafone melden. Neem hiervoor contact op met de
klantenservice, of stuur een brief aan Vodafone, afdeling Special Services, postbus 1500, 6201 BM, Maastricht.
Vermeld altijd jouw telefoonnummer bij de klacht.
2. Vodafone doet haar best om binnen 30 dagen op jouw klacht te reageren. Mocht het Vodafone niet lukken om binnen
30 dagen te reageren, dan laat Vodafone jou dit weten, ook wanneer Vodafone verwacht wel inhoudelijk op jouw klacht
te kunnen reageren.
3. Ben je het niet eens met de reactie van Vodafone, dan heb je het recht om de klacht binnen 30 dagen voor te leggen aan
de Geschillencommissie Telecommunicatie (postbus 90600, 2509 LP, Den Haag). Let op, je kunt niet met je klacht naar
de Geschillencommissie voordat je jouw klacht bij Vodafone kenbaar hebt gemaakt. De Geschillencommissie zal jouw
klacht anders niet in behandeling nemen. Mocht je geen tijdige reactie van Vodafone hebben ontvangen, dan geldt dat
je binnen 30 dagen nadat Vodafone had moeten reageren, jouw klacht kunt indienen bij de Geschillencommissie.
Wil je liever jouw klacht aan de rechter voorleggen in plaats van de Geschillencommissie, dan kan dat uiteraard.
4. De Geschillencommissie behandelt jouw klacht aan de hand van haar reglement, dat je bij de Geschillencommissie
kunt opvragen. Daarnaast geldt dat je een vergoeding verschuldigd bent voor het voorleggen van jouw klacht aan de
Geschillencommissie.
5. Vodafone kan alleen met jouw toestemming een geschil aan de Geschillencommissie voorleggen.
Ga je niet akkoord, dan kan Vodafone het geschil aan de rechter voorleggen.
6. Zowel Vodafone als jijzelf hebben ook de mogelijkheid om de klacht voor te leggen aan de Stichting e-court (e-court.nl).
Ook een eventueel geschil over bijvoorbeeld een rekening, kan aan Stichting e-court worden voorgelegd. In beide
gevallen is er sprake van arbitrage, welke arbitrage wordt behandeld aan de hand van het arbitragereglement van de
Stichting E-court, dat je kan vinden op
www.e-court.nl/juridisch/reglement/. Ook is het mogelijk om de klacht aan de
rechter voor te leggen. Als Vodafone een klacht voorlegt aan de Stichting e-court, maar jij wil toch liever naar de rechter,
moet je dit binnen 30 dagen kenbaar maken.