dwijnveldt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Xperia Z

Recentelijk is de Xperia Z aangekodigt door Sony, deze zou rond begin maart verkrijgbaar zijn in Europa. Is er bij Vodafone al wat bekend over deze telefoon en of deze geleverd gaat worden?

Mvg,

dwijnveldt

============
Mod-edit door BasT:
Vanwege de vele vragen over de pre-order actie bij dit toestel is daar een apart topic voor gemaakt dat je hier vindt.
426 Reacties 426
WRuigendijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Een credit check duurt sowieso geen 7-9 werkdagen, dus dat is wederom een leugen om maar tijd te winnen of iets dergelijks.
WRuigendijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Na nog een belletje krijg ik een ander telefoonnummer en een ander ordernummer. Telefoonnummer is  0348462801. Dynalogic ofzo, blijkbaar de vervoerder voor Vodafone. We zullen 't met een paar minuutjes weten.
 
 
Bericht maar even open laten staan. Het opgegeven ordernummer door Vodafone had ik weinig aan, maar met het online-ordernummer kon men alles wel inzien. "Wij zien hier dat alles verder in orde is vanuit Vodafone qua betaling etc, maar Vodafone simpel weg het toestel nog niet op voorraad heeft. Zodra deze op voorraad is bellen wij u direct op om een leveringsafspraak te maken."
 
Kijk, daar heb je wat aan ( ik geloof dat zij de waarheid spreekt). Dus helemaal niets van creditcheck, porteerprobleem of wat dan ook. Al dat gelieg is dus voor jan met de korte achternaam geweest en een vervoersbedrijf kan dus blijkbaar beter de waarheid spreken dan een telecomprovider waar ik de komende tijd geld aan overmaak en een dienst van afneem.
Ramon__

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Quick check: Zijn er mensen die na de 12de ONLINE besteld hebben en al geleverd hebben gekregen? En zo ja was dat met of zonder abo? en was dat met of zonder verlenging?
Kardinaal

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb 21 besteld met verlenging en afgelopen zaterdag geleverd gekregen..
Emyl

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vorige week Vodafone gebeld. Mijn toestel zat niet bij de 1e levering, ondanks dat ik op 15-02 online besteld heb en binnen de pre-order koptelefoonactie val. Maar er was net een nieuwe partij binnen, dus goed nieuws.
 
Vandaag gebeld en ja hoor, geen toestel voor mij. Wachten is nu op nummerportering, die wordt HELAAS PAS gestart als Vodafone weet wanneer mijn Xperia Z er is en dat kan natuurlijk nog wel even duren :(. Ondertussen lees je overal op fora dat mensen die veel later besteld hebben (ook online) het toestel al binnen hebben.
 
In gesprek met klantenservice krijg ik geen antwoord op de vraag hoe dat met die actie zit? Je geeft 1000 pre-order klanten via Sony een koptelefoon. Daar reserveer je dus gelijk 1000 telefoons voor zou je denken. Maar als Vodafone gaat uitleveren blijkt die actie niet gekoppeld aan de 1e toestel levering en ga je je pre-order klanten teleurstellen. Lijkt er verdacht veel op dat alleen aan nieuwe klantenbinding gedaan wordt. Pre-order klant is al binnen dus die kan wel wachten...
 
Enige wat klantenservice mij vandaag kon melden is: 'hopen dat Uw toestel bij de levering van volgende week zit '. Controleren of dat zo is of een bevestiging sturen met verwachte leveringsdatum kan helaas niemand!
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb hem uit ellende gisteren bij CoolBlue besteld en nu gewoon binnen. Vodafone bestelling geannuleerd. Hoofdtelefoon misgelopen, maar wel geen stress meer.
RoelS

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier nog iemand met dezelfde situatie. Mijn orderstatus staat nog steeds op 'verwerkt op 15-02', terwijl een dame van de klantenservice mij vertelde dat afgelopen vrijdag de telefoons binnen waren en ik bij de telefoon een voucher kreeg voor de hoofdtelefoon (onzin blijkt dus..)

Nadat ik gister weer belde kreeg ik te horen dat mijn nummerbehoud geregeld was en dat ze zouden terugbellen nadat ze het een en ander hadden uitgezocht waarom de order nog niet door was... tot op heden, geen belletje gehad, laat staan mijn telefoon.

Lang leve mond-tot-mond reclame, met name de kritieke variant.
lamedroid

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Een paar posts eerder zei iemand dat het niet uitmaakte bij welke provider je zat, problemen krijg je toch wel. 
Dit is niet waar. Overal is de XZ ruim beschikbaar en al geleverd, zo ook bij mij, inclusief headset. Ik ben gelukkig op tijd overgestapt naar een andere provider.
 
Bij Vodafone worden klanten keihard genaaid en de moderators, stuk of 10 laten jullie allemaal in de steek, ze nemen niet eens de moeite meer om te reageren, schandalig.
 
Ik raad jullie aan om de consumentenbond in te schakelen en te attenderen op oa dit topic. Ook klachtenkompas.nl is een goede site (ook van de consumentenbond).
 
Succes
Jvd

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook 15-02 besteld als nieuwe klant met nummerbehoud vanaf HI. Ik heb ook nog niks binnen. Ik heb net gebeld met de klantenservice en die vertelden mij dat er maandag of dinsdag een nieuwe lading binnenkwam en dat ze er van uit ging dat ik daar dan bij zat. Maar ze kon natuurlijk niks met zekerheid zeggen... Ze vertelde ook dat het niet hoorde dat er mensen waren die later besteld hebben eerder de telefoon hebben gekregen en dat ze daar naar aan het kijken waren.
 
Ik heb ook gevraagd naar een eventuele vergoeding voor dit wachten maar daar kon ze nog niks over zeggen. Ze heeft het als het goed is wel doorgegeven dat vodafone hier naar moet gaan kijken.
 
Dus hopelijk komt hij volgende week...
koudekermis

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Email van Vodafone... Triest...
 

Beste Sony Xperia Z besteller,

De levering van de bestelde Sony Xperia Z met gratis headset t.w.v. €249,- loopt enige vertraging op. We wachten op een nieuwe levering die gepland staat over ongeveer 2 weken.

Zodra we de nieuwe levering ontvangen gaan we direct jouw bestelling verder verwerken en sturen we je een e-mail dat je zelf je leverafspraak kan plannen op een dag en tijdstip dat jou uitkomt.

Onze excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,
Vodafone
koudekermis

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Email van Vodafone... Triest...
 

Beste Sony Xperia Z besteller,

De levering van de bestelde Sony Xperia Z met gratis headset t.w.v. €249,- loopt enige vertraging op. We wachten op een nieuwe levering die gepland staat over ongeveer 2 weken.

Zodra we de nieuwe levering ontvangen gaan we direct jouw bestelling verder verwerken en sturen we je een e-mail dat je zelf je leverafspraak kan plannen op een dag en tijdstip dat jou uitkomt.

Onze excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,
Vodafone
WRuigendijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
En wanneer had je 'm besteld?
greevlip

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ben dat gezeik van vodafone zat!!!
 
Heletijd van kastje naar de muur gestuurd! Bij bestelling werd mij verteld dat ik hem vandaag uiterlijk binnen zou krijgen, maar na een telefoontje naar de klantenservice vertelde ze me dat dit nog wel minimaal 2 weken kan duren! Je wordt genaaid waar je bij staat bah!!
koudekermis

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Los toestel 13 feb
Jvd

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net weer gebeld naar aanleiding van dat mailtje en bij de klantenservice zeggen ze nogsteeds volgende week.
 
Wat heeft het anders voor zin om te pre-orderen als hij toch een maand te laat komt..
Jvd

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
heb die mail ook gekregen 15-2 besteld
kanem0chi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
7feb besteld, geen mail ontvangen. Communicatie en uitlevering van dit toestel is drama. Laat staan hoe vaak een MOD hier post om dingen op te heldere.
WRuigendijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
En dan blijkt dat het meeste wat mods tot nu toe hebben verteld dus ook niet klopt. Om het af te maken 🙂
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo allemaal,

Ik begrijp dat er veel frustratie is, en we doen ons best om jullie zoveel mogelijk van antwoorden te voorzien. Ook willen we graag correcte informatie doorgeven dus dan kan het inderdaad soms even duren totdat we jullie op de hoogte kunnen brengen.

Wat betreft de headset, daar ben ik vandaag voor jullie achteraan gegaan. Hier is namelijk nog een apart forum topic over. Deze kun je vinden op: http://voda.fo/ne/5b4ah

Wat betreft de leveringen van het toestel, dat is voor ons heel erg lastig om na te kijken aangezien wij afhankelijk zijn van de voorraden. We doen dus liever geen uitspraken over levertijden omdat we op die manier ook kunnen voorkomen dat jullie worden teleurgesteld, zoals nu dus het geval is. We gaan er in ieder geval nogmaals voor jullie achteraan, en zodra we meer weten dan zullen we dit meteen op ons forum communiceren.

Groeten - Kind regards

Maartje

Moderator
Smartphone Crew - Forum NL


WRuigendijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Thanks! Hopelijk worden we iets wijzer. Zo ook even de vraag: Het blijkt dat een aantal een email hebben ontvangen dat zij hun telefoon pas over 2 weken geleverd gaan krijgen. Mensen die deze mail niet hebben ontvangen ( waaronder ik) kunnen dus verwachten dat zij het toestel eerder geleverd gaan krijgen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic