dwijnveldt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Xperia Z

Recentelijk is de Xperia Z aangekodigt door Sony, deze zou rond begin maart verkrijgbaar zijn in Europa. Is er bij Vodafone al wat bekend over deze telefoon en of deze geleverd gaat worden?

Mvg,

dwijnveldt

============
Mod-edit door BasT:
Vanwege de vele vragen over de pre-order actie bij dit toestel is daar een apart topic voor gemaakt dat je hier vindt.
426 Reacties 426
ormagon

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik snap je frustratie, en de communicatie is dan ook niet heel denderend. Maar een beetje netjes mag wel! Het probleem lijkt erin te zitten dat alle verschillende soorten van klantenservice (winkel, telefoon, internet, forum) niet met elkaar communiceren waardoor je overal een ander verhaal te horen krijgt. Het is wel te verklaren, maar voor de klant is dit niet best. Wij zien het als één bedrijf dat niet in staat is om een eenduidig verhaal op orde te krijgen, en daar zou wat aan moeten gebeuren.
 
Nu krijg je namelijk toezeggingen, die worden later weer teruggetrokken. De één roept dat de telefoons al bij het distributiecentrum liggen, de telefonische klantenservice zegt weer van niet. De één zegt dat de telefoons met vouchers worden geleverd, de ander zegt met de koptelefoon erbij. Eerst zouden we de Xperia Z pas vanaf de 28ste kunnen bestellen, dan kan het weer eerder, daarna blijken enkel nieuwe klanten hem te kunnen pre-orderen en uiteindelijk kunnen verlengers het ook. Eerst wordt gezegd dat er niet meegedaan wordt met de koptelefoonactie, dan weer dat de actie overal geldt, en op het einde werkt het enkel bij online pre-orders.
 
Al met al oogt het slordig, en dat is zonde. Want dat de moderators hun best doen om degelijke informatie te geven geloof ik zeker.
BoulanJur

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Beste vodafone medewerkers. 11 februari heb ik een pre order geplaatst voor de Xperia Z en ben daarom nu benieuwd hoe het leveringsproces verder verloopt. Word ik hierover gebeld of gemaild en word er daarna een afspraak gemaakt hoelaat/wanneer de telefoon wordt bezorgt?
Alvast bedankt, BoulanJur
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
BoulanJur schreef:
Beste vodafone medewerkers. 11 februari heb ik een pre order geplaatst voor de Xperia Z en ben daarom nu benieuwd hoe het leveringsproces verder verloopt. Word ik hierover gebeld of gemaild en word er daarna een afspraak gemaakt hoelaat/wanneer de telefoon wordt bezorgt?
Alvast bedankt, BoulanJur
Dat hangt af van of je hebt verlengd of dat je een nieuw abonnement hebt besteld.

Als je een bestaand abonnement verlengt, dan wordt er geen afleverings-afspraak met je gemaakt. We hoeven dan immers alleen je toestel te leveren, dus dat doen we gewoon zsm. Mocht je niet thuis zijn, dan krijg je een niet-thuis bericht in de bus en kun je met de koerier een moment afspreken dat je uitkomt.

Als je een nieuw abonnement hebt besteld, dan moeten we niet alleen je toestel leveren maar ook de sim en het contract (en dat moet nog getekend). Daarvoor wordt een afspraak gemaakt en komt er een speciale koerier langs die het allemaal kan afleveren

Disclaimer vooraf 😉 : de toestellen zijn binnen maar de leveringen worden nog in gang gezet deze week. Dus of mijn collega's je al een echte datum kunnen geven wanneer je toestel er gaat zijn, dat weet ik niet.
Hoe je verder de status van je bestelling opvraagt vind je hier: http://help.vodafone.nl/app/answers/detail/a_id/620
ormagon

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ah, top, heb ook verlengd en zat eigenlijk op een afleverafspraak te wachten maar dat hoeft dus niet. Danku. Overigens krijg ik de melding dat er een technische fout is opgetreden wanneer ik mijn bestelstatus probeer te controleren.
Basbus

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt BasT. Heb je ook al wat informatie over de koptelefoon? Wordt deze gelijk met de telefoon geleverd of krijg je een voucher oid?
BoulanJur

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Basbus, check deze topic;)
 
LINK
Pummel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zijn er voldoende toestellen geleverd voor alle pre orders, en zoniet, wanneer komt de volgende lading?
Basbus

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor de Link. Ik heb de telefoon precies op de 18de besteld. Ben benieuwd of ik er nou een krijg. Het was in ieder geval wel voor mij de doorslaggevende factor.
BoulanJur

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Basbus schreef:
Bedankt voor de Link. Ik heb de telefoon precies op de 18de besteld. Ben benieuwd of ik er nou een krijg. Het was in ieder geval wel voor mij de doorslaggevende factor.
Ik hoop dat je dit niet in de middag/avond hebt gedaan. Ik vrees dat je dan pech hebt
Basbus

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
BoulanJur schreef:

Ik hoop dat je dit niet in de middag/avond hebt gedaan. Ik vrees dat je dan pech hebt
Net met Vodafone gebeld en toen werd mij verteld dat ik nog bericht zou krijgen (van vodafone of Sony) waarbij ik op internet een aanvraag bij Sony kan doen voor de Headset.
BoulanJur

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Basbus schreef:
BoulanJur schreef:

Ik hoop dat je dit niet in de middag/avond hebt gedaan. Ik vrees dat je dan pech hebt
Net met Vodafone gebeld en toen werd mij verteld dat ik nog bericht zou krijgen (van vodafone of Sony) waarbij ik op internet een aanvraag bij Sony kan doen voor de Headset.
vaag
bns88

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik krijg evenals ormagon de melding ' er is een technische storing' als ik naar de orderstatus wil kijken. Heb de xperia z met een verlening.  Aan de telefoon weet men niet meer te vertellen dan dat de bestelling in het systeem staat. Ik neem dus aan dat er geen probleem is, maar zou het toch graag even zeker willen weten, dat ik niet straks zonder telefoon sta;-) 
BoulanJur

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
bns88 schreef:
Ik krijg evenals ormagon de melding ' er is een technische storing' als ik naar de orderstatus wil kijken. Heb de xperia z met een verlening.  Aan de telefoon weet men niet meer te vertellen dan dat de bestelling in het systeem staat. Ik neem dus aan dat er geen probleem is, maar zou het toch graag even zeker willen weten, dat ik niet straks zonder telefoon sta;-) 
Hey Bns88, deze link gaf/geeft mij de status door van mijn order, werkt prima.
 
 
ormagon

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Die link gebruiken wij ook, enkel krijgen wij een foutmelding na het invoeren van ordernummer en mail (adres werkt ook niet) dit probleem is er al een tijdje wisten ze me aan de telefoon te vertellen een kleine week terug.
bns88

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
BoulanJur schreef:
bns88 schreef:
Ik krijg evenals ormagon de melding ' er is een technische storing' als ik naar de orderstatus wil kijken. Heb de xperia z met een verlening.  Aan de telefoon weet men niet meer te vertellen dan dat de bestelling in het systeem staat. Ik neem dus aan dat er geen probleem is, maar zou het toch graag even zeker willen weten, dat ik niet straks zonder telefoon sta;-) 
Hey Bns88, deze link gaf/geeft mij de status door van mijn order, werkt prima.
 
 
Dat is de link die bij mij, en zo te zien ook bij anderen, een technische storing geeft bij het aanvragen van de status.
Marc28

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas krijg ik de technische storing al vanaf het begin dat ik de XZ heb besteld, had eigenlijk gehoopt dat ze het snel zouden repareren, maar helaas..nu weet ik eigenlijk niks.
 
Ben namelijk erg benieuwd of ik het toestel rond de 28ste zal krijgen. Hoop dat vodafone spoedig iets zal laten horen 🙂
Marc28

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben er zojuist achter, je kan namelijk wel gewoon je status bekijken. Om de technische storing te ontwijken moet je moet bij order invullen: ONLINE-(*8cijfer)-(*8cijfer)-(*2cijfer) en dan incombinatie met je email adres, en dan kan je wel je order bekijken
PPK32

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan veel makkelijker je orderstatus bekijken:
 
Hierboven op klantenservice klikken en dan rechtsboven in op orderstatus. Dat werkt gewoon.
bns88

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
PPK32 schreef:
Kan veel makkelijker je orderstatus bekijken:
 
Hierboven op klantenservice klikken en dan rechtsboven in op orderstatus. Dat werkt gewoon.
Nee, dat werkt dus niet.... Daar komt de technische probleem-melding.
Helaas werkt het omzeilen ook niet, ik heb namelijk verlengt, en bij verlengen krijg je geen ONLINE-nummer.
Heb alleen een 8-cijferig ordernummer.
ormagon

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Check, check en dubbelcheck! Modjes? Weten jullie hier iets van?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic