dwijnveldt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Xperia Z

Recentelijk is de Xperia Z aangekodigt door Sony, deze zou rond begin maart verkrijgbaar zijn in Europa. Is er bij Vodafone al wat bekend over deze telefoon en of deze geleverd gaat worden?

Mvg,

dwijnveldt

============
Mod-edit door BasT:
Vanwege de vele vragen over de pre-order actie bij dit toestel is daar een apart topic voor gemaakt dat je hier vindt.
426 Reacties 426
ormagon

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dan heb ik nog even een belangrijke vraag, probeer reeds sinds 2 februari mijn abonnement te verlengen met Xperia Z, maar dit lukt maar niet (niet online, niet telefonisch en niet via fysieke winkels) waardoor de kans steeds groter wordt dat ik die koptelefoon misloop. Wanneer kan ik eindelijk online verlengen met de Xperia Z?
gvr_

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoe kan ik dan nu een pre-order plaatsen voor de Xperia Z terwijl dit via de verlenging-optie op de website niet mogelijk is? 
*edit* zag de post boven me nog niet, we vragen hetzelfde 😉

En daarbij, de klantenservicemedewerkster vertelde me dat ze een betere aanbieding kunnen doen op het moment dat de telefoon binnen is bij Vodafone. Dat zou betekenen dat ik nu voor een duurder abbo of toestelprijs moet gaan als ik nu al ga pre-orderen ?
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

BasT schreef:
QWERTYlover schreef:
Neem aan dat dat een foutje is van de helpdesk, maar is er een mogelijkheid dat mijn order fout in het systeem staat? Wil dit niet mislopen als ik het kan vermijden!
Dat lijkt me inderdaad een vergissing van mijn collega. Maar je kunt altijd even naar ons twitteren/facebooken/bellen. Dan kijken we het na. NB, we kunnen de volgorde van de bestellingen niet zien dus bepalen of je een van de gelukkigen bent kunnen we niet. Maar je bestelling checken is geen probleem 🙂
Ik heb vorig weekend besteld dus heb goede hoop 🙂 In ieder geval erg fijn om te weten dat er een kans is dat hij er toch bij zit!
Kan ik via Facebook gewoon een direct message sturen?
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
gvr_ schreef:
Hoe kan ik dan nu een pre-order plaatsen voor de Xperia Z terwijl dit via de verlenging-optie op de website niet mogelijk is? 
*edit* zag de post boven me nog niet, we vragen hetzelfde 😉

En daarbij, de klantenservicemedewerkster vertelde me dat ze een betere aanbieding kunnen doen op het moment dat de telefoon binnen is bij Vodafone. Dat zou betekenen dat ik nu voor een duurder abbo of toestelprijs moet gaan als ik nu al ga pre-orderen ?
Mijn abonnement is ook nog net niet aan verlenging toe, maar de losse toestelprijs is bij Vodafone al 60 EUR lager dan bij alle andere shops. Lijkt me geen slechte deal, maar ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen even praktisch is om een los toestel te kopen.

Zelf doe ik niet meer anders overigens, omdat

• ik te vaak van toestel wissel, en niet wil blijven doorbetalen voor een toestel dat ik niet meer gebruik of wachten op een verlenging (liever korting op abonnement)
  • mijn toestellen in het buitenland bruikbaar moeten zijn met buitenlandse SIM kaarten en ik dus geen zin heb in een SIM lock
  • ik ook geen provider-specifieke software op het toestel wil
Hoop dan ook dat punt 2 en 3 niet gelden op dit toestel, maar anders is dat vast wel op te lossen. Mijn probleem met een geimporteerd Droid 4 toestel was ook opgelost dankzij een behulpzaam lid van de Smartphone Crew 🙂
JohanM

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
ok, nu maar hopen dat ie erbij zit dus...
op 6-2-2013 online verlengd.
Het is dus wel mogelijk, maar eerst een ander toestel kiezen met het abo dat je wilt en dan weer ander toestel kiezen dan Sony-Ericsson (?) kiezen, en voila, daar staat de Sony Xperia Z.

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
ormagon schreef:
Wanneer kan ik eindelijk online verlengen met de Xperia Z?
Lukt dat niet? Probeer eens het volgende:

• og in bij My Vodafone en ga naar de verlengpagina (JohanM was me voor 😄
gvr_

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dit werkt, ik zit nu op het punt om de bestelling te bevestigen. 
Eenmalig 25 euro voor het toestel voor een 2-jarig abbo met 200 minuten en 1 gb data.

Rest mijn nieuwsgierige vraag of de pre-orders al de voorraad hoofdtlefoons hebben opgemaakt?
ormagon

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dat werkt! Wat zonde dat dit me nog niet eerder is verteld! Nu maar duimen dat ik nog een koptelefoon vang!
jvandekar

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dus net met Vodafone gebeld als bestaande klant. Ik kan de Xperia Z niet pre-orderen bij verlenging van mijn abonnement, dit kunnen alleen bestaande klanten. De boodschap was om af en toe te bellen of de site in de gaten te houden. Niet echt klantvriendeijk (ik ben al 26 jaar klant bij Vodafone).
lamedroid

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Via een rare omweg is er dan toch te pre-orderen. Helaas geen enkele indicatie wat betreft de MDR-1R.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
jvandekar schreef:
Ik kan de Xperia Z niet pre-orderen bij verlenging van mijn abonnement, dit kunnen alleen bestaande klanten.
Gelukkig hebben we hier net de bevestiging gezien dat het via My Vodafone wel kan 🙂
Kijk even een paar berichten hierboven bij mijn vorige post, ik zie dat anderen aangeven dat dat wel werkt!

@gvr_: de volgorde en hoeveelheid bestellingen kan ik niet inzien dus ik kan niet nagaan wie er wel&niet een koptelfoon krijgen. Maar ik denk dat het toestel hoe dan ook de moeite waard gaat zijn 🙂
btw, gvr als in de gvr?
gvr_

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Inderdaad, we gaan hem bestellen!

De GVR daar is hij wel van afgeleid 😛 maar dan Rens ipv Reus 😉
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Cool 😄
gvr_

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Klopt het dat ik al mijn gegevens weer in moet vullen alsof ik een nieuwe klant ben als ik via de workaround via my vodafone de telefoon bestel?

Moet adres, incasso-gegevens, legitimatie id etc weer allemaal invullen?
lamedroid

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Cool Groeten - Kind regardsBasModeratorSmartphone Crew - Forum NL 

Fijn dat je wel tijd hebt om op dingen als een forumnaam te reageren, maar de kritische vragen en opmerkingen gewoon negeert.

Ook al is het probleem nu (pas) gelokaliseerd, Vodafone presteert slecht op informatievoorziening en laat vaste klanten te lang  in het duister tasten waardoor ze overstappen naar een andere provider. Vragen worden genegeerd en excuses en/of adequate antwoorden blijven achterwege. Wanprestatie wat mij betreft, enige reden voor mij om nog bij Vodafone te blijven was de kwaliteit van het netwerk en de beloofde 14,4 mbps. De beloofde snelheid wordt niet waargemaakt en iets minder bereik in 1 of ander gehucht neem ik dan wel op de koop toe. Als dit de eerste keer was, was dit nog acceptabel, maar vorig jaar heb ik in precies dezelfde situatie gezeten met de Xperia S, ook al was daar geen sprake van een pre-order aanbod. De informatievoorziening was toen ook beneden peil, of eigenlijk niet aanwezig. Jammer dat een provider zo achter de feiten aanloopt in een branche die zo vooruitstrevend is/hoort te zijn. 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
lamedroid schreef:
Cool Groeten - Kind regardsBasModeratorSmartphone Crew - Forum NL

Fijn dat je wel tijd hebt om op dingen als een forumnaam te reageren, maar de kritische vragen en opmerkingen gewoon negeert.

Ik kan wel begrijpen dat je graag eerder had willen weten of wij deelnamen aan deze actie van Sony.
Hij had misschien op onze website bijgeplaatst kunnen worden. Waarom hij er (nog) niet bij staat weet ik niet, maar van wanprestatie (ik ga er van uit dat als je dat woord gebruikt je de juridische term bedoelt) is geen sprake.
Wij hebben waar het deze actie betreft geen overeenkomst en van wanprestatie kan dan ook geen sprake zijn.

Wat betreft internetsnelheden, dat lijkt me een discussie voor een ander topic of liever nog, met de klantenservice omdat snelheid van enorm veel factoren afhankelijk is en veelal betrekking heeft op jouw specifieke nummer, toestel, etc.

Daarnaast denk ik dat het nuttiger is om eerst de actuele vragen af te handelen en te zorgen dat iedereen alsnog zo snel mogelijk kan bestellen. Daarin leidt een discussie over wat Vodafone al dan niet beter kan doen alleen maar af toch?

lamedroid

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee Bas, ik heb het niet over de juridische term, maar over de slechte prestatie in mijn optiek aan jullie kant. 
Volgens mij is alles waar ik het over gehad heb actueel, behalve in mijn laatste post over de snelheid en dat was om te illustreren wat mij nog meer frustreert en waarom ik overstap naar een andere provider.
Dus een actuele discussie over wat Vodafone beter kan doen (zeker in dit geval) en om klanten te behouden lijkt me zeer nuttig in plaats van afleidend, zoals jij het noemt.  Ik betreur hoe Vodafone hier mee omgaat en mijn reacties afdoet als irrelevant en afleidend. Maar ja ik ben bijna geen klant meer, dus laat je door mij niet afleiden en ga lekker door met pluskudos geven voor leuke schermnamen!

gOOS

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, vandaag verlengd, maar nog geen bevestiging ontvangen. Tevens de vraag of ik nog zou kunnen kiezen voor de purple exemlaar.
gvr_

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Kan een prima discussie zijn lamedroid, maar dan niet in een topic over de xperia z toch....
gvr_

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Inmiddels is de Xperia Z gewoon te kiezen bij online verlenging in my vodafone, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic